حمله با چاقو به گردشگران خارجی در یک مکان تاریخی اردن ، 6 نفر زخمی شدند

به گزارش مجله بای بلاگ، 6 نفر از جمله سه گردشگر مکزیکی و یک زن سوئیسی روز چهارشنبه 15 آبان ماه در جریان حمله فردی مسلح به چاقو در جرش یک مکان تاریخی در شمال اردن مجروح شدند.

حمله با چاقو به گردشگران خارجی در یک مکان تاریخی اردن ، 6 نفر زخمی شدند

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

خبرنگاران - یورونیوز نوشت: عامر سرتاوی سخنگوی اداره کل امنیت کشور اردن با اعلام خبر توضیح داد: در جریان این حمله یک تور لیدر اردنی و یک افسر اداره امنیت نیز که برای متوقف کردن فرد مهاجم وارد عمل شده بودند، دچار جراحت شدند.

اطلاعات بیشتری از جزئیات حمله از جمله انگیزه و هویت اصلی فرد مهاجم هنوز در دست نیست و مقامات اطلاعاتی در اردن تنها به محل وقوع این حادثه که یک مکان باستانی در پنجاه کیلومتری شمال امان پایتخت این کشور است اشاره نموده اند.

در بیانیه اداره کل امنیت کشوری در اردن آمده است که مجروحان حادثه به بیمارستان منتقل شده اند و فرد مهاجم بلافاصله دستگیر شده است. این بیانیه در مورد شدت جراحات وارده به قربانیان حمله توضیحی نداده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک تور لیدر که هنگام حادثه در محل حضور داشته تصریح نموده که حمله دقایقی پیش از ظهر روز چهارشنبه و هنگام حضور نزدیک به پنجاه جهانگرد در سایت باستان شناسی و تاریخی جرش روی داده است.

به گفته این شاهد محلی فرد مهاجم که لباس مشکی بر تن و ریش بر صورت داشته حدودا بیست ساله بوده است. وی تاکید نموده است که فرد مهاجم در حالی که چاقویی به دست داشت به سوی جهانگردان حمله ور شد و تعداد زیادی از آنها را مجروح کرد. این تور لیدر اردنی همچنین گفته است که به همراه سه همکار خارجی فرد برای مهار فرد مهاجم وارد عمل شده و پس از یک عملیات تعقیب و گریز وی را متوقف نموده است.

+ سفر به شهر جن زده ؛ شب ها ورود به این شهر ممنوع است | وقتی جن های پنهان خود را نشان می دهند

این برای نخستین بار نیست که مکان های تاریخی و مراکز جهانگردی در اردن هدف حمله قرار می گیرد. آخرین مورد از این حملات به دسامبر سال 2016 باز می شود که طی آن 10 نفر در جریان حمله به یک دژ دوران صلیبیون در شهر کرک واقع در 120 کیلومتری جنوب امان جان باختند. در این حمله که گروه داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت یک جهانگرد زن کانادایی به همراه هفت مامور پلیس، دو غیرنظامی اردنی جان خود را از دست دادند.

+ اتفاقی عجیب ؛ سیل در محوطه باستانی پترا اردن │ راهنماهای تور 3700 جهانگرد را نجات دادند

منطقه باستانی جرش در استان جرش در شمال اردن واقع شده است که به آثار به جامانده از دوران امپراتوری رومی ها شهرت دارد.

منبع: چمدان
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1407

به "حمله با چاقو به گردشگران خارجی در یک مکان تاریخی اردن ، 6 نفر زخمی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله با چاقو به گردشگران خارجی در یک مکان تاریخی اردن ، 6 نفر زخمی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید