درمان رفلاکس معده

به گزارش مجله بای بلاگ، در حالت طبیعی، غذا و مایعات پس از خوردن در جهت دهان به مری و معده حرکت می نماید، اما در شرایط مختلف ممکن است محتویات معده به داخل مری و حتی گاهی دهان برگشت کند که به آن رفلاکس گفته می گردد.

درمان رفلاکس معده

رفلاکس اسید معده به مری، نوعی بیماری است که با سوزش سر معده همراه است. افراد مبتلا به رفلاکس معده به طور مرتب بازگشت اسید معده به مری را تجربه می نمایند. در خبرنگاران با 5 داروی گیاهی برای درمان رفلاکس معده صحبت خواهیم کرد.

علائم رفلاکس معده

از اولین و شایع ترین علائم رفلاکس معده، سوزش همراه با درد در پایین قفسه سینه یا پشت جناغ است.عدم درمان رفلاکس معده می تواند خطرات بیماری هایی مانند التهاب حنجره، فرسوده شدن مینای دندان، سرطان مری را به همراه داشته باشد.

ممکن است پزشک برای شما داروهای ضدترشح یا کاهش فراوری اسید معده را تجویز کند. درمان های طبیعی شامل استفاده از گیاهان دارویی و مکمل ها برای درمان سوزش سر معده وجود دارد که در کنار نسخه پزشک می تواند مفید باشد.

داروی گیاهی برای درمان رفلاکس معده

1. روغن نعناع فلفلی

روغن نعناع فلفلی اغلب در شیرینی ها و برگ های چای یافت می گردد که به طور سنتی به عنوان تسکین دهنده برای بیماری های مانند سرما خوردگی،سر درد، سوءهاضمه و حالت تهوع استفاده می گردد.

مصرف همزمان داروهای ضد ترشح اسید معده و روغن نعناع فلفلی خطر سوزش معده را افزایش دهد.

2. زنجبیل

در طب ستنی زنجبیل برای درمان بیماری های معده و روده توصیه می گردد. ویژگی ضدالتهابی که زنجبیل دارد می تواند تورم و ناراحتی های مری را کاهش دهد. آب نبات و دمنوش های زنجبیلی به عنوان اقدامات کوتاه مدت برای حالت تهوع، رفلاکس و سوزش معده توصیه می گردد.

مصرف بیش از اندازه زنجبیل سوزه معده را تشدید تر خواهد نمود.

3. سایر گیاهان

چند گیاه دارویی دیگر هم در طب سنتی برای درمان بازگشت اسید معده استفاده می گردد. که می توان به گیاهان دارویی زیر اشاره نمود:

  • زیره سیاه
  • سنبل باغی
  • گل بابونه
  • مامیران کبیر
  • ریشه شیرین بیان
  • بادرنجبویه
  • خار مریم
  • و زردچوبه

این گیاهان را می توانید به صورت دمنوش، روغن یا کپسول از عطاری ها تهیه کنید.

4. آنتی اکسیدان ها

خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین های A ،E و C، مصرف مکمل های ویتامینی از بازگشت اسید معده جلوگیری کند. معمولا مکمل های ویتامینی به افرادی که نمی توانند مواد مغذی لازم را از غذاها دریافت نمایند تجویز میگردد.

5. ملاتونین

ملاتونین هورمونی است که در غده پینه آل فراوری می گردد و به عنوان هورمون خواب شناخته می گردد. مکمل ملاتونین فقط زمانی که با سایر درمان های مربوط به رفلاکس همراه باشد میتواند علائم رفلاکس معده را تسکین دهد.

بهبود شیوه زندگی و درمان رفلاکس معده

چاقی، دیابت، سیگار کشیدن، مصرف الکل، پوشیدن لباس های تنگ، دراز کشیدن بعد از صرف غذا، پرخوری منجر به رفلاکس معده می شوند و عدم تغییر سبک و شیوه زندگی و پرهیز از عادات رایج گفته شده، درمان های گیاهی ذکر شده تاثیری بر درمان رفلاکس معده نخواهد داشت.

قبل از اینکه هر نوع داروی جایگزینی را برای درمان بهره ببرید، باید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند بهترین و کارآمدترین روش را برای درمان رفلاکس معده معین کند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1102

به "درمان رفلاکس معده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان رفلاکس معده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید