خبرنگاران تقلا برای کاهش بیکاری؛ ویزای کار در آمریکا محدود شد

به گزارش مجله بای بلاگ، نیویورک - خبرنگاران - رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با امضای دستور اجرایی، صدور اقامت کاری برای برخی مشاغل را تا خاتمه سال جاری در این کشور به حالت تعلیق درآورد.

خبرنگاران تقلا برای کاهش بیکاری؛ ویزای کار در آمریکا محدود شد

بر اساس آنچه که در تارنمای کاخ سفید و رسانه های آمریکا منتشر شد، با این دستور تازهدونالد ترامپ، صدور کارت سبز برای مهاجرت کسانی که قصد کار در آمریکا را دارند، متوقف خواهد شد.

از این رو، این دستور به معنای تعلیق ویزا H-1B ، L-1 ، J و سایر ویزا کاری موقت برای کارگران ماهر و مدیران تا انتها سال میلادی جاری (2020) خواهد بود.

در گزارشی که رادیو ملی آمریکا به نقل از یک مقام کاخ سفید منتشر کرده، آمده است: هدف از این اقدام، محافظت از 525 هزار شغل در آمریکا بوده و در راستای پاسخ کاخ سفید برای مهار آسیب به مشاغل پس از بیماری همه گیر ویروس کرونا است.

با اجرایی شدن این دستورالعمل تازه، صدور اقامت برای افرادی که با ویزا H-1B در حوزه هایی چون صنعت فناوری و همچنین ویزا L-1 در شرکت های بزرگ کار می کنند، دستخوش تغییرات خواهد شد.

بر این اساس، اساتید و دانش پژوهان در دانشگاه ها شامل محدودیت های تازه این فرمان نخواهند شد.

همچنین انتظار نمی رود که این فرمان تاثیر فوری بر مهاجرینی که اکنون در ایالات متحده به سر می برند، داشته باشد.

بحران ویروس کرونا در آمریکا باعث جهش شدید نرخ بیکاری در این کشور شده و یک بحران سیاسی بزرگ برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه به وجود آورده است.

طی 3 ماه گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، بیش از 45 میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست داده و برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کرده اند.

ویروس کرونا تبعات بسیاری را برای اقتصاد آمریکا در پی داشته است و بسیاری از کارشناسان هشدار داده اند که رکود اقتصادی در این کشور احتمالا تا سال ها باقی خواهد ماند.

همه گیری ویروس کرونا موجب شده تا نرخ بیکاری ماهانه آمریکا به بیشترین میزان خود از زمان رکود بزرگ در دهه 1930 برسد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2773

به "خبرنگاران تقلا برای کاهش بیکاری؛ ویزای کار در آمریکا محدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقلا برای کاهش بیکاری؛ ویزای کار در آمریکا محدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید