خبرنگاران طرح هاتفان امید در هرمزگان اجرا می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، بندرعباس- خبرنگاران- طرح هاتفان امید (ارایه مشاوره به منظور ارتقاء سلامت و کاهش اضطراب در جامعه) در راستای قطع زنجیره بیماری کرونا به همت معاونت فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اجرا می گردد.

خبرنگاران طرح هاتفان امید در هرمزگان اجرا می گردد

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز یکشنبه گفت: طرح مذکور با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان و دستگاه های اجرایی از جمله کمیته امداد، اداره بهزیستی و هلال احمر اجرا می گردد.

دکتر فریده فخار بیان داشت: در این طرح افراد بیمار بدون علائم حاد، خانواده هایی که از بیماران با مشکل حاد تنفسی نگهداری می نمایند، کسانی که در معرض خطر بیماری قرار دارند، افراد مشکوک به ناقل بودن و گروه های پرخطر مانند سالمندان آنالیز می شوند.

وی اضافه نمود: کارشناسان فعال در این طرح با آنالیز و ارایه مشاوره های لازم به این گروه ها سعی در کاهش اضطراب و پیشگیری از تردد این افراد در سطح جامعه دارند.

فخار از جمله اهداف اجرای این طرح را افزایش مشارکت اجتماعی در تامین آسایش روانی، مراقبت از سالمندان و افراد پرخطر، همکاری با وزارت بهداشت برای پیگیری بیماران کرونایی و خانواده های آنان، آموزش نحوه سریع مراقبت، اجرای صحیح اصول قرنطینه و دیگر موارد عنوان نمود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ارائه مشاوره هاتفان امید از سوی خانه های مددکاری اجتماعی و به وسیله سامانه تلفنی در روزهای آینده انجام خواهد شد.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

کیانوش دنیاپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه بیان کرد: تا به امروز 71 هزار و 686 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بافوت 117 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و 474 نفر رسیده است.

آخرین شرایط شیوع ویروس کرونا (کووید 19) در سراسر دنیا که سازمان بهداشت دنیای آن را به عنوان پدیده ای همه گیر شناسایی و بیان کرد به نقل از رسانه های معتبر و گزارش های دفاتر خبرنگاران حاکی است 1,790,234 نفر تا به امروز به این بیماری مبتلا شده اند که از این میان 109,654 نفر در اثر این بیماری فوت نموده اند و 409,420 نیز بهبود یافته اند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1685

به "خبرنگاران طرح هاتفان امید در هرمزگان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح هاتفان امید در هرمزگان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید