علائم اعتیاد به غذا

به گزارش مجله بای بلاگ، به منظور درک رفتار افراد معتاد به غذا، بسیار اهمیت دارد که علائمی که به هنگام ابتلاء به این عارضه از خود نشان می دهند را مورد شناسایی قرار دهیم. این مقاله علائم مختلف اعتیاد غذایی را معین ساخته به طوری که به شما در

علائم اعتیاد به غذا

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

به منظور درک رفتار افراد معتاد به غذا، بسیار اهمیت دارد که علائمی که به هنگام ابتلاء به این عارضه از خود نشان می دهند را مورد شناسایی قرار دهیم. این مقاله علائم مختلف اعتیاد غذایی را تعیین ساخته به طوری که به شما در اتخاذ روش درمانی مناسب جهت مقابله با این مشکل کمک خواهد نمود.

اعتیاد به غذا اختلالی است که در آن فرد احساس می نماید که غذا تمام فکر و فکرش را به خود مشغول ساخته است. دیگر مسائل سلامتی مرتبط با اختلالات خوردن، بی اشتهایی عصبی، غذا خوردن اجباری، و پرخوری عصبی را شامل می گردد. واضح است که معتادان به غذا بیشتر به خود غذا فکر می نمایند. با این حال، وزن بدن و تصور از خود، چیزها یا عوامل دیگری بوده که فکر آنها را به خود مشغول می سازند. این بدان معنا است که آنها نگران اضافه وزن و چگونگی تغییری که در ظاهر آنها ایجاد می گردد هم هستند. معتادان به غذا در بسکمک از موارد حتی از این مسئله ای که سیستم بدن آنها را تحت تأثیر قرار داده است اطلاعی نداشته و اعتیاد به غذا برای این افراد شیوه ای از زندگی آنها را تشکیل می دهد. خوردن و بلع غذا و حتی اطلاع از در دسترس بودن غذا منجر به ایجاد احساس شادی و لذت در این افراد می گردد. فرد معتاد سعی کرده راه هایی را بیابد که مواد غذایی را به وفور جمع آوری و مصرف نماید. هنگامی که فرد به غذا اعتیاد پیدا نمود، شروع به احساس بی حالی، تندخویی و افسردگی می نماید. علائم زیاد دیگری وجود دارند که در بخش های بعدی مورد بررسی قرار می گیرند.

علائم

علائم و نشانه هایی که در ذیل آمده است، در کسب آگاهی نسبت به این مشکل مرتبط با سلامت در مراحل اولیه آن کمک خواهد نمود. این امر به تعیین درمان مناسب این اختلال کمک می نماید.

فرد معتاد به غذا فکرش مشغول افکار مربوط به مواد غذایی است. این حقیقت که فرد همواره فکرش مشغول غذا است موجب می گردد به نوعی دچار عذاب وجدان گردد. این امر همچنین موجب می گردد فرد از نوعی اعتماد بنفس پایین رنج ببرد.

افراد معتاد به غذا از پرخوری، به نام وسیله ای برای غلبه بر استرس و مسائل دیگری مانند نگرانی استفاده می نمایند.

سرعت غذا خوردن در افراد مبتلا به اختلال پرخوری بیشتر از حد عادی است. این عادت سریع تر از حد معمول خوردن به دلیل نیاز به خوردن بیشتر است.

پرخوری یکی از نشانه هایی است که معمولاً در اعتیاد غذایی دیده می گردد. با این حال، افراد معتاد به غذا می توانند آنقدر غذا بخورند که احساس بیماری نمایند.

عادت به خوردن تمام محتویات موجود در بشقاب غذا، حتی پس از احساس سیری، در افراد معتاد به غذا دیده می گردد. این امر به دلیل تمایل و هوس شدید آنها به غذا می باشد.

این نوع اعتیاد منجر به بوجود آمدن احساساتی مانند نگرانی، اضطراب، شرم، و غیره می گردد. این امر منجر می گردد فرد معتاد در چرخه ای از خوردن و در پی آن دچار استرس شدن، گرفتار گردد.

معتادان اغلب به منظور کنترل عادت پرخوری خود سعی کرده رژیم لاغری بگیرند. با این حال، همچنین مشاهده شده است که پیروی از چنین برنامه رژیمی میل و هوس آنها به خوردن را افزایش می دهد؛ مشاهده شده است که این هوس شدید موجب می گردد فرد به عادت پرخوری خود برگردد.

رفتار پنهان کردن مواد غذایی هم می تواند در افراد معتاد به غذا دیده گردد. بوجود آمدن این عادت ناشی از نیاز به مخفیانه خوردن است.

این اعتیاد می تواند موجب گردد به فرد حالت تهوع دست داده و حتی با دیدن و یا فکر به غذا احساس انزجار و تهوع نماید. بنابراین فرد معتاد، از احساس گرسنگی متنفر خواهد شد.

بهانه تراشیدن برای پرخوری صفت رفتاری معمولی است که در این افراد دیده می گردد. آنها همچنین سعی کرده این نوع رفتار را منطقی جلوه دهند.

مشکل اعتیاد به مواد غذایی را بایستی نه تنها از نقطه نظر پرخوری، بلکه در نوع مواد غذایی که فرد مصرف می نماید مورد شناسایی قرار داد. غلبه بر این مشکل مربوط به سلامت کار سختی نیست، به شرط آنکه فرد مصمم بوده و آماده اتخاذ اقدامات درمانی مناسب و درست باشد.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8505

به "علائم اعتیاد به غذا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم اعتیاد به غذا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید