حمله لفظی سناتور جمهوریخواه به ترامپ در پی اخراج آقای بازرس

به گزارش مجله بای بلاگ، ایسنا نوشت: میت رامنی سناتور جمهوری خواه، اقدام دونالد ترامپ در اخراج بازرس کل وزارت امورخارجه را تهدیدی برای دموکراسی و مسبب برهم خوردن توازن قدرت قانون اساسی دانست.

حمله لفظی سناتور جمهوریخواه به ترامپ در پی اخراج آقای بازرس

شبکه خبری سی ان ان روز یکشنبه در گزارشی با عنوان میت رامنی اخراج استیو لینیک را تهدیدی برای دموکراسی دانست اضافه نمود: میت رامنی سناتور جمهوریخواه روز شنبه اخراج استیو لینیک یکی از مقامات ناظر بر دولت را توسط دونالد ترامپ محکوم کرد و این اقدام رییس جمهوری آمریکا را تهدیدی برای دموکراسی نامید.

اظهارات رامنی در واکنش به اخراج روز آدینه بازرس کل وزارت امور خارجه است که توسط ترامپ انجام گرفته و آخرین مورد از سلسله اخراج های سازمان های ناظر بر دولت است که در پی تبرئه رییس جمهوری آمریکا پس از استیضاح وی رخ می دهد. این سناتور ایالت یوتا در توئیتی نوشت: اخراج چندین بازرس کل بی سابقه است و انجام بی دلیل این کار باعث می گردد ضرورت استقلال در رسیدن به اهداف ضربه بخورد. این امر تهدیدی برای دموکراسی است که سبب برهم خوردن توازن قدرت قانون اساسی می گردد.

در ادامه گزارش این شبکه خبری آمریکایی آمده است: رامنی تنها جمهوریخواه سنا است که در اوایل امسال رای به محکوم کردن ترامپ به دلیل سوء استفاده از قدرت داد. در پی عزل لینیک، دموکرات ها به سرعت اقدام رییس جمهوری را محکوم نموده و این امر را الگوی تلافی جویانه دولت وی از نهادهای ناظر بر دولت خواندند.سناتور باب منندز دموکرات ارشد کمیته روابط خارجی، شنبه شب پس از آنکه وی و الیوت انگل از دیگر نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان از طرحی برای تحقیق در این مورد اطلاع دادند، اقدام ترامپ در خصوص اخراج لینیک را قتل عامی دیگر در آدینه شب نامیدند.

سی ان ان اضافه نمود: در نامه ای که خبر از برکناری لینیک می داد و برای نخستین بار توسط پولیتیکو گزارش شده بود، اعلام شده که این برکناری در مدت 30 روز عملی خواهد شد، مگر اینکه اعضای کنگره با مداخله برای فشار یا متقاعد کردن رییس جمهوری، این فرایند را معکوس نمایند.

اگرچه بیشتر جمهوریخواهان در خصوص این اخراج ناگهانی سکوت نموده اند، اما چاک گرسلی سناتور جمهوری خواه ایالت آیووا و مدافع اصلی بازرسان عمومی، نسبت به دلیل ترامپ برای اخراج لینیک ابراز نگرانی کرد. گرسلی در بیانیه ای گفت: همانطور که پیش از این هم گفتم، کنگره احتیاج به دلایل کتبی برای توجیه اخراج لینیک دارد.

اواخر شنبه شب نیز، سوزان کالینز سناتور ایالت مین در پاسخ به این برکناری در توئیتی این اقدام را غیرقانونی دانست. کالینز با استناد به قانونی که با همکاری وی در سال 2008میلادی به تصویب رسیده بود، نوشت: رییس جمهوری هیچ توجیه قانونی برای برکناری لینیک ارائه نداده است.

شبکه خبری سی ان ان روز شنبه با انتشار خبر برکناری لینیک گزارش داد: ترامپ با ارسال نامه ای به نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا از برکناری این بازرس کل وزارت خارجه آمریکا اطلاع داد و تاکید نمود قرار است ظرف 30 روز آینده این اخراج عملی گردد.

استیو لینیک از مهرماه 1392 و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به این سمت منصوب شده بود. ترامپ پیش از این هم بارها خصومت ورزی خود علیه سِمت های دولتی مستقل نظارتی را بروز داده است، بخصوص افرادی که در زمان ریاست جمهوری اوباما منصوب شده اند.

ترامپ این افراد را به دولت در سایه متهم نموده که علیه وی اقدام می نمایند.

312 310

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2323

به "حمله لفظی سناتور جمهوریخواه به ترامپ در پی اخراج آقای بازرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله لفظی سناتور جمهوریخواه به ترامپ در پی اخراج آقای بازرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید