شناسایی دلفین گوژپشت اقیانوس هند در استان بوشهر

به گزارش مجله بای بلاگ، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: جمعیت جدیدی از دلفین گوژپشت اقیانوس هند در استان بوشهر شناسایی شد.

شناسایی دلفین گوژپشت اقیانوس هند در استان بوشهر

به گزارش از ، فرهاد قلی نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان نمود: یک گروه تحقیقاتی با حمایت مالی شرکت پتروشیمی نوری از اسفند ماه 1392 تا به امروز به بررسی جمعیت دلفین های گوژپشت اقیانوس هند با گشت های دریایی مستمر در پارک ملی دریایی دیر-نخیلو و منطقه حفاظت شده مند در استان بوشهر هستند.

او افزود: در گشت دریایی 29 بهمن 1398 طبق نقشه و برنامه ریزی، بندر رستمی به صورت کامل مورد بررسی قرار می گیرد و پس از انجام ارزیابی ها مشخص می شود که گونه مشاهده شده دلفین گوژپشت اقانوس هند بوده است.

مدیر پروژه حفاظت از دلفین گوژپشت نیز با اشاره به اینکه در این پایش بیش از 15 فرد دلفین مشاهده شده است، بیان نمود: اعضای تیم تحقیقاتی گروه های مشاهده شده را که شامل مادر و فرزند، نابالغ و بالغین در کنار یکدیگر بودند ضبط و ثبت کردند.

نازنین محسنیان ادامه داد: پس از بررسی تصاویر گرفته شده از این افراد و مقایسه آن با دلفین های منطقه نخیلو و مشاهده نشدن فرد مشترک اعلام شد که این جمعیت یک جمعیت جدید در سواحل استان بوشهر هستند اما متاسفانه نسبت به جمعیت قبلی دارای آثار تهدید از عوامل انسانی بیشتری بر روی بدنشان بودند و برای رسیدن به قطعیت نیاز به بررسی بیشتر وجود دارد.

او افزود: این خبر خوشایندی است که نشان از گسترش پراکندگی این گونه در استان بوشهر از آب های خلیج فارس دارد.

دلفین گوژپشت اقیانوس هند از سال 2015 به عنوان گونه در معرض خطر انقراض در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست قرار گرفته است و به واسطه حضورش در زیستگاه ساحلی با عمق کمتر از 25 متر به شدت در معرض تهدید عوامل انسانی نظیر ادوات صیادی است.

م

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1105

به "شناسایی دلفین گوژپشت اقیانوس هند در استان بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی دلفین گوژپشت اقیانوس هند در استان بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید