خبرنگاران شیوع کرونا فرصت خوبی برای تحقق دولت الکترونیک در اصفهان است

به گزارش مجله بای بلاگ، کاشان- خبرنگاران- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، شیوع کرونا را فرصت خوبی برای تحقق دولت الکترونیک دانست و تحقق هر چه بیشتر آن را ضروری برشمرد.

خبرنگاران شیوع کرونا فرصت خوبی برای تحقق دولت الکترونیک در اصفهان است

به گزارش خبرنگاران، منصور شیشه فروش عصر روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان آران و بیدگل اضافه نمود: کرونا به ما یاد داد که ظرفیت های خاموش و مورد غفلت را بازبینی کنیم که دولت الکترونیک یکی از این موارد مهم و مورد غفلت بود که در شرایط کرونایی توسعه یافت.

وی بیان نمود: داشتن بانک اطلاعات و راهبرد برای دستگاه ها بسیار اهمیت دارد و البته در این بین آموزش کارکنان هم بسیار لازم است که باید جزو برنامه های دستگاه های دولتی قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید نمود: هر دستگاهی موظف است، ساز و کارهایی به منظور کاهش خطرهای احتمالی تدوین کند تا در هنگام بروز بحران دچار سردرگمی نگردد.

سال گذشته 300 هزار فقره ماموریت کوچک و عظیم از سوی دستگاه های امدادی استان اصفهان در بخش های مختلف منجمله امدادرسانی در هنگام بروز حوادث، خدمات رسانی و تعمیرات شبکه های آب، برق و گاز انجام شد.

وی توضیح داد: بیشتر صحبت های اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان از جنس کمبود اعتبار است، در حالی که دستگاه ها غافل از این هستند که خیلی از مسائل مطرح شده، جزو وظایف اصلی آنهاست.

به گفته شیشه فروش در جریان سفر امروز به شهرستان آران و بیدگل، طرح های پیشگیری از سیل و قنات ها مورد بازدید نهاده شد که در امسال ردیف بودجه هایی مانند گذشته برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

سند مدیریت بحران های طبیعی در آران و بیدگل تدوین گردد

فرماندار آران و بیدگل در این نشست بر ضرورت تدوین سند مدیریت بحران های طبیعی و زیست پایه در این شهرستان تاکید نمود و اظهارداشت: چنین سندی می تواند نقشه راهی برای اقدام در هنگام بروز حادثه ها و بحران های پیش رو در این شهرستان باشد و آسیب های ناشی از آنها را کاهش دهد.

اسماعیل بایبوردی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در شهرستان آران و بیدگل، بیان نمود: توانستیم در هماهنگی با دستگاه های ذی ربط از تبعات بحران بکاهیم و در فروردین ماه به مرحله کنترل رسیدیم که تا کنون نیز ادامه داشته است.

وی در ادامه به افزایش نزولات جوی آران و بیدگل در امسال اشاره نمود و گفت: اصلاح زیرساخت ها و مدیریت سیلاب در شهرها و روستاهای این منطقه ضروری به نظر می رسد.

فرماندار آران و بیدگل به اقدام هایی از جمله طرح های آبخیزداری در روستاهای محمدآباد، فخره و حسین آباد از توابع بخش کویرات و روستای یزدل از توابع بخش مرکزی در راستای مدیریت سیلاب اشاره نمود و اضافه نمود: یکی از مسائل موجود در این منطقه نبود امکان ذخیره سازی آب های جاری باران است که به برنامه ریزی برای انجام این مهم احتیاج داریم.

وی یادآور شد: درخواست ایجاد سدی در بالادست این شهرستان در راستای مدیریت و جمع آوری آب های روان حاصل از بارندگی ارایه شده که در حال امکان سنجی است.

بایبوردی همچنین به مسائل جغرافیایی آران و بیدگل اشاره نمود و با تاکید بر ضرورت راه اندازی ایستگاه پایش ذرات گرد و غبار در این شهرستان، بیان نمود: افزون بر 400 میلیارد ریال برای تجهیزات و احتیاجمندی های این شهرستان در حوزه مدیریت بحران برآورد اعتبار شده است.

به گفته وی، بازسازی قنات ها و طرح های اولویت دار مرتبط با مصرف بهینه آب در شهرستان آران و بیدگل نیز با اعتبار 20 میلیارد ریال اجرا شده است.

اجرای طرح سد زیرزمینی در آران و بیدگل لازم است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری آران و بیدگل در ادامه نشست گفت: این شهرستان در پایین ترین نقطه دشت کاشان واقع شده است که این موقعیت، ضرورت مدیریت سیلاب های فصلی و روان آب ها را نشان می دهد.

ابراهیم آقابیگی اضافه نمود: در پی بارش باران های مداوم در قسمت بالایی دشت کاشان، شاهد هجوم روان آب ها به سمت شهرستان آران و بیدگل هستیم که در نهایت امکان بروز خسارت های گسترده دور از انتظار نیست.

وی بیان نمود: اجرای طرح سد زیرزمینی در حاشیه نوار بندریگ بر اساس آنالیز های اجرا شده، می تواند تا حدود زیادی سیلاب ها و روان آب ها را کنترل کند و ذخیره آبی هم برای منطقه آران و بیدگل به دنبال داشته باشد.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از 103 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3785

به "خبرنگاران شیوع کرونا فرصت خوبی برای تحقق دولت الکترونیک در اصفهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیوع کرونا فرصت خوبی برای تحقق دولت الکترونیک در اصفهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید