سازمان جهانی بهداشت، خواهان اقدام علیه توسعه بی سابقه اومیکرون شد

به گزارش مجله بای بلاگ، در اروپا، هلند اعلام نمود که مدارس از 20 دسامبر، یک هفته قبل از آغاز تعطیلات کریسمس تعطیل خواهند شد و محدودیت های بهداشتی فعلی را تا 14 ژانویه تمدید کرد، از جمله تعطیلی فروشگاه های غیرضروری، بارها و رستوران ها هر روز از ساعت 5 بعد از ظهر و ساعت 5 صبح.

سازمان جهانی بهداشت، خواهان اقدام علیه توسعه بی سابقه اومیکرون شد

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت دنیای در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت که 77 کشور در حال حاضر مواردی از ابتلا به اومیکرون را گزارش نموده اند، اما واقعیت این است که اومیکرون احتمالاً در بیشتر کشورها وجود دارد، اگرچه هنوز شناسایی نشده است.

وی بیان نمود: ما نگران این هستیم که مردم اومیکرون را جدی نگیرند.

او اضافه نمود: حتی اگر اومیکرون علائم کمتری را ایجاد کند، تعداد موارد می تواند بار دیگر سیستم های بهداشتی را تحت تأثیر قرار دهد.

به گفته عبدی محمود، مدیر حوادث سازمان بهداشت دنیای، توسعه این نوع به حدی است که می تواند تا اواسط دسامبر در بعضی از کشورهای اروپایی به اکثریت تبدیل گردد، در حالی که آنها همچنان از پیامدهای موج پنجم ناشی از گونه دلتا رنج می برند.

بسیاری از ابهامات هنوز در خصوص ماهیت نوع نو اومیکرون وجود دارد، بنابراین از زمانی که در ماه نوامبر این گونه در آفریقای جنوبی شناسایی شده، دنیا را در وحشت فرو برده است.

سازمان دنیای بهداشت بعلاوه نگران است که تصمیم به تزریق دوزهای تقویتی که در بسیاری از کشورهای غربی برای جمعیت بزرگسال اتخاذ شده، واکسیناسیون را در کشورهای فقیر تضعیف کند.

سازمان دنیای بهداشت مخالف دوزهای تقویت کننده نیست. دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس گفت: ما با نابرابری در واکسیناسیون مخالفیم.

وی تاکید نمود: 41 کشور هنوز پیروز به ایمن سازی 10 درصد از جمعیت خود نشده اند و 98 کشور به مرز 40 درصد نرسیده اند. اگر به بی عدالتی انتها دهیم، به همه گیری انتها می دهیم.

اعتقاد بر این است که نوع اومیکرون هر روز 200 هزار نفر را در بریتانیا مبتلا می نماید.

در فرانسه دولت دوباره چندین برنامه را برای مواجهه با موج پنجم کووید-19 فعال نموده است.

در زمینه پزشکی، اخبار دلگرم کننده ای از شرکت فایزر منتشر شده است: این شرکت دارویی تایید نموده است که قرص ضد کووید تولیدی آنها، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در افراد آسیب پذیر را تقریبا 90 درصد کاهش می دهد.

مطالعه ای در آفریقای جنوبی بیشتر نشان می دهد که واکسن فایزر به طور کلی در برابر اومیکرون مؤثر نیست، اما همچنان 70 درصد در برابر موارد شدید بیماری محافظت می نماید.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8628

به "سازمان جهانی بهداشت، خواهان اقدام علیه توسعه بی سابقه اومیکرون شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت، خواهان اقدام علیه توسعه بی سابقه اومیکرون شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید