رتبه اول ساماندهی خودروهای دولتی، به زنجان رسید

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/زنجان مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان گفت: در بحث ساماندهی خودروهای دولتی، استان زنجان رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده است.

رتبه اول ساماندهی خودروهای دولتی، به زنجان رسید

سیدابوالفضل عباسچیان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برخی شاخص های مالی استان، اظهار کرد: تولید ناخالص داخلی استان در سال 95 بدون احتساب نفت، برابر با 154 هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال گذشته 21 درصد رشد دارد و زنجان در این بخش رتبه 22 کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سرانه تولید ناخالص داخل استان بدون احتساب نفت نیز برابر با 145 میلیون ریال بود که در مقایسه با سال گذشته 19.8 درصد افزایش دارد و از این منظر جایگاه چهاردهم را در بین 31 استان دارد.

این مسئول ادامه داد: بر اساس داده های مرکز آمار ایران در سال گذشته، استان زنجان به لحاظ نرخ بیکاری در جمعیت 15 سال و بیشتر، پس از استان های خراسان جنوبی و همدان رتبه سوم را از نظر پایین بودن نرخ بیکاری دارد.

عباسچیان شرح داد: در شاخص نرخ مشارکت مالی هم استان زنجان طی چند سال گذشته همواره در رتبه های اول یا دوم بوده است. در سال گذشته نیز نرخ مشارکت مالی در جمعیت 15 سال به بالا در استان، 49.1 درصد بود که رتبه نخست کشور در این شاخص به زنجان رسید.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان یادآور شد: در راستای شفافیت و نظم و انضباط مالی در واحدهای مالی دستگاه های اجرایی استان در دو سال اخیر اقدامات خوبی اجرا شده که توانستیم هم، کنترل های داخلی را تقویت کرده و یا کنترل هایی را ایجاد کنیم که در مرحله اول می توان به استقرار سیستم مدیریت کیفیت در واحدهای مالی دستگاه های اجرایی اشاره کرد، که به دلیل استقرار این طرح استان زنجان یکی از سالم ترین استان های کشور در بخش واحدهای مالی است.

وی مطرح نمود: ساماندهی اموال و املاک دولت، جزو برنامه های اصلی اداره کل در دو سال اخیر بود که پس از خریداری سامانه سادا برای اموال غیرمنقول 6539 فقره اموال دولت در این سامانه ثبت و ضبط شده و برای 829 فقره نیز سند تک برگی صادر شده است. همچنین برای 600 فقره اموال غیرمنقول فاقد اسناد دولتی، اقدام به مستندسازی کرده ایم.

این مسئول ادامه داد: اموال منقول هم یکی از اموال دولت است که بایستی استفاده بهینه از آن شود، لذا با استقرار سامانه نوین اموال و با ثبت رکورد 226 هزار فقره و بازرسی هایی که اجرا شده، استان زنجان یکی از استان های پیشرو در سطح کشور در بحث اموال منقول بوده است. همچنین در بحث ساماندهی خودروهای دولتی، استان زنجان رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده است.

عباسچیان با اشاره به استقرار سامانه سناپ در اداره خزانه، گفت: این سامانه نظارت آنی و لحظه ای اجرای بودجه را قبل از خرج، حین خرج و نظارت بعد از خرج بر عهده دارد که به همین منظور برای بالا بردن ضریب اطمینان و کنترل های داخلی نظارت بعد از خرج توسط اداره نظارت مالی که در خزانه مستقر است، انجام می شود که به همین دلیل این نظارت در وهله اول در خود قوه مجریه و قبل از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی است. همچنین همه حساب های متعدد دستگاه های اجرایی در این دو سال مسدود شده و برای هریک از دستگاه ها حساب واسط برای شفاف سازی و رصد حساب ها ایجاد شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3944

به "رتبه اول ساماندهی خودروهای دولتی، به زنجان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه اول ساماندهی خودروهای دولتی، به زنجان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید