خبرنگاران برداشت گل محمدی در تایباد آغاز شد

به گزارش مجله بای بلاگ، مشهد- خبرنگاران- برداشت گل محمدی از 420 هکتار کشتزارهای شهرستان تایباد در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

خبرنگاران برداشت گل محمدی در تایباد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز سه شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: در حال حاضر میانگین برداشت گل محمدی در مزارع مستعد این شهرستان 2 تن در هر هکتار است.

محمد میری اضافه کرد: باتوجه به کمبود منابع آب و افت ذخایر زیرزمینی این شهرستان طی چند سال گذشته کشت این محصول با استقبال خوب کشاورزان این منطقه روبرو شده است.

وی ادامه داد: 70 درصد گل محمدی تایباد در اراضی دشت خیرآباد و بخش میان ولایت کاشته می شود و این گیاه دارویی 60 خانوار بهره بردار در این شهرستان دارد.

وی گفت: در حال حاضر 15 درصد مزارع این محصول به روش نوین آبیاری کشت می شود و 100 درصد اراضی گل محمدی در تایباد بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد به فصل برداشت این محصول اشاره کرد و اضافه کرد: همه ساله برداشت این محصول در اواسط اردیبهشت آغاز و تا انتها اردیبهشت ماه ادامه دارد و در سال گذشته افزون بر 280 تن گل محمدی در این شهرستان برداشت شد.

وی ادامه داد: نبود صنایع تبدیلی و فرآوری یکی از مهمترین مسائل پیش روی کشاورزان این محصول در منطقه می باشد که در فصل برداشت موجب می شود این محصول با قیمت ناچیز در بازارهای خارج از شهرستان به فروش برسد.

شهرستان تایباد با 43 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب های کشاورزی استان خراسان رضوی است و سالانه بیش از 28 نوع محصول زراعی و 25 نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

این شهرستان 120 هزار نفری در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2075

به "خبرنگاران برداشت گل محمدی در تایباد آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برداشت گل محمدی در تایباد آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید