خبرنگاران ادامه فرایند نزولی مبتلایان به کرونا در چین

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران-خبرنگاران- مقام های بهداشتی چین بامداد شنبه اعلام کردند که در ادامه فرایند نزولی شمار مبتلایان به ویروس کرونا، در 24 ساعت گذشته آزمایش 99 نفر مثبت اعلام شده است.

خبرنگاران ادامه فرایند نزولی مبتلایان به کرونا در چین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام های بهداشتی چین همچنین خاطرنشان کردند که در 24 ساعت گذشته 28 مورد جدید نیز در نتیجه ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

با احتساب این افراد، مجموع کل افرادی که جان خود را در ابتلا به بیماری کووید-19 در چین از دست داده اند به 3 هزار و 70 نفر رسیده است.

این درحالی است که در روزهای گذشته شمار افرادی که ابتلای آنان به بیماری کووید-19 در چین تأیید می شد، بالای 100 نفر بوده است.

این امر نشان می دهد که چین در روزهای گذشته با اتخاذ سیاست های درست در حال کنترل شیوع بیماری کرونای جدید است.

سازمان بهداشت دنیای آدینه شب در گزارشی خاطرنشان کرد که در 24 ساعت گذشته بیش از 100 نفر در سطح دنیا جان خود را از دست داده اند.

اعلام 28 جان باخته در 24 ساعت گذشته در چین درحالی است که مقام های بهداشتی ایتالیا به عنوان مهم ترین کانون شیوع کرونا در اروپا آدینه شب خاطرنشان کردند که 49 نفر دیگر در این کشور به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

با احتساب این افراد، شمار افرادی که در ایتالیا جان خود را از دست داده اند به 197 نفر افزایش یافته است.

اما در فرانسه به عنوان دومین کانون انتشار این ویروس شمار مبتلایان این ویروس در 24 ساعت گذشته 190 نفر، در مجموع 613 نفر و جانباختگان 9 نفر و در سوئد مبتلایان 136 نفر و در نروژ 113 نفر اعلام شد.

مرکز مهندسی و علم سیستم دانشگاه جان هاپکینز آمریکا خاطرنشان کرد که تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا در سراسر دنیا به یک صد هزار و 276 نفر رسیده است.

این مرکز همچنین اضافه نمود که 55 هزار و 694 نفر از مبتلایان به این بیماری، سلامتی خود را بازیافته و بیش از 3 هزار و 400 تن نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

علایم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس بوده و به وسیله سرفه و عطسه به دیگران سرایت می نماید. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می گردد، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد گردد.

این درحالی است که تا ساعات پایانی روز آدینه 174 مورد جدید مبتلا به بیماری کرونای جدید در کره جنوبی به ثبت رسید تا شمار مبتلایان در این کشور به 6 هزار و 767 نفر برسد.

همچنین شمار جان باختگان در نتیجه ابتلا به بیماری کرونا در این کشور جنوب شرق اسیا به 44 نفر رسیده است.

از سوی دیگر، سه کشور آمریکای لاتین شامل کلمبیا، کاستاریکا و پرو نیز روز آدینه از شناسایی نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشورهایشان اطلاع دادند.

براساس گزارش وزارت بهداشت کلمبیا، نخستین فرد مبتلا به کووید -19 یک خانم 19 ساله است که به تازگی از شهر میلان ایتالیا باز گذشته است.

همچنین منابع بهداشتی کاستاریکا نیز خاطرنشان کردند که فرد مبتلا یک خانم آمریکایی 49 ساله است که به همراه همسرش در کاستاریکا سکونت دارد.

با شناسایی این خانم در کاستاریکا، نخستین مورد ابتلا به بیماری کووید -19 در آمریکای مرکزی تأیید شده است.

از سوی دیگر مارتین ویسکارا رییس جمهوری پرو روز آدینه خبر نخستین فرد مبتلا به این بیماری ویروسی در کشورش را تأیید کرد.

فرد مبتلا جوانی 25 ساله است که به کشورهای اسپانیا، فرانسه و جمهوری چک سفر نموده بود.

وزارت بهداشت آرژانتین نیز از شناسایی 6 فرد مبتلای دیگر به کرونا اطلاع داد تا شمار مبتلایان به این بیماری در این کشور به هشت نفر برسد.

به گفته مقام های بهداشتی آرژانتین تمام افرادی که ابتلای آنان به کووید -19 تأیید شده بود، از اروپا بازگشته اند.

بر اساس این گزارش، افغانستان نیز از تأیید سه نفر دیگر به کرونا در ولایت هرات در شمال این کشور اطلاع داد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1084

به "خبرنگاران ادامه فرایند نزولی مبتلایان به کرونا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادامه فرایند نزولی مبتلایان به کرونا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید