خبرنگاران تکلیف کالاهای متروکه در گمرک بوشهر تعیین می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، بوشهر- خبرنگاران- مدیرکل گمرک بوشهر گفت: هم اکنون یکهزار کانتینر محتوی کالا و 9 هزار تن کالای فله ای در انبارهای این گمرک متروکه شده است که با مصوبه جدید ستاد مالی دولت بزودی ترخیص آنها شروع می گردد.

خبرنگاران تکلیف کالاهای متروکه در گمرک بوشهر تعیین می گردد

به گزارش خبرنگاران، بهروز قره بیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: این کالاهای متروکه شده فراوریی و تجاری است که بخشی از آنها با مصوبه های ستاد مالی دولت معین شرایط می شوند.

متروکه به کالایی گفته می گردد که از تاریخ ورود آن به گمرک بیش از چهار ماه بگذرد و ترخیص نگردد و یا صاحب کالا برای انجام تشریفات گمرکی و ترخیص آن مراجعه نکند.

وی اعلام کرد: برای کالاهای فراوریی گشایش مناسبی حاصل شده و انتظار می رود تمامی آنها ترخیص گردد.

قره بیگی ادامه داد: از مجموعه کالاهای متروکه 100 کانتینر آن لاستیک خودروهای سنگین است که مشکل ترخیص آن رفع شده و بزودی ترخیص می گردد.

وی گفت: از سال 97 به بعد برای نخستین بار از طرف دولت به گمرک اختیار لازم داده شد که کالاها بدون احتیاج به نامه بانکی ترخیص گردد.

قره بیگی اضافه نمود: با مصوبه جدید ستاد مالی دولت از یکهزار کانتیتر کالای متروکه در بوشهر 20 تا 30 درصد آن ترخیص و مابقی آنها که زمان زیادی از آنها گذشته باقی می مانند.

وی بیان کرد: در این زمینه احتیاج است نشستی در استانداری با حضور گمرک، اداره کل بنادر و دریانوردی و سازمان اموال تملیکی برای کالاهای متروکه برگزار و نسبت به معین تکلیف آنها اقدام گردد.

قره بیگی یادآور شد: همه کالاهایی که در گمرک بوشهر رسوب شدند تمامی آنها توسط گمرک اظهارنامه متروکه مربوط به آنها تنظیم شده است.

وی اضافه نمود: در این زمینه گمرک منتظر است تا سازمان اموال تملیکی اقدام مورداحتیاج را انجام دهد و پس از برآورد هزینه نسبت به معین تکلیف کالاها اقدام گردد.

قره بیگی یادآور شد: در بحث کالاهای اساسی به استثنا پنج قلم کالای دارای ارز ترجیحی، مابقی کالاهای گروه های یک و 21 تا 24 مشکل ترخیص آنها رفع شده و بدون احتیاج به کد رهگیری از گمرک ترخیص می گردد.

مدیر کل گمرک بوشهر یادآور شد: براساس این مصوبه تا به امروز مشکل یکهزار و 100 تن مواد اولیه کالاهای فراوریی مربوط به 52 فقره اظهارنامه از صاحبان کالاهای فراوریی در گمرک بوشهر حل و در زمان حاضر نزدیک به 400 تن از این کالاها بارگیری و خارج شده و مابقی نیز در حال بارگیری برای خروج هستند.

قره بیگی افزود: همه فهرست کالایی وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل سه هزار و 200 قلم کالا در حوزه فراوری که به گمرک ابلاغ و مورد تائید ستاد مالی دولت است همگی می توانند از تسهیلات فراهم شده برای ترخیص استفاده نمایند.

وی بیان کرد: در حوزه کالاهای فراوریی در بحث کالاهایی که ثبت سفارش آنها احتیاج به اصلاح داشت براساس پیشنهاد گمرک ایران و با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکل ترخیص آنها رفع شده است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5131

به "خبرنگاران تکلیف کالاهای متروکه در گمرک بوشهر تعیین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تکلیف کالاهای متروکه در گمرک بوشهر تعیین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید