افراد بدون ماسک چگونه شناسایی می شوند؟

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا)-معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت در سطح تهران ناظران متعددی از جمله نیروهای انتظامی، ضابطان قضایی و نیروهای بهداشت داریم و نیروهای انتظامی ابزاری مثل دوربین ها را در اختیار دارند و افرادی که ماسک نزده باشند، پس از شناسایی به وسیله شماره ملی و شماره تلفن جریمه خواهند شد.

افراد بدون ماسک چگونه شناسایی می شوند؟

به گزارش ایرنا، علی رضا رییسی شنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره جریمه های در نظر گرفته شده برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک نزدن در شرایط شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: افراد مبتلا به کرونا که در جامعه تردد می نمایند، بمب ویروس هستند و می توانند در جمع حاضر شده و بقیه افراد را مبتلا نمایند.

وی ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا و رییس جمهوری کوشش زیادی کردند که جریمه ای در نظر گرفته نگردد، اما در حال حاضر یکی از مطالبات آن دسته مردم که پروتکل های بهداشتی کرونا را رعایت می نمایند این است که چرا با وجود رعایت کردن، باید به علت سهل انگاری عده دیگری، درگیر بیماری کرونا شویم.

تنها راه مقابله با کرونا، بهداشت فردی و اجتماعی است

رییسی گفت: در بیش از 7 ماه گذشته با فراز و نشیب فراوانی روبرو بودیم. برای مبارزه با ویروس کرونا که درمان معین و موثر و واکسن موثری ندارد، تنها راه موجود، رعایت بهداشت فردی و بهداشت اجتماعی است. این موضوع به مسئولیت پذیری مردم، دولت و همه افراد در حوزه سیاست گذاری و همه شهروندان دارد. این یک مسئولیت اجتماعی است که همه باید داشته باشیم. در این مدت که هیچ نوع جریمه ای وضع نشده بود نیز نصف مردم در تمام این مدت، پروتکل های بهداشتی کرونا را رعایت نموده و حتی سفر نرفته اند و شرایط را رعایت کردند.

کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی

وی بیان نمود: در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی تا 76 درصد رسید و در بعضی استان ها بیش از 80 درصد بود، اما در اواخر اردیبهشت ماه، سقوط معنی داری داشتیم. حدود یک ماه پیش، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به 72 درصد رسیده بود و در حال حاضر این میزان حدود 42 درصد است.

پنهان کردن علائم کرونا جریمه دارد

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: بخشی از جریمه ها فقط برای استان تهران تعریف شده است. پس از برطرف نقص ها می توان این موارد را در سراسر کشور اجرا کرد. مهم ترین موضوعی که روی آن تاکید شده این است که بخشی از افراد مبتلا به کرونا، علائم خفیف دارند و حتی تست داده و تست مثبت را دارند، اما بیماری خود را پنهان نموده و در اداره و جمع حاضر می شوند و این بسیار خطرناک است.

وی اضافه کرد: وقتی در اپیدمی کرونا هستیم، حتی علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا هم اگر مشاهده گردد، اول باید بگوییم کروناست تا خلاف آن ثابت گردد.

رییسی ادامه داد: افرادی که علائم کرونا دارند و آن را مخفی می نمایند و اگر آگاهانه این کار را انجام بدهند، مشمول جریمه می شوند. اگر فردی که ابتلای او به کرونا ثابت شده، در محل کار حاضر گردد، مشمول جریمه خواهد شد.

ثبت نتایج کرونای آزمایشگاه های خصوصی در سامانه های وزارت بهداشت

معاون وزیر بهداشت گفت: امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که همه آزمایشگاه های خصوصی باید نتیجه آزمایشگاه ها را در سامانه های وزارت بهداشت ثبت نمایند. هر تست کرونا باید در سامانه وزارت بهداشت ثبت گردد. ما از اپلیکیشن ماسک استفاده می کنیم و افرادی که مثبت باشند این اپلیکیشن را روی تلفن همراه خود نصب می نمایند. مورد دیگر، مراقبان سلامت و بهورزان هستند که هر 2500 نفر در کشور تحت پوشش یک مراقب سلامت است و اگر فردی مبتلا به کرونا باشد، تحت کنترل مراقب سلامت خواهد بود. اگر مراقب سلامت متوجه گردد که فرد مبتلا به کرونا به سفر رفته، اطلاع داده شده و آن فرد در مرحله اول 200 هزار تومان جریمه خواهد شد.

جریمه افرادی که ماسک نمی زنند

وی بیان نمود: اگر راننده تاکسی ماسک نزده باشد، در صورتی که پلیس هدایت و رانندگی متوجه گردد، جریمه برای آن فرد راننده تاکسی اعمال می گردد که 100 هزار تومان است. اگر مسافری سوار گردد و ماسک نزده باشد، راننده 20 هزار تومان و خود مسافر نیز 50 هزار تومان جریمه خواهد شد.

پول جریمه ها کجا هزینه می گردد؟

رییسی اظهار کرد: محل پرداخت جریمه ها در ستاد ملی این طور تصویب شده که فرد بدهکار می گردد. شماره حسابی نیز مربوط به وزارت بهداشت است که افراد به این شماره حساب بدهکار خواهند شد و باید بدهی خود را پرداخت نمایند. این مبالغ فقط خرج کرونا و حوزه پیشگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: این اقدام به علت پول نیست، زیرا هر بیمار که وارد بیمارستان می گردد، علاوه بر مسائل مالی که برای کشور ایجاد می نماید، برای بیمارستان نیز هزینه ایجاد می نماید.

شرایط کرونا در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در ابتدا موج کرونا از قم و گیلان آغاز شد. در اردیبهشت ماه شرایط بسیار آرامی از نظر کرونا داشتیم و از هفته اول تا آخر اردیبهشت، شرایط خوبی بود. در این بازه زمانی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور فوق العاده بالا بود؛ نتیجه آن، کاهش شدید بیماری و مرگ و میر بود. از عید فطر که مسافرت ها و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شد، دچار پیک شدیدی در هفته اول مرداد شدیم و به رقم 12 هزار بیمار در هفته رسیدیم.

وی اضافه کرد: از 15 تیر ماه استفاده از ماسک اجباری شد و مردم بسیار خوب رعایت کردند. میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به 70 تا 80 درصد رسید و بعد دوباره شاهد افت بودیم. در نتیجه آینده کاملا به نوع برخورد ما با ویروس بستگی دارد. ویروس همان ویروس قبلی است، آنچه تغییر نموده، تغییر رفتار اجتماعی است. هر زمان که رفتار تغییر می نماید، ویروس تسلیم شده و هر وقت جدی نگیریم، بیماری افزایش پیدا می نماید.

رییسی ادامه داد: 45 شهر داریم که باعث بروز مسائلی شدند. مردم در این 45 شهر دچار بیشترین بروز بیماری کووید 19 شده اند. شهرهایی مثل آذرشهر، جلفا، عجب شیر، مراغه در آذربایجان شرقی از جمله این موارد است. اصفهان، خمینی شهر، کاشان و نجف آباد در استان اصفهان، دره شهر در استان ایلام نیز شامل این موارد است.

شرایط فوت بیماران کرونایی

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان نمود: قبلا از هر 100 بیمار بستری، 28 بیمار فوت می کرد و در حال حاضر حدود 12 نفر فوت می نمایند. تعداد تست ها در بعضی کشورها بسیار بالاست، اگر تعداد تست ها در کشور افزایش پیدا کند، مبتلایان بیشتری را پیدا می کنیم. امروز رییس جمهوری نیز بیان کرد که قرار است 10 هزار تست روزانه اضافه گردد تا بتوانیم بیماران را زودتر شناسایی نموده و قرنطینه و درمان کنیم.

وی اضافه کرد: همه ممکن است مبتلا شوند، اما افراد سالمند و بالای 70 سال بیشتر فوت می نمایند. همه مردم متوجه باشند که مادر عظیم و پدر عظیم و سالمندان نیازمند مراقبت بیشتری هستند. نوه ها مبتلا شده و علائمی ندارند و به آغوش مادر عظیم و پدر عظیم رفته و آنها را مبتلا می نمایند. از هر دو نفر در سن 80 تا 90 سال، یک نفر فوت می نماید.

نسبت رعایت پروتکل ها و رفتار کرونا

رییسی اظهار کرد: وقتی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی 77 درصد بود، نمودار بیماری کاهش یافت. وقتی پروتکل ها کاهش یافت، بیماری افزایش پیدا کرد. ویروس کرونا یک نوع صداقت دارد که اگر در قلمرو آن وارد شویم، حتما مبتلا می شویم. اگر رعایت نکنیم، حتما به آن مبتلا می شویم.

اخطار و پلمب به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

وی بیان نمود: در حدود 10 روز، 252 هزار بازدید انجام شد. حدود 9 هزار اخطار و معرفی به مراجع قضایی شده و 656 واحد نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، پلمب شدند. اخطارها بیشتر به نانوایی ها داده شد که یکی از مشکل دارترین اصناف هستند. بعد از آن، مدارس، رستوران ها، بانک ها، اداره ها، صندلی سوخت، پیشخوان دولت، فروشگاه های زنجیره ای هستند

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4509

به "افراد بدون ماسک چگونه شناسایی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد بدون ماسک چگونه شناسایی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید