معرفی بهترین دانشگاه های هند برای تحصیل

به گزارش مجله بای بلاگ، بهترین دانشگاه های هند

اگر تصمیم دارید در همین قاره خودمان یعنی آسیا در بهترین دانشگاه های هند ادامه تحصیل بدهید و خیلی از خانه و خانواده دور نباشید، یکی از کشورهایی که برای ادامه تحصیل می تواند گزینه مناسبی باشد، سرزمین هفتاد و دو ملت است. سرزمینی که با همه ویژگی های فرهنگی، مالی و اجتماعی که دارد، جذابیت های خاص خودش را هم دارد. بله هند! امروز قصد داریم به شما علاقمندان ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های هند را به شما معرفی کنیم. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با برترین دانشگاه ها آشنا شوید. دانشگاه های برتر هند را در نقاط مختلف این شبه قاره به شما معرفی می کنیم.

معرفی بهترین دانشگاه های هند برای تحصیل

رتبه سیستم آموزشی هند

هند از نظر سیستم آموزشی در رتبه دوم قرار گرفته است و از این نظر در جهانی علم و دانش، صندلی قابل توجهی دارد. این کشور با در برداشتن شبکه گستره ای از تمام مقاطع تحصیلی از مقطع کارشناسی گرفته تا تحصیلات تکمیلی و بالاتر مقصد خوبی برای ادامه تحصیل است. همچنین در تمامی زمینه ها و حوزه های علوم گوناگون، بستر بسیار مناسبی برای دوستداران ادامه تحصیل است. به ویژه متقاضیان دانش روز یعنی فناوری اطلاعات و همچنین رشته های مهندسی و علوم پایه. در ادامه به ترتیب به بهترین دانشگاه های هند اشاره می شود. گفتیم که وجود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متعدد با کیفیت آموزشی و تحصیلی عالی و خدمات برتر، جهت اقامت این کشور را در رده دوم قرار داده است. حدود 44 دانشگاه با بهترین کیفیت، برای ادامه تحصیل دانشجویان سراسر جهان در این سرزمین باستانی وجود دارد که جزء 250 دانشگاه برتر جهان هستند و بر پایه رتبه بندی BRICS قرار گرفته اند. می توان گفت بهترین دانشگاه های هند به ترتیب از این قرار است:

موسسه فناوری بمبئی | Indian Institute of Technology Bombay

موسسه فناوری بمبئی یا IIT از نخستین مراکز آموزشی بود که با حمایت های سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، یونسکو، شکل گرفت و در هند از نظر دانش فناوری در صندلی دوم قرار گرفته است. این دانشگاه از برترین و مهم ترین مراکز علمی آموزشی در زمینه های تدریس شده در آن است. این مرکز علمی پایتخت سینمای هند، به دلیل تحقیقات و پژوهش های معتبر اجرا شده در زمینه مهندسی، در سراسر جهان از شهرت خوبی برخوردار شده است.

موسسه فناوری چنای هند | Indian Institute of Technology Madras

مؤسسه فناوری چنای هند، در زمینه علوم انسانی و طبیعی، خدمات آموزشی و علمی به دانشجویان ارائه می دهد. یکی از مزیت های این دانشگاه این است که دوره های مشترک دکتری از طریق همکاری با سایر دانشگاه های دیگر نقاط جهان مانند دانشگاه ملی سنگاپور برگزار می شود.

موسسه فناوری کانپور هند | Indian Institute of Technology Kanpur

رتبه دوم در میان بهترین دانشگاه های هند از آن دانشگاه کانپور است. موسسه فناوری کانپور هند که با هدف انجام تحقیقات پایه ای و ارائه آموزش عالی در حوزه فناوری اطلاعات از طریق دولت پایه گذاری شد. این دانشگاه که به سبب فعالیت های علمی کارکنان آن تا به امروز جوایز ملی و بین المللی متعددی را به ویژه در سال های اخیر به دست آورده، دارای اعتبار حائز اهمیتی است. جوایزی مانند گوئدل، جایزه فالکرسن و جوایز آموزشگاه ملی هندوستان از جمله جوایز این دانشگاه هستند.

دانشگاه دهلی | University of Delhi

این دانشگاه در ال 1922 در شهر توریستی دهلی تاسیس شد. دانشگاه دهلی در حوزه علوم اجتماعی، هنر و همچنین مباحث فنی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد خدمات علمی آموزشی ارائه می دهد. آن طور که از قرائن بر می آید، این دانشگاه روابط تنگاتنگی با مقامات دولتی هند داشته و در حقیقت به نوعی دانشگاهی وابسته به دولت بوده تا آنجا که ریاست این دانشگاه با معاون ریاست جمهوری هند است. بنابراین نام این دانشگاه را در میان بهترین دانشگاه های هند و در رتبه پنجم خواهید دید.

انستیتو فناوری دهلی هند | Indian Institute of Technology Delhi

انستیتو فناوری دهلی هند و دانشگاه آن، به صورت تخصصی دوره های آموزش عالی علمی و فناوری را ارائه می دهد و تنها به این زمینه فعالیت خود را محدود کرده است. هر سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در آن برگزار می شود. آن چه که این دانشگاه تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات را از سایر دانشگاه های کشور متمایز کرده، رویکرد ویژه به پژوهش های علمی وزین در سطح پیشرفته و ارائه کارهایی علمی است. سیاست اصلی و کلی دانشگاه متمرکز شدن بر شناسایی و برطرف مسائل و نیازهای منطقه ، هند و جهان است.

دانشگاه آنا | Anna University

دانشگاه آنا، که از مجموع وجود چندین کالج فنی مهم در کنار هم و در شهر چنای هند به وجود آمده و در این مرکز دانشگاهی کلاس های دوره های گوناگون علوم کاربردی، رشته های مهندسی، فناوری اطلاعات برگزار می شود. این دانشگاه را در سال 1978 توسعه داده و توانسته هم اکنون رتبه یازدهم را در میان بهترین دانشگاه های هند از آن خود نماید.

مرکز علم و فناوری و دانشگاه کاراگپور | Indian Institute of Technology Kharagpur

مرکز علمی فناوری کاراگپور در هند با رویکرد آموزش علاقمندان و دانشجویان در حوزه کارآفرینی و نوآوری فعالیت گسترده علمی را ارائه می دهد. زمینه های آموزشی و تحصیلی این دانشگاه قانون، مدیریت، علوم و فناوری می باشد. این دانشگاه و مرکز علمی رتبه چهارم را در میان بهترین دانشگاه های هند از آن خود کرده است.

دانشگاه مانیپال در استان کارناتاکا | Manipal Academy of Higher Education

دانشگاه مانیپال در بنگلور، منگالور و دبی از شهرهای هند با سه پردیس دانشگاهی که دایر کرده از نظر جذب تعداد دانشجو و کارمندان دانشگاهی آمار بسیار بالایی را دارد. سال تاسیس آن 1993 بوده و در این دانشگاه به صورت تخصصی به علومی مانند مدیریت، معماری، پزشکی و دندانپزشکی و مهندسی پرداخته می شود. متاسفانه این دانشگاه هم اکنون تنزل صندلی پیدا کرده و به رتبه شانزدهم آمده است اما هنوز جزو بهترین دانشگاه های هند محسوب می شود.

خلاصه معرفی بهترین دانشگاه های هند

در سرانجام باید گفت با وجود تعدد و تنوع بسیار زیاد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در هندوستان شکی نیست که بعضی از آن ها از صندلی و اعتبار برتر و بالاتری از نظر کیفیت آموزشی، هیات علمی و زیر ساخت برخوردارند. چنان که شاهد بودید، بطور اخص به تعدادی از آن ها در بالا اشاره شد. در بین کشورهای قاره آسیا هند، 8 دانشگاه پر آوازه با اعتبار جهانی دارد. در این بین صندلی 38 آسیا از آن موسسه فناوری هندوستان بوده که از 100 امتیاز پیروز به کسب 74.5 شده است و از بهترین دانشگاه های هند به حساب می آید. انستیتو فناوری هندوستان در شهر بمئی، دارای رتبه 41 در آسیا و امتیاز 71.8، در صندلی دوم و انستیتو فناوری هندوستان در کانپور با رتبه 52 در آسیا و با امتیاز 66.1 در سومین صندلی از نظر اعتبار علمی قرار دارند.

منبع: topuniversities.com

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: الی گشت
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1805

به "معرفی بهترین دانشگاه های هند برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین دانشگاه های هند برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید