حمله جنگنده های ناشناس به غرب لیبی یک روز پس از سفر وزیر دفاع ترکیه

به گزارش مجله بای بلاگ، وزارت دفاع دولت وفاق ملی لیبی از حمله هوایی کشورهای حامی ژنرال خلیفه حفتر به پایگاهی در غرب لیبی اطلاع داد.

حمله جنگنده های ناشناس به غرب لیبی یک روز پس از سفر وزیر دفاع ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع لیبی در دولت وفاق ملی این کشور گفت که به حملات هوایی شب گذشته در زمان و مکان مناسب پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش شبکه فبرایر لیبی، صلاح النمروش، سرپرست وزارت دفاع لیبی امروز یکشنبه از وقوع حمله هوایی ناشناس به پایگاه هوایی الوطیه در غرب لیبی، منطقه ای که تحت کنترل دولت وفاق است، اطلاع داد.

او گفت که این حمله از سوی کشورهای خارجی حامی ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی انجام شده است و نمروش این حمله را تلاشی بی فایده و از سر ناامیدی دانست و گفت که مهاجمان با این حملات قصد تحت الشعاع قرار دادن دستاوردهای ارتش تحت امر دولت وفاق داشتند.

هنوز عامل این حملات تعیین نیست ولی به احتمال زیاد، همانند گذشته مصر و یا یک کشور اروپایی پشت قضیه این حملات است. مصر پیش از این اقدام به انجام حملات هوایی به نفع نیروهای حفتر در شرق لیبی نموده بود.

مصر، امارات، عربستان سعودی و فرانسه و یونان از ژنرال حفتر در برابر دولت وفاق ملی حمایت می نمایند؛ دولتی که سال 2015 از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و حمایت ترکیه و قطر را دارد.

حمله به فرودگاه هوایی الوطیه که ماه گذشته بعد از درگیری های شدید به دست نیروهای دولت وفاق ملی لیبی افتاد، در حالی اتفاق افتاده است که وزیر دفاع ترکیه به همراه رئیس ستاد کل ارتش این کشور طی دو روز گذشته در شهر طرابلس، پایتخت لیبی حضور داشتند.

بعضی منابع مدعی شدند که حمله به این پایگاه کار نیروی هوایی حفتر بوده و طی آن سامانه های دفاع هوایی ساخت ترکیه در این پایگاه منهدم شده است. این پایگاه جزو پایگاه های هوایی مهم لیبی و میزبان جنگنده های حفتر بود.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3091

به "حمله جنگنده های ناشناس به غرب لیبی یک روز پس از سفر وزیر دفاع ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله جنگنده های ناشناس به غرب لیبی یک روز پس از سفر وزیر دفاع ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید