خبرنگاران 12 میلیارد ریال برای رودخانه چایلق شیروان تخصیص یافت

به گزارش مجله بای بلاگ، بجنورد-خبرنگاران- معاون شهردار شیروان گفت: سال جاری 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری سال گذشته برای بهسازی جهت رودخانه چایلق این شهر خراسان شمالی تخصیص یافته است.

خبرنگاران 12 میلیارد ریال برای رودخانه چایلق شیروان تخصیص یافت

مسعود الهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: اینک عملیات عمرانی طرح بخشی صورت گرفته و بخشی هم در دست اجرا است که فاز به فاز انجام می گردد.

طول جهت ساماندهی شده رودخانه در شیروان را 750 متر است.

هدف از اجرای این طرح زیباسازی شهر و جلوگیری از خطرات رود برای بافت شهری پیرامونی است که در صورت عدم انجام طرح، در مواقع بارندگی های سیل آسا امکان طغیان سیلاب و آسیب دیدن منازل و دیگر فضاهای شهری وجود دارد.

اجرای طرح ساماندهی رودخانه چایلق شیروان در محدوده ای افزون بر 2 هکتار و در 2 بخش معماری و ایجاد فضای سبز عملیاتی می گردد.

پیش ترها مسوولان اداره کل آب منطقه ای خراسان شمالی، با اشاره به تدوین طرح ساماندهی حریم رودخانه چایلق شیروان با نگاهی 25 ساله، از صدور مجوز اجرای آن سخن گفته و با تاکید بر رعایت تمامی اصول کارشناسی و مهندسی در طراحی و اجرای طرح اضافه نموده بودند که این پروژه به گونه ای طراحی شده که با افزایش عمق رودخانه، کاهش عرض آن جبران شده و فضای عبور سیلاب محدود نخواهد شد.

معاون شهردار شیروان در ادامه با بیان اینکه اعتبارات طرح بازآفرینی شهری در امسال هنوز اختصاص نیافته است گفت: مجموع کل اعتبارات این محل در سال گذشته، 93 میلیارد ریال بود که از این میزان 12 میلیارد ریال صرف پروژه پیاده روسازی مناطق شهرک ولیعصر و 20 متری هاشمی خواهد شد.

الهی اضافه نمود: عملیات عمرانی طرح ها شامل 50 هزار مترمربع پیاده روسازی شهرک ولیعصر و ضلع جنوب منطقه 20 متری هاشمی است که از سال گذشته شروع شده است و تا به امروز 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون شهردار شیروان گفت: این پروژه تا 2 ماه آینده به خاتمه خواهد رسید.

وی گفت: از محل این اعتبارات سال گذشته 10 میلیارد ریال برای پروژه خانه فرهنگ، 12 میلیارد ریال برای کانون آسیب های اجتماعی، 6 میلیارد ریال برای نوسازی شبکه آب آشامیدنی، 9 میلیارد ریال برای روشنایی معابر و هفت میلیارد ریال برای مدرسه سازی مصوب شد ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبارات طرح های مزبور حذف شد.

شیروان با 85 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4887

به "خبرنگاران 12 میلیارد ریال برای رودخانه چایلق شیروان تخصیص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 12 میلیارد ریال برای رودخانه چایلق شیروان تخصیص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید