خطرناک ترین اتفاق برای غرب چیست؟، رئیس سازمان جاسوسی انگلیس پاسخ داد

به گزارش مجله بای بلاگ، ایسنا نوشت:مدیر ستاد ارتباطات دولت انگلیس هشدار داد، اگر کشورهای غربی برای برطرف تهدید از دست دادن کنترل تکنولوژی هایی که برای امنیت اینترنت و رفاه مالی کلیدی هستند، کاری انجام ندهند، قافله را به کشورهایی چون چین و روسیه می بازند.

خطرناک ترین اتفاق برای غرب چیست؟، رئیس سازمان جاسوسی انگلیس پاسخ داد

به گزارش آسوشیتدپرس، جرمی فلمینگ، مدیر ستاد ارتباطات (جاسوسی) دولت انگلیس (GCHQ) در سخنانی گفت: رهبری مهم تکنولوژی در حال انتقال به دست شرق است و این امر باعث تضاد منافع و ارزش ها می گردد.

وی با اشاره به چین به عنوان یکی از تهدیدات ویژه، اضافه کرد: اندازه و وزن تکنولوژی این کشور بدان معناست که چین توانایی کنترل سیستم عامل دنیای را دارد.

جرمی فلمینگ توضیح داد: چین پذیرنده اولیه فن آوری های نوظهور است اما این کشور یک دیدگاه رقابتی نیز برای آینده فضای سایبری دارد. چین نقش مهم و بانفوذی در بحث پیرامون استانداردها و قوانین بین المللی ایفا می نماید.

وی این احتمال را مطرح نمود که کشورهایی با ارزش های غیرلیبرال از جمله چین این ارزش ها را در استانداردهای تکنولوژی که دنیا به آنها متکی است، بگنجانند و از قدرت دولتی خود برای کنترل و سلطه بر بازارهای تکنولوژی استفاده نمایند و این بازارها را به عرصه های رقابت ژئوپلیتیک تبدیل نمایند.

در همین حال، حملات سایبری و دیگر فعالیت های آنلاین شرور روسیه شدیدترین تهدید را برای انگلیس به وجود می آورد اما می توان از آنها همچون آسیب پذیری اپلیکیشن های تلفن های هوشمند اجتناب کرد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه چین ضمن انتقاد از این اظهارات فلمینگ، گفت: این اظهارات کاملا بی پایه و اساس و غیرمنطقی هستند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانسی خبری در پکن گفت: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا در حقیقت امپراتوری های هک کردن و حملات سایبری هستند.

فلمینگ گفت: بدون کنترل کردن، دشمنان خارجی می توانند طراحی و آزادی اینترنت را تهدید نمایند. به عنوان مثال می توان به امنیت فن آوری های نوظهور مانند حسگرهای شهر هوشمند که برای مدیریت کارآمدتر خدمات یا ارزهای دیجیتال استفاده می شوند، اشاره نمود که ممکن است از آنها برای جمع آوری داده ها یا دیگر قابلیت های نفوذی که مغایر با جوامع آزاد و دموکراتیک هستند، استفاده شوند.

وی اضافه کرد: انگلیس و کشورهای غربی با روز قیامت روبرو هستند.

فلمینگ گفت: قوانین در حال تغییر هستند به صورتی که همواره تحت کنترل دولت نمی باشند. کاملا تعیین است که بدون پرداختن به این تهدید، تکنولوژی های کلیدی که ما برای امنیت و رفاه آینده مان به آنها تکیه نموده ایم، شکل نخواهند گرفت و توسط غرب کنترل نخواهند شد.

وی تاکید نمود: انگلیس نباید صندلی خود را به عنوان یک قدرت سایبری مسلم بداند و باید برای ساخت تکنولوژی های قدرتمند از جمله محاسبات سریع کوانتومی و فناوری رمزنگاری برای حفاظت از اطلاعات حساس، کوشش کند.

311311

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7183

به "خطرناک ترین اتفاق برای غرب چیست؟، رئیس سازمان جاسوسی انگلیس پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین اتفاق برای غرب چیست؟، رئیس سازمان جاسوسی انگلیس پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید