رنگ سال 2020 پنتون چه رنگی است؟ آبی کلاسیک یا سفید مرجانی!؟

به گزارش مجله بای بلاگ، هر سال رنگ سال جدید میلادی توسط موسسه های مختلفی مشخص می گردد. موسسه پنتون از نام آشناترین این موسسه ها است. با نزدیک شدن به آغاز سال جدید میلادی یعنی 2020، زمزمه های زیادی در خصوص رنگ سال مطرح شد و نهایتاً این موسسه رنگ آبی کلاسیک را به عنوان رنگ سال 2020 مشخص کرد که در ادامه به جنبه های مختلف این فرآیند آن می پردازیم.

رنگ سال 2020 پنتون چه رنگی است؟ آبی کلاسیک یا سفید مرجانی!؟

مطلب پیشنهادی: رنگ سال 2021 ؛ تابش شادی بخش آفتاب بر سطوح مستحکم بتنی

رنگ سال پنتون چیست؟

پنتون در واقع یک شرکت مسئولیت محدود است که دفتر مرکزی آن در نیوجرسی آمریکا قرار گرفته است. عمده اعتبار و معروفیت این شرکت به دلیل سیستم انطباق رنگ پنتون (PMS) است. این سیستم یک فضای رنگی است که در صنایع مختلفی مانند گرافیک، مد، طراحی محصولات، چاپ و فراوری به کار برده می گردد و امکان مدیریت رنگ ها از طراحی تا فراوری را به صورت فیزیکی و دیجیتال به دست می دهد. با استاندارد سازی رنگ ها به وسیله این سیستم انطباق، فراورینمایندگان مختلف می توانند با ارجاع به این سیستم رنگ از تطابق رنگ ها اطمینان حاصل نمایند.

رنگ سال پنتون از کجا شروع شد؟

پنتون کار خود را در دهه 1950 در نیویورک و تحت عنوان یک شرکت چاپ متعلق به دو برادر به نام های موریس و جس لوین شروع کرد. این دو برادر در سال 1956 یک کارمند پاره وقت را به نام لاورنس هربرت که به تازگی از دانشگاه هوفسترا فارغ التحصیل شده بود را به استخدام در آوردند. هربرت با توجه به دانشی که در زمینه شیمی داشت، ذخیره سازی رنگ و فراوری آن را در شرکت تسهیل کرد. هربرت تا سال 1962 مدیریت بخش چاپ را بر عهده داشت تا اینکه در همین سال شرکت اعلام ورشکستگی کرد و هربرت با سرمایه 90 هزار دلاری کل سهام شرکت را خریداری کرد و نام آن را به پنتون تغییر داد.

از سال 2000 بود که موسسه رنگ پنتون یک رنگ معین را به عنوان رنگ سال در نظر گرفت. دو بار در سال مدیران شرکت جلساتی محرمانه برگزار می نمایند و بعد از دو روز بحث نسبت به انتخاب رنگ سال بعد اقدام می نمایند. نتیجه این جلسات در مجله و وب سایت پنتون منتشر می گردد و بسیاری از طراحان و معماران راهنمای رنگ را برای طراحی و برنامه ریزی محصولات آینده خود خریداری می نمایند.

رنگ پنتون در سال های قبل چه بود؟

همان طور که در بالا به آن اشاره شد نام گذاری رنگ سال پنتون از سال 2000 کار خود را شروع نموده است و هر سال نیز یک رنگ معین به عنوان رنگ سال در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، رنگ سال 2019 به رنگ مرجان زنده بود. از همین رو شایعات زیادی مطرح بود که رنگ سال 2020 برای ارج نهادن به تغییرات اقلیمی رنگ مرجان مرده خواهد بود اما در نهایت آبی کلاسیک به عنوان رنگ سال 2020 مشخص شد.

رنگ سال 2020 پنتون چیست؟

آبی کلاسیک رنگی است که توسط موسسه رنگ پنتون به عنوان رنگ سال 2020 در نظر گرفته شده است. مدیران شرکت پنتون در مورد این انتخاب به دلایل عمده ای اشاره نموده اند. به طوری که لوری پرسمن در مورد این انتخاب عنوان نموده است که:

امروز دنیای ما در فضایی سرشار از بی ثباتی غرق شده است. شبکه های اجتماعی و اینترنت مانند مردابی تمامی توجهات ما رو به درون خود جذب نموده اند و اضطراب و نگرانی را میان انسان ها گسترانده اند. انسان موجودی اجتماعی است، با این حال از ضعف در ارتباط رنج می برد. سیاست ها در عرصه دنیای نیز چیزی برای عرضه به دنیایان نداشته اند. از گوشه و کنار دنیا چیزی جز جنگ و خونریزی به گوش نمی رسد. راستی و حقیقت توسط ماشین تبلیغات گسترده دولت ها به انزوا کشیده شده است. از این رو باید اصول زیادی را در انتخاب رنگ سال 2020 مد نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگها در معماری ؛ از سفید تا سیاه

پرسمن خاطر نشان کرد که ما در پنتون تمامی این موضوعات و چالش ها را مد نظر قرار داده و در کوشش برای انتخاب رنگی مناسب بودیم. رنگی که با شرایط و روحیه سال 2020 همخوانی داشته باشد. در درجه اول انتخاب ما از خانواده آبی بود اما دقیقاً نمی دانستیم که باید از کدام رنگ این خانواده استفاده کنیم. می دانستیم که آبی یک رنگ بسیار آرامش بخش و آورنده حس اطمینان در روح و روان افراد است و به همین سبب می تواند به ما در این دنیای پر مشغله یاری کند تا برای حرکت به سوی آینده بهتر آماده شویم.

رنگ سال 2020 یعنی آبی کلاسیک نشان چیست؟

بر اساس گفته های موسسه پنتون رنگ آبی کلاسیک که آن ها برای سال 2020 در نظر گرفته اند در واقع نمایانگر آسمان غروب است که نمادی آشکار از شروعی تازه است. از طرفی هم رنگ آبی کلاسیک در جلو دیدگان همه دنیایان قرار گرفته است و از طرفی هم خواه یا ناخواه همه ما در این دوره در زندگی روزمره بسیار با این رنگ سر و کار داریم و از این رو رنگ آبی به عنوان یک رنگ بین المللی انتخاب بسیار مناسبی است.

از طرفی هم همه می دانند که رنگ آبی کلاسیک به عنوان رنگ سال 2020 یک رنگ بسیار قدیمی و در عین حال جذاب است؛ بنابراین کسانی که در این دوران می خواهند کمتر مصرف نمایند، این رنگ انتخابی مناسب برای آن ها خواهد بود زیرا این رنگ هرگز از چرخه زندگی خارج نخواهد شد.

روش هایی برای تلفیق رنگ سال 2020 در طراحی داخلی

رنگ آبی کلاسیک به عنوان رنگ سال پنتون نیز برای معماران و طراحان در حوزه ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه به روش هایی برای استفاده از آبی کلاسیک در طراحی و معماری داخلی اشاره شده است.

آبی کلاسیک در مبلمان های عظیم

استفاده از رنگ آبی کلاسیک در بعضی از مبلمان های با اندازه عظیم مانند مبل های سه نفره ایده بسیار مناسبی است. استفاده از وسایلی کوچک و عظیم با تناژ رنگی گرم در کنار رنگ آبی کلاسیک به برجسته شدن این رنگ یاری می نماید.

آبی کلاسیک در دیوار

استفاده از رنگ آبی کلاسیک برای رنگ کردن بخش هایی از دیوار خانه از پایین به سمت بالا، چشم ها را در فضا به خود خیره خواهد نمود. استفاده از آن در تمامی بخش های اتاق یا دفتر کار یک دید بسیار تجملی به دست می دهد اما برای استفاده از آن در فضاهای اتاق خواب و پذیرایی بهتر است که قسمت هایی از دیوار به این رنگ در آیند.

آبی کلاسیک در سرویس های بهداشتی

فضای سرویس های بهداشتی به ویژه در فرهنگ ما ایرانی ها به صورت فضایی بسیار خشک و بی روح طراحی می گردد. استفاده از رنگ آبی کلاسیک به عنوان رنگ سال 2020 در بعضی از وسایل مانند کمد زیر روشویی می تواند فضای داخل سرویس بهداشتی را از یکنواختی خارج کند.

آبی کلاسیک در آشپزخانه

بسیاری از طراحان و معماران عظیم بر این باور هستند که آبی کلاسیک به دلیل خاصی خنثی بودن آن می تواند در فضاهای شلوغی مانند آشپزخانه بسیار مناسب باشد. استفاده از رنگ سال 2020 همراه با رنگ هایی مانند سیاه و طلایی ترکیب بسیار لوکس و ایده آلی برای آشپزخانه خواهد بود.

آبی کلاسیک در فرش زیر پاهایمان

آبی کلاسیک به دلیل خنثی بودن برای جداسازی فضاها می توانند بسیار مفید باشد. بسیاری از طراحان برای جداسازی فضاهایی مانند آشپزخانه و پذیرایی از رنگ آبی کلاسیک به صورت فرش استفاده می نمایند. از طرفی هم این رنگ اعیانی و لوکس می تواند فضای پذیرایی را خاص و برجسته کند.

آبی کلاسیک در تخت و خواب

رنگ آبی کلاسیک یک رنگ بسیار آرامش بخش و در عین حال خنثی است. استفاده از آن در سرویس های خواب به مانند آنچه که در شکل زیر مشاهده می کنید می تواند حس آرامش را بیشتر از پیش در فرد القا و به فرآیند خواب نیز یاری کند.

سخن آخر

سال جاری نیز مانند هر سال موسسه رنگ پنتون رنگ سال 2020 را معرفی کرد. رنگ آبی کلاسیک به دلایل زیادی به نظر بسیاری از کارشناسان انتخابی هوشمندانه و مناسب برای سال 2020 بود. بسیاری از طراحان، فراورینمایندگان و معماران در برنامه های آینده خود رنگ سال را مورد استفاده قرار خواهند داد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6184

به "رنگ سال 2020 پنتون چه رنگی است؟ آبی کلاسیک یا سفید مرجانی!؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ سال 2020 پنتون چه رنگی است؟ آبی کلاسیک یا سفید مرجانی!؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید