در کشور ما دیوارهای دانشگاه خیلی بلند است

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/بوشهر استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی بوشهری می گوید در جهانی که دیوارهای دانشگاه ها برداشته شده است و در حالی که اساتید دانشگاه و دانشجوها در حوزه فرهنگ مشارکت خوبی دارند اما دیوار دانشگاه از قدیم الایام بلند بوده و توجهی به این قضیه نداشته اند.

در کشور ما دیوارهای دانشگاه خیلی بلند است

عباس عاشوری نژاد، در نشست خبری با موضوع تشریح فعالیت شناختنامه هنر، فرهنگ و تمدن استان بوشهر اظهار کرد: هویت هر استان و مردمی را فرهنگ مکتوب آن منطقه تشکیل می دهد و اینکه بوشهر دروازه فرهنگ و تمدن بوده و این در میان فرهنگ نویسان کاملاً بدیهی است.

وی ادامه داد: بنابراین برای تقویت فرهنگ باید بدانیم کجا ایستاده ایم و داشته های ما چیست، در خیلی از حوزه ها کارهایی انجام داده ایم اما چون کمتر در این زمینه کار شده برای مدیران فرهنگی ضرورت دارد که بدانند فرهنگ استان در کجا واقع شده است.

عضو شورای علمی شناسنامه فرهنگ هنر فرهنگ و تمدن استان بوشهر شرح داد: بنابراین برای داشتن رویکرد آسیب شناسانه فرهنگی باید همه موارد را مورد توجه و آسیب شناسی قرار دهیم، باید ببینیم که چه کارهایی در حوزه فرهنگ و هنر اجرا شده است.

این کارشناس اضافه نمود: در کشور ما دیوارهای دانشگاه خیلی بلند است، در جهانی که دیوارهای دانشگاه ها برداشته شده است در حالی که اساتید دانشگاه و دانشجوها در حوزه فرهنگ مشارکت خوبی دارند اما دیوار دانشگاه از قدیم الایام بلند بوده و توجهی به این قضیه نداشته اند که دانشگاهیان باید در حوزه فرهنگ کمک کنند، افراد دعوت شوند و تعامل برقرار شود.

عاشوری نژاد بیان کرد: شناخت نامه هایی که بر مبنای متدولوژی دانشگاهی نوشته شود ارزشمند و قابل توجه هستند بنابراین مسائل باید در حوزه های مختلف اولویت بندی و سپس پرداخت شوند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: در خصوص عناوین شناختنامه با استفاده از خرد جمعی و بررسی پیشنهادات مطرح شده و نیازها قرار شده برای هر کتاب برنامه ریزی شود.

کارشناس تخصصی تاریخ و فرهنگ شورای علمی شناختنامه هنر، فرهنگ و تمدن استان بوشهر ادامه داد: همچنین بر حسب اهمیت، بر روی فرهنگ و هنر دشتستان با آن حوزه جایگاه ارزشمند و بزرگ تمرکز شده و در حوزه فرهنگ، هنر و تمدن ، موسیقی و تئاتر استان بوشهر و همچنین هنرهای دیگری که تا به امروز مغفول مانده اند کار و پژوهش صورت بگیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2525

به "در کشور ما دیوارهای دانشگاه خیلی بلند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کشور ما دیوارهای دانشگاه خیلی بلند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید