جذب 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای جاده ابریشم

به گزارش مجله بای بلاگ، طبق گزارشات، چین توانسته در پنجمین نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم 24.6 میلیارد دلار سرمایه گذاری جذب کند.

جذب 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای جاده ابریشم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، در پنجمین نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم چند قرارداد و تفاهم نامه همکاری و سرمایه گذاری به ارزش 24.6 میلیارد دلار صورت گرفته است. این سرمایه گذاری ها شامل 72 توافق و تفاهم نامه در بخش های مختلف از جمله آموزش، کشاورزی مدرن و صنایع هایتک (فناوری پیشرفته) بوده است.

به گزارش شین هووآ، حجم سرمایه گذاری جذب شده از سوی خارجی ها هم حدود 8 میلیارد دلار برآورد می گردد. این نمایشگاه در مرکز استان شاآنشی چین و به مدت 5 روز برگزار شده که 1900 هیأت از 98 کشور و منطقه دنیا از جمله کره، تاجیکستان، زامبیا، بلژیک و اسلوواکی از این نمایشگاه بازدید نموده اند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در سال 2013 و برای نخستین بار از برنامه چین برای اجرای پروژه یک جاده کمربندی یا همان جاده ابریشم اطلاع داد که با هدف افزایش راستا های مواصلاتی بین آسیای شرقی، اروپا و شرق آفریقا طرح ریزی شده است.

انتظار می رود با اجرای این طرح شاهد افزایش مبادلات بین المللی و به نصف رسیدن هزینه حمل و نقل و به طور کلی مبادلات بین کشور های حاضر در این پروژه باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7328

به "جذب 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای جاده ابریشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای جاده ابریشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید