ضرایب و دروس آزمون کارشناسی ارشد حقوق سال 99 تغییر کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، ضرایب و دروس آزمون کارشناسی ارشد حقوق سال 99 که شامل گرایش های حقوق خصوصی، جزا و جرم شناسی، حقوق بین الملل، تجارت بین الملل می گردد، تغییر کرد.

ضرایب و دروس آزمون کارشناسی ارشد حقوق سال 99 تغییر کرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با انتشار اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد سال 99 ضرایب و دروس بعضی از رشته ها تغییر کرد. با توجه به اینکه رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایشات متنوعی است و داوطلبان باید ظرف مدت 4 ماه با این تغییرات وفق یابند به آنالیز تغییر ضرایب و دروس مجموعه حقوق ارشد 99 که شامل گرایش های حقوق خصوصی، جزا و جرم شناسی، حقوق بین الملل، تجارت بین الملل می گردد، پرداختیم.

گرایش حقوق خصوصی

آزمون کارشناسی ارشد سال 99 در حالی برگزار می گردد که درس تجارت و متون فقه در گرایش حقوق خصوصی از ضریب 1 به ضریب 2 ارتقاء یافته است چرا که در گذشته درس تجارت تنها ضریب 1 را به خود اختصاص داده بود، اما با تغییرات به وجود آمده اکنون ضریب 2 را دارد به طوری که پاسخ به هرسوال درست برای داوطلب نتیجه دو برابری خواهد داشت.

گرایش جزا و جرم شناسی

ضریب دروس تخصصی جزای عمومی و جزای اختصاصی گرایش جزا و جرم شناسی نیز از 2 به 3 ارتقاء یافت این تغییر ضریب باعث تاثیر 1/5 برابری این دروس در آزمون کارشناسی ارشد سال 99 خواهد شد.

گرایش حقوق بین الملل

درسال های قبل درس حقوق مدنی تعهدات با ضریب 1 جزء دروس آزمونی بود. اما در اصلاحات جدید این درس حذف شد و جای خود را به درس سازمان های بین المللی با ضریب 2 داد.

همچنین طی تغییرات اجرا شده درس حقوق بین الملل خصوصی از دروس آزمون کارشناسی ارشد حقوق سال 99 حذف شد و درس حقوق بین المللی عمومی به ضریب 3 افزایش یافت. اما دو درس حقوق اساسی و با ضریب 1 و متون حقوقی با ضریب 2 همچنان صندلی خود را حفظ نموده اند. به طوری که تغییری در آن ها ایجاد نشده است.

گرایش تجارت بین الملل

متون حقوقی در گرایش تجارت بین الملل آزمون کارشناسی ارشد حقوق سال 99 به ضریب 3 افزایش پیدا کرد به طوری که تاثیر این آزمون اکنون 1/5 برابر بیشتر شده است. دروس مدنی و بین الملل خصوصی و بین الملل عمومی با همان ضریب گذشته خود پابرجا هستند، اما حقوقی تجارت از ضریب 1 به ضریب 2 افزایش یافت و تاثیر آن در آزمون 2 برابر شد.

ضرایب دروس مجموعه حقوق کارشناسی ارشد 98

تغییر ضرایب دروس مجموعه حقوق کارشناسی ارشد 99

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 139

به "ضرایب و دروس آزمون کارشناسی ارشد حقوق سال 99 تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرایب و دروس آزمون کارشناسی ارشد حقوق سال 99 تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید