خبرنگاران دولت روحانی 81 هزار و 500 کلاس درس ساخت

به گزارش مجله بای بلاگ، مشهد- خبرنگاران- رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: از سال 92 تا به امروز 16 هزار باب فضای آموزشی مشتمل بر 81 هزار و 500 کلاس درس ساخته و به طور میانگین روزانه 28 کلاس درس در کشور به بهره برداری رسیده است.

خبرنگاران دولت روحانی 81 هزار و 500 کلاس درس ساخت

مهرالله رخشانی مهر، عصر شنبه در آیین بهره برداری از هنرستان ایرانی - اسلامی شهید چراغچی در مشهد که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار گردید، اضافه کرد: حمایت معاون اول رییس جمهوری از این سازمان و جامعه خیرین، اتفاقات قابل توجهی را در عرصه مدرسه سازی رقم زده است.

وی بیان نمود: از سال 1398 تا به امروز مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی در کشور از 30 درصد به 19.5 درصد کاهش یافته است که سهم مدارس تخریبی از آن فقط هفت درصد است و کلیه کلاس های خشتی و گلی نیز برچیده شده است.

وی گفت: خسارات وارده به مدارس ناشی از بحرانهایی از جمله سیل در استانهای گلستان و خوزستان و زلزله کرمانشاه به بهترین وجه ممکن مدیریت شده است، به طوری که فقط در کرمانشاه از زمان وقوع زلزله تا به امروز روزانه یک کلاس درس تحویل شده به طوری که سرانه فضای آموزشی در این استان به 7 دهم مترمربع افزایش یافته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال 1392 تا به امروز حدود 280 هزار کلاس درس در کشور از لحاظ سامانه های گرمایشی و سرمایشی استانداردسازی شده که با این حساب روزانه 95 کلاس درس استانداردسازی شده است، کلیه بخاریهای نفتی از کلاسهای درس جمع آوری شده است و فقط 48 هزار بخاری گازی وجود دارد.

رخشانی مهر اضافه کرد: از سال 1392 تا به امروز خیرین مدرسه ساز 85 هزار میلیارد ریال در حوزه مدرسه سازی تعهد نموده اند که از این محل حدود 50 درصد کلاسهای درس به طور کامل خیرسازی یا با مشارکت آنان ساخته شده است.

وی بیان نمود: سازمان نوسازی مدارس در کنار خیرین از اعتبارات ملی بیش از 40 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرحهای نیمه تمام خیرساز و تامین سهم خود برای تکمیل آن تامین و تخصیص داده است.

وی گفت: از سال 92 تا به امروز روزانه بیش از 90 میلیارد ریال در مدرسه سازی در کشور هزینه شده، سهم نوسازی مدارس از محل اعتبارات عمرانی کشور از 1.6 درصد سال 96 به 5 درصد در سال 1400 افزایش یافته و ظرفیتهای قانون بودجه برای مدرسه سازی که در سال 96 رقم چهار هزار و 800 میلیارد ریال بود اکنون به 86 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در طرح آجر به آجر که با هدف فرهنگ سازی و مشارکت بیشتر مردم در مدرسه سازی طراحی شد، بیش از یک میلیون نفر در کشور با میانگین هر نفر هشت هزار تومان مشارکت کردند.

هنرستان اسلامی - ایرانی شهید چراغچی مشهد اولین هنرستان با این سبک در کشور است که با زیربنای 2 هزار مترمربع از محل اعتبارات ملی و استانی و خیرساز ساخته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6860

به "خبرنگاران دولت روحانی 81 هزار و 500 کلاس درس ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت روحانی 81 هزار و 500 کلاس درس ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید