طرابلس: مصوبه مجلس مصر اعلام جنگ علیه لیبی است

به گزارش مجله بای بلاگ، دولت وفاق ملی مصوبه مجلس مصر مبنی بر اعزام نظامیان این کشور به خارج از مرزهای غری (لیبی) را اعلام جنگ علیه لیبی دانست.

طرابلس: مصوبه مجلس مصر اعلام جنگ علیه لیبی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الوسط- لیبیا ، وزیر کشور دولت وفاق ملی در واکنش به دخالت نظامی مصر در لیبی طی توئیتی نوشت: موافقت مجلس مصر با اعزام نظامیان این کشور به خارج از مرزهای غربی مصر، اعلام جنگ علیه لیبی است.

فتحی باشاغا با بیان اینکه مصوبه اخیر مجلس مصر نقض آشکار منشور سازمان ملل و اتحادیه عرب است، توضیح داد: طرابلس، نظامیان بیگانه در داخل مرزهای لیبی را نیروهای متجاوز می شناسد و اعلام می نماید که این دولت در دفاع از امنیت و حاکمیت ملی لیبی هیچ تردیدی به خود راه نمی دهد.

وی در توئیتی که قبلا در فضای مجازی منتشر نموده بود، دولت های حامی ژنرال حفتر را مسئول شرایط کنونی لیبی دانست و از آنها خواست تا دست از حمایت او بر دارند چراکه راه چاره نظامی در بحران لیبی شکست خورده است.

مصر، عربستان ، امارات، روسیه، یونان و فرانسه از نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر حمایت می نمایند و دولت وفاق ملی که مورد تائید سازمان ملل است، از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا بهره مند است.

مصوبه مجلس مصر مبنی دخالت نظامی این کشور در لیبی با اعتراض سازمان ملل، بعضی کشورهای اروپایی و غیر اروپایی قرار گرفته است. آنها معتقدند: اقدام مجلس مصر باعث وخیم شدن اوضاع در لیبی می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3335

به "طرابلس: مصوبه مجلس مصر اعلام جنگ علیه لیبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرابلس: مصوبه مجلس مصر اعلام جنگ علیه لیبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید