آمریکا درباره احتمال حمله به نظامیانش در خاک افغانستان هشدار داد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اسکات میلر فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو در افغانستان، درباره خطر حمله به نظامیان خارجی که هنوز بعد از تاریخ یکم می (11 اردیبهشت)، در این کشور حضور دارند هشدار داد.

آمریکا درباره احتمال حمله به نظامیانش در خاک افغانستان هشدار داد

پیشتر، طبق توافق طالبان و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، قرار بود کلیه نظامیان خارجی تا اول ماه میلادی مِی خاک افغانستان را ترک کرده باشند حال آنکه دولت جدید واشنگتن به این وعده عمل نکرد.

در مقابل، فرایند خروج نظامیان خارجی از دیروز شنبه آغاز شد و آنگونه که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می گوید تا 11 سپتامبر تکمیل خواهد شد.

دیروز نیز یکی از پایگاه های هوایی آمریکا در قندهار هدف حمله قرار گرفت که تلفات یا خساراتی نداشت و گروهی نیز مسئولیت آن را بر عهده نگرفت.

میلر مدعی است که به رغم آغاز فرایند خروج، آمریکا از توان کافی برای مقابله با حملات احتمالی طالبان برخوردار است.

پیشتر هم پنتاگون مدعی شده بود که برای تضمین امنیت فرایند خروج، موقتا شماری نیروی ویژه و تجهیزات نظامی را به منطقه اعزام خواهد کرد.

روز گذشته، طالبان در بیانیه ای، تاخیر در فرایند خروج نظامیان خارجی را مصداق بدعهدی تلقی کرد و حق پاسخگویی به آن را محفوظ دانست.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در این بیانیه هشدار داد که تاخیر آمریکا و ناتو برای خروج نیروهایشان از افغانستان راه را برای انجام هرگونه اقدام مناسب علیه نیروهای اشغالگر باز کرده است.

وی افزود: طالبان منتظر است ببیند که رهبری امارت اسلامی با توجه به استقلال کشور، ارزش ها و منافع عالی مردم چه تصمیمی در این باره می گیرد.

مجاهد ادامه داد که اعضای طالبان براساس تصمیم سران این گروه به سرپیچی از توافقنامه قطر عمل خواهند کرد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7249

به "آمریکا درباره احتمال حمله به نظامیانش در خاک افغانستان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا درباره احتمال حمله به نظامیانش در خاک افغانستان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید