دانشگاه ها به نقد مسائل اساسی کشور بپردازند

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس گفت: برای برطرف مسائل جامعه و گسترش وحدت بین مردم، باید دانشگاه ها همانند حوزه های علمیه مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی و علمی را در قالب نقد مطرح نموده و به ریشه یابی موضوعات بپردازند.

دانشگاه ها به نقد مسائل اساسی کشور بپردازند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

محمدجواد ناطق معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید مباحث و مسائل کشور را مورد نقد قرار دهند، گفت: اگر کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها با حضور دانشجویان، نخبگان و اندیشمندان برگزار گردد، بسیاری از مسائل مختلف جامعه مورد ارزیابی قرار گرفته و برطرف خواهد شد. برای گسترش و اجرایی شدن آرمان های انقلاب اسلامی باید مدیریت جامعه مصمم گردد تا از نشست ها و کرسی های آزاداندیشی حمایت نمایند.

دانشگاه ها نسبت به همه مسائل و مسائل جامعه حساس باشند

وی اضافه نمود: دانشگاه ها باید نسبت به همه مسائل و مسائل جامعه حساس باشند و به عنوان مرکز تحولات علم و فناوری با ایجاد مراکز نوآوری و همچنین کرسی های آزاد اندیشی در جهت برطرف دغدغه های مردم و پیشرفت تکنولوژی قدم بردارند.

نقد مباحث علمی، سیاسی، اجتماعی و مالی

ناطق توضیح داد: یکی از وظایف مهم مراکز علمی و دانشگاه ها این است که مباحث علمی، سیاسی، اجتماعی و مالی را مانند حوزه های علمیه مورد نقد و بحث قرار داده و حتی به تندترین شکل ممکن موضوعات را مطرح نمایند که متأسفانه این اتفاق به خاطر شرایط متفاوتی که بین دانشگاه ها و حوزه های علمیه وجود دارد انجام نمی گردد.

باید جریان روشنفکری شیرازه جامعه باشد

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه باید جریان روشنفکری شیرازه جامعه باشد اما متأسفانه هنوز نتوانستیم آن را به معنای واقعی اجرا کنیم،گفت: در حوزه جامعه شناسی و فرهنگی جریان روشنفکری باید هدایتگرجامعه باشند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 377

به "دانشگاه ها به نقد مسائل اساسی کشور بپردازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها به نقد مسائل اساسی کشور بپردازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید