خبرنگاران روزانه چهار هزار تماس با اورژانس استان مرکزی برقرار می شود

به گزارش مجله بای بلاگ، اراک - خبرنگاران - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روزانه چهار هزار تماس در استان برای مشاوره، ماموریت و اعلام موارد مشکوک به کرونا ویروس با این مرکز برقرار می شود.

خبرنگاران روزانه چهار هزار تماس با اورژانس استان مرکزی برقرار می شود

دکتر پریا بهرامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حدود 400 مورد از این تماس ها در روز منجر به ماموریت می شود و بقیه تماس ها برای بهره مندی از خدمات مشاوره است.

وی از مردم درخواست کرد: سوالات درباره کرونا ویروس را از مشاوران خط 3839 و 190 بپرسند و خط 115 را برای کمک به موارد فوریتی آزاد بگذارند.

رییس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهروندان در صورت داشتن سرفه خشک، تنگی نفس و تب باید به اورژانس 115 تماس بگیرند و سایر علایم سرماخوردگی است و نباید خطوط 115 اشغال شود.

دکتر بهرامی گفت: 6 پرستار در مرکز اورژانس 115 با پنج خط تلفن به طور میانگین 90 ثانیه به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا پاسخ می هند.

وی افزود: مردم در صورت تماس با مرکز 115 و داشتن علایم یاد شده و داشتن یک فرد کرونایی مثبت بهبود یافته در خانواده، موضوع را به مرکز اورژانس اطلاع دهند تا نسبت به انتقال فرد دیگر خانواده اقدام شود.

15 پایگاه امداد اورژانس 115 در استان مرکزی دایر است.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می شد، اما از سال 2002 این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید 19 نشان داده که با دوره نهفتگی 2 تا 14 روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1179

به "خبرنگاران روزانه چهار هزار تماس با اورژانس استان مرکزی برقرار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزانه چهار هزار تماس با اورژانس استان مرکزی برقرار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید