خبرنگاران جمهوری چک و احیای اقتصاد در دوران کرونا

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران- خبرنگاران- دولت جمهوری چک تصمیم گرفته با هدف احیای شرایط آسیب دیده مالی به دنبال شیوع کرونا، مغازه ها و رستوران ها در سراسر این کشور به تدریج ظرف دو ماه آینده بازگشایی شوند.

خبرنگاران جمهوری چک و احیای اقتصاد در دوران کرونا

رسانه های غربی از پراگ گزارش دادند، جمهوری چک با جمعیت نزدیک به 11 میلیون نفری در ماه مارس(اسفند) جزو اولین کشورهای اروپایی بود که سریعترین و شدیدترین تدابیر ضدکرونایی را در اروپا اعمال کرد.

اعمال تدابیر گسترده ضدکرونایی طی دو ماه گذشته در جمهوری چک باعث شده تا این کشور به دنبال بازگشت محتاطانه و تدریجی فعالیت های مالی باشد.

در حالیکه بعضی مقامات جمهوری چک هشدار داده اند این طرح بازگشایی تدریجی مغازه ها و رستوران ها ممکن است موجب افزایش شمار مبتلایان به کرونا گردد، دولت پراگ اعلام نموده بازگشایی مغازه ها و رستوران ها تدریجی خواهد بود به طوریکه قرار است مغازه های کوچک تر از 20 آوریل(اول اردیبهشت)، مغازه های عظیمتر 11 مه(22 اردیبهشت) و رستوران ها و پاساژها هشتم ژوئن(19 خرداد) بازگشایی شوند.

کارل هاولیسک معاون نخست وزیر جمهوری چک در این رابطه گفت: این سناریو پیش بینی شده براساس این هدف است که ویروس کرونا در کجا و چه زمانی تحت کنترل خواهد بود.

تا به امروز 6111 مورد ابتلا به کرونا در جمهوری چک تایید شده که 161 فوتی داشته است.

با توجه به اینکه تا روز گذشته شمار مبتلایان به کمتر از 300 نفر روزانه طی 10 روز گذشته بوده و پذیرش مبتلایان کرونا در بیمارستان های این کشور کمتر از حداکثر ظرفیت سیستم بهداشتی بوده، دولت تصمیم به بازگشایی تدریجی و با احتیاط کسب وکارها در جمهوری چک گرفته است.

به رغم اینکه گفته شده فرایند ابتلا به کرونا در چند روز اخیر صعودی نبوده اما مقامات جمهوری چک از مردم این کشور خواسته اند همچنان ماسک به صورت بزنند و برگزاری جشنواره ها و رویدادهای عظیم تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1733

به "خبرنگاران جمهوری چک و احیای اقتصاد در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جمهوری چک و احیای اقتصاد در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید