سامان دهی و بازسازی بافت تاریخی روستای ابیانه

به گزارش مجله بای بلاگ، سرپرست پایگاه میراثفرهنگی روستای تاریخی ابیانه از ساماندهی و بازسازی بافت تاریخی راسته اصلی این روستا اطلاع داد.

سامان دهی و بازسازی بافت تاریخی روستای ابیانه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان، حسین یزدانمهر امروز 4 تیرماه با اشاره به این که عملیات ساماندهی توسط این پایگاه و با مشارکت مردم محلی انجام می گردد، گفت: این طرح مشارکتی از ابتدای جهت اصلی، با هدف تسهیل در امر بازدید گردشگران داخلی و خارجی شروع شده است. بازسازی خانه های تاریخی واقع در طول این جهت نیز جزو این پروژه است.

سرپرست پایگاه میراثفرهنگی روستای تاریخی ابیانه عملیات های بازسازیی را شامل تراشیدن کاه گل فرسوده، استحکام بخشی، پی بندی، بسترسازی، جمع آوری ناودان های ناهمگون با بافت، کاه گل کاری، سیمگل و اجرای شمشه گیری گچی، سازماندهی تابلوها و سنگ فرش معابر انجام می گردد.

او عنوان نمود: مشارکت مردم در اجرای برنامه های دولت نقشی معین نماینده و انکارناپذیر دارد، همچنین حضور مردم در بافت های تاریخی، علاوه بر زنده نگه داشتن این اماکن، موجب ایجاد زمینه های فرهنگی و گردشگری و همچنین ساماندهی این بخش می گردد.

سرپرست پایگاه میراثفرهنگی روستای تاریخی ابیانه گفت: به منظور حفظ حیات و اصالت در بافت های تاریخی، مسئولان باید با فرهنگ سازی و ایجاد شرایط مساعد زمینه بازدید و سکونت مردم در این اماکن را فراهم نمایند.

او اضافه کرد: یکی از سیاست های اصلی این پایگاه، تقویت و حمایت از بخش خصوصی با موضوع احیای بافت های تاریخی، حفظ سنت ها، آیین ها و تمدن مردم روستای تاریخی ابیانه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2196

به "سامان دهی و بازسازی بافت تاریخی روستای ابیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی و بازسازی بافت تاریخی روستای ابیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید