زندگی پساکرونا در کره جنوبی

به گزارش مجله بای بلاگ، کره جنوبی فصل جدیدی از زندگی اجتماعی را با کاستن از مقررات اعمال شده به دلیل شیوع کرونا تجربه می کند.

زندگی پساکرونا در کره جنوبی

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری کره جنوبی یونهاپ، زمانی که کره جنوبی اولین مورد شیوع کرونا در تاریخ 20 ژانویه (30 دی 98) را به ثبت رساند، درک اندکی در مورد اینکه این ویروس چطور زندگی را تغییر می دهد، وجود داشت. با گذشت سه ماه از زمان شیوع ویروس کرونا، آنچه زمانی یک ویروس منطقه ای تلقی می شد، به بیماری همه گیر جهانی تبدیل شد و نحوه کار، استراحت و زندگی مردم را تغییر داد.

براساس این گزارش تا به امروز در کره جنوبی بیش از 10 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده و این شرایط بی سابقه باعث شده است اوضاع عادی جدیدی رقم زده شود و زندگی روزانه را به شیوه ای غیرمنتظره تغییر دهد.

دولت کره جنوبی یک ماه پیش طرح فاصله گذاری اجتماعی سختی را به اجرا گذاشت؛ مدارس، کلیساها، مراکز ورزشی و رستوران ها را تعطیل کرد. شرکت های مختلف نیز به دورکاری روی آوردند تا خطر ابتلا به کرونا را به حداقل رسانند. استفاده از ماسک به الزامی روزانه تبدیل شد و مدارس به صورت آنلاین فعالیت شان را ازسر گرفتند. از سویی، خدمات کلیساها به حال تعلیق درآمد و مراسم عروسی در کره جنوبی لغو شد. بعلاوه رفتن به سینما یا مسابقات بیسبال، غیرقابل درک تلقی شد.

دولت کره، در این میان، کاهش عفونت های خوشه ای و عفونت هایی با منشا ناشناخته را به طرح فاصله گذاری اجتماعی نسبت داد. 8 مورد جدید ابتلا به کرونا در کره جنوبی در روز یکشنبه و 13 مورد جدید در روز دوشنبه گزارش شد، رقمی که از پیک 909 مورد در روز 29 فوریه (10 اسفند 98) ، کاهش چشمگیری را نشان می دهد.

رویکرد فاصله گذاری اجتماعی که مردم را به حفظ فاصله از هم ترغیب می کند، اشکالاتی نیز داشته است.

یک شهفرایند کره ای گفت: من همچنان به خاطر این ویروس، احساس نگرانی می کنم.

وی افزود: معمولا وقتی هر یکشنبه به کلیسا می روم، احساس بهتری دارم، اما به مدت سه هفته به کلیسا نرفته ام که البته بخش عمده این مساله به دلیل خطر ابتلاست، اما بخشی از آن نیز به دلیل فشار بر مردمی است که به کلیسا می فرایند.

نتایج مطالعات یو میونگ سون استاد دانشگاه ملی سئول نشان می دهد که زنان خانه دار و صاحبان مشاغل کوچک بیشتر تحت تاثیر تغییرات روزانه ناشی از این بیماری همه گیر قرار دارند.

همزمان با افزایش خستگی ناشی از فاصله گذاری اجتماعی، کره جنوبی از شدت بخشی از مقررات اعمال شده درضمن تمدید این رویکرد تا اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت ماه) ، کاسته است. به موجب تمهیداتی که روز یکشنبه اعلام شد، دولت سئول محدودیت های اعمال شده بر کلیساها، مراکز ورزشی، رستوران ها و مدارس پرجمعیت را کاهش داده است.

همچنین پارک های ملی، جنگل ها و باغ های کشاورزی که حامل خطر کمتر سرایت بیماری هستند، به تدریج بازگشایی می شوند. برای کسانی که از فاصله گذاری اجتماعی تحت تاثیر قرار گرفته اند، این مساله، نشانه امید است.

نتایج یک نظرسنجی دولتی نشان داد که درمیان افرادی که خواستار کاهش فوری فاصله گذاری اجتماعی شدند، 19. 1 درصد به کسادی اقتصادی و 17. 1 درصد به خستگی حاصل از این رویکرد طولانی مدت اشاره داشتند. با این حال، برخی همچنان بابت کاهش مقررات وضع شده نگران هستند.

نظرسنجی دولت همچنین معین کرد: بیش از 63 درصد با کاهش فوری فاصله گذاری اجتماعی مخالف هستند و 66. 2 درصد نیز خطر بازگشت ویروس را با از بین نرفتن کامل آن، گوشزد کردند.

دولت سئول در عین حال تاکید کرد که کاهش مقررات اعمال شده به منزله بازگشت به زندگیِ قبل از شیوع کرونا نیست.

چونگ سیه کیون نخست وزیر کره جنوبی گفت: در ارتباط با مقوله قرنطینه، ایمن ترین راه ادامه فاصله گذاری اجتماعی با شدت بالاست، اما این در واقعیت کار آسانی نیست و ما باید رویکرد میانه ای را پیدا کنیم. ما در مرحله ای نیستیم که بتوانیم احساس آرامش کنیم.

رسانه های کره ای گزارش دادند: برخی در کره جنوبی تصمیم گرفته اند ویروس کرونا را به عنوان بخشی از زندگی روزمره در آغوش کشند. مقام های کره نیز از چالش های پیشرو کاملا مطلع هستند. ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1866

به "زندگی پساکرونا در کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی پساکرونا در کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید