خبرنگاران سفر استانی قالیباف در قاب قضاوت کاربران فضای مجازی

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران- خبرنگاران- سفر استانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان در سه شبکه اجتماعی بازتاب های متفاوتی داشته است. در این میان، واکنش حمایتی کاربران منسوب به طیف اصولگرا از این اقدام بیشتر به چشم می خورد.

خبرنگاران سفر استانی قالیباف در قاب قضاوت کاربران فضای مجازی

به گزارش بخش داده کاوی خبرنگاران، قالیباف یک هفته پیش با سفر به استان خوزستان، اولین سفر استانی خود را به عنوان رئیس مجلس شروع و از شهرهای این استان دیدن کرد. هدف از این سفر چهار روزه آنالیز فرایند اجرای طرح ها و آشنایی با مسائل این استان اعلام شد. در این میان فیلم ها و اخبار لحظه ای فراوری شده از ابعاد مختلف این سفر در فضای مجازی دست به دست شد و البته واکنش انتقادی و حمایتی کاربران را نیز به همراه داشت.

توئیتری ها چه می گویند؟

گروهی از کاربران توئیتر که چهره های سیاسی نیز در میان آن ها دیده می گردد، از حضور قالیباف در خوزستان حمایت نموده و اقدام وی را مدیریت جهادی نامیده اند. کاربری در این باره نوشته است: سفر دکتر #قالیباف به استان #خوزستان در راستای قولی بود که قبل از اخذ رای ریاست مجلس به نمایندگان داده بود و ما هم بر همین اساس به ایشان رای دادیم و از این رای پشیمان نبوده و حتی با دیدن این صحنه ها خوشحالیم نشستن پای درد دل مردم روحیه جهادی و انقلابی میخاد. #مجلس-قوی-انقلابی

کاربر دیگری توئیت نموده است: حضور میان مردم و از نزدیک لمس درد و مسائل آنها روحیه جهادی با هدف برطرف و کاستن از آمال آنها را می طلبد. سفر آقای #قالیباف در ادامه بازدید 12 نماینده،اعضای کمیسیون اصل نود و جلسات متعدد ما در مجلس، نشان از عزم ملی برای حل مسائل خوزستان است.

شخص دیگری نوشته است: حضور قالیباف در بین مردم فقیر جنوب قابل تحسین است.

البته تعدادی از دیگر کاربران نیز سفر رئیس مجلس را مقدمه ای برای نامزد شدن وی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 تلقی و حدس نموده اند. بعضی کاربران نیز دلیل سفر قالیباف را پوشاندن وجوه نامطلوب عملکرد مجلس در این چند ماه عنوان نموده اند.

کاربری توئیتی را در این زمینه منتشر نموده است: قالیباف داره فیلم تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری را تهیه می کنه؟

کاربر دیگری توئیت نموده است: #محمدباقر-قالیباف با سفر به خوزستان، نخستین گام انتخاباتی اش را برای سال 1400 برداشت. قالیباف با شبکه اقتصادی و سیاسی و رسانه ای اش امیدوار است بالاخره رئیس جمهور گردد.

شخص دیگری نوشته است: آقای #قالیباف در آستانه 100 روزگی ریاست بر #مجلس-یازدهم، قراراست برای افتتاح پروژه آبرسانی #غیزانیه به خوزستان برود. او می خواهد با این سفر، ناکارآمدی مجلسی را بپوشاند که در عمر سه ماهه اش فقط 2 قانون گذرانده و هر دو هم به درِ بسته #شورای-نگهبان خورده؟! اگر چنین است باید به او حق داد!

در این میان تعدادی از کاربران از افرادی که هدف این سفر را انتخاباتی می دانند، انتقاد و به آن ها توصیه نموده اند که نیت خوانی ننمایند. کاربری توئیت نموده است: بعضی میگویند هدف #قالیباف از سفر به #خوزستان انتخاباتی است. انصاف حکم می نماید نیت خوانی نکنیم و از این کار او تقدیر کنیم. حضور مسئولان در دل مردم و شنیدن حرف آنها از نزدیک، اقدام ارزشمندی است که به شرط استمرار و صداقت، امید مردم را احیا خواهد نمود.

گروهی از کاربران نیز در ادامه عملکرد قالیباف را تحسین نموده اند که به زعم آنان اقدام وی برای گوش سپردن به مسائل مردم باید بین همه مسئولان فراگیر گردد.

نظارت میدانی در تیررس کاربران

گروهی از کاربران به نظارت میدانی قالیباف که یکی از اهداف سفر او به خوزستان اعلام شده بود انتقاد وارد و تاکید نموده که نظارت جزو وظایف مجلس نیست بلکه وظیفه مجلس، قانون گذاری است. کاربری در این باره نوشته است: وظیفه اصلی نمایندگان #قانونگذاری و اصلاح قوانین گذشته برای برطرف موانع و مسائل کشور است. یک چهارم از سال اول این مجلس سپری شده است. نمایندگان #مجلس-یازدهم تا به امروز چند قانون را تصویب یا اصلاح نموده و به تایید شورای نگهبان رسانده و برای اجرا به دولت ابلاغ نموده اند؟!

شخص دیگری نوشته است: وظیفه رئیس مجلس، ملاقات چهره به چهره با مردمه؟ قالیباف نماینده مردم تهرانه، با خوزستانی ها چیکار داره؟ این ملاقاتها چه تاثیری بر قانون گذاری و نظارت داره؟...

کاربر دیگری بیان نموده است: آب غیزانیه به #قالیباف چه ربطی داره که برای افتتاح آبرسانی می خواد بره خوزستان؟ یکی بگه دیگه شهردار نیستی! دل بکن از افتتاح پروژه ها. اگر قرار به رفتتی باشه، نماینده اهواز جایز هست که بره؛ شما رئیس مجلسی، بمون تهران، ببین چرا این مجلس از توش بعد 3 ماه کار، هیچ قانونی استخراج نشده!

کاربری توئیت نموده است: نظارت مجلس، نظارت فیزیکی نیست . نظارت بر اجرای قوانین مصوب مجلس است به وسیله طرح سئوال، تحقیق و تفحص، استیضاح یا دعوت از مسئولان برای پاسخگویی در کمیسیون های تخصصی. نظارت بر بودجه و هزینه ها و درآمدها نیز به عهده آقای بذرپاش است.

بازتاب ها در تلگرام و اینستاگرام

اگرچه در فضای تلگرام کانال های مختلف خبری از جمله خبر فوری، اخبار فوری / مهم، آخرین خبر، خبر ویژه، اخبار روز ایران و... بیشتر به انتشار اخباری درباره سفر قالیباف به خوزستان اقدام نموده اند اما بعضی تحلیل ها نیز در این پلتفرم ارائه شده است.

کانالی در این راستا نوشته است: جوان خوزستانی پیش پای قالیباف نشسته و با اندوه و تمنا دردش را زار می زند بعد از 13 سال کار، 3 بچه دارم که در یک اتاق زندگی می کنیم!

یک کانال دیگر نیز بخش هایی از سخنان قالیباف در باره این سفر را با محور نظارت میدانی بازتاب داده است.

البته تعدادی از کانال های خبری با ادعای داشتن برنامه انتخاباتی قالیباف، سفر او را تبلیغاتی قلمداد نموده اند. یک کانال تلگرامی به نقل از مشرق نوشته است: حامیان قالیباف به این نتیجه رسیدند که باید از پرده بیرون بیایند و بدون کتمان برنامه انتخاباتی او را علنی نمایند. این اتفاق بعد از آن شدت گرفت که برای او و حامیانش روشن شد که درصورتی که دیر بجنبند بار دیگر عرصه را به کسانی دیگر می بازند. سفر خوزستان با هدف تبلیغاتی بر پایه همین تحلیل شکل گرفت

بعضی کانال های تلگرامی دیگر نیز از تعریف از نظارت مجلس انتقاد نموده و وظیفه مجلس را قانونگذاری دانسته اند.

یک کانال تلگرامی آورده است: محمدباقر قالیباف و هم سلکان اصولگرایش در مجلس یازدهم معتقدند باید از قانون گذاری به سمت نظارت شیفت نمایند. نظارت بر کدام نهاد؟ مشخصا نهاد دولت. مجلس اصولگرا تصمیم دارد برخلاف قانون اساسی کار قانون گذاری را مشترکا با شورای نگهبان و مجمع تشخیص تقسیم کند و این یک سال را به دولت روحانی بپردازد.

در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز اگرچه مطالب کمتری نسبت به تلگرام و توئیتر درباره سفر استانی قالیباف منتشر شده اما سهم اخبار این سفر در این پلتفرم هم صفر نبوده است. تعدادی از صفحات رسانه ها در فضای اینستاگرام به انتشار اخباری مبنی بر اظهارات قالیباف در سفر استانی خود به خوزستان و صحبت های مردم با قالیباف درباره مسائل معشیتی شان اقدام نموده اند. در این میان مطالب حمایتی از عملکرد رئیس مجلس نیز دیده می گردد. این شبکه اجتماعی، اغلب اخبار مرتبط با سفر استانی قالیباف را همراه با ویدئو منتشر نموده است.

در مقابل تعدادی از کاربران در فضای اینستاگرام به مسائل خوزستان اشاره نموده و حضور رئیس مجلس را بی فایده دانسته اند. کاربری نوشته است: آقای قالیباف رییس محترم مجلس شورای اسلامی⁣ ⁣ لطفا به خودتون زحمت ندید، نیازی نیست از این شهر به اون شهر بروید، مسائل استان خوزستان تازگی ندارند..... از حرف زدن های قشنگ مقابل دوربین خسته ایم، سال هاست فقط حرف می زنیم صدای مان به جایی نمیرسد.

بعضی کاربران نیز مدعی نمایشی بودن سفر قالیباف به خوزستان شده اند و از نامناسب بودن شرایط در خوزستان گفته اند. کاربری نوشته است: ... گلایه های ناتمام و تکراری مردم.... امید که (این ملاقاتها) نمایشی نباشد.

adeliasafar.com: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا را از ما بخواهید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4119

به "خبرنگاران سفر استانی قالیباف در قاب قضاوت کاربران فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفر استانی قالیباف در قاب قضاوت کاربران فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید