غلامی: در زمینه اقتصاد دانش بنیان پیروز عمل کردیم ، بروز شعار ما می توانیم در نمایشگاه ملی پژوهش

به گزارش مجله بای بلاگ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شعار ما می توانیم در نمایشگاه پژوهش بروز و ظهور پیدا نموده است، گفت: با انجام فعالیت های جدی فناورانه، در زمینه اقتصاد دانش بنیان پیروز عمل کردیم.

غلامی: در زمینه اقتصاد دانش بنیان پیروز عمل کردیم ، بروز شعار ما می توانیم در نمایشگاه ملی پژوهش

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور و افتتاحیه مشترک بیستمین نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار و هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت صبح امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید.

منصور غلامی، وزیر علوم در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: نمایشگاه پژوهش سالانه یادآور کوشش های فراوان دانشگاهیان برای اعتلای کشور است و اعتقاد داریم که آینده درخشان کشور متعلق به جوانان است. دستاورد های ارزشمندی در زمینه پژوهش و فناوری در کشور اجرا شده و از اواسط دهه 70 کار های خوب پژوهشی آغاز شده است. برای ارتقای صندلی علمی کشور اقدامات خوبی شده که باید ادامه پیدا کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان نمود: از اواسط دهه 80 در حوزه های فناوری، فعالیت های جدی داشته ایم و در زمینه اقتصاد دانش بنیان پیروز عمل کردیم. ما می توانیم شعاری است که به آن ایمان داریم و در این نمایشگاه بروز و ظهور پیدا نموده است.

غلامی با بیان اینکه با نگاه برنامه ریزی شده می توانیم دستاورد های فناورانه را به سمت بازار های جهانی سوق دهیم، مطرح کرد: تحریم ها، فشار غیرانسانی و ناعادلانه به ما وارد نموده است و باید تکیه به توان داخل کنیم و تثبیت گردد. نیروی انسانی بسیار توانمندی در کشورمان داریم و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم قله های علم و فناوری را طی کنیم.

ارتقای منزلت و صندلی پژوهش، هدف جشنواره

مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز در این مراسم گفت: شعار نمایشگاه های پژوهش و فناوری، پژوهش اثرگذار، فناوری ارزش آفرین و رونق فراوری است لذا ترویج فرهنگ و ارتقای منزلت و صندلی پژوهش و فناوری در کشور از اهداف کلی جشنواره پژوهش و فناوری است.

برومند مطرح کرد: از تعداد 363 نفر پژوهشگر و فناور، 23 نفر(17 پژوهشگر و 6 فناور) به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند که 12 نفر از شهرستان ها و 11 نفر از تهران هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان نمود: نقش موثر در انتشارات علمی، ثبت اختراع، اکتشاف و ابتکار و نقش پژوهشگر در ارتباط با صنعت و جامعه از شاخص های انتخاب پژوهشگران بوده و نقش طرح فناور در حل مسائل و برطرف نیازهای کشور از شاخص های انتخاب فناوران است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 32

به "غلامی: در زمینه اقتصاد دانش بنیان پیروز عمل کردیم ، بروز شعار ما می توانیم در نمایشگاه ملی پژوهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: در زمینه اقتصاد دانش بنیان پیروز عمل کردیم ، بروز شعار ما می توانیم در نمایشگاه ملی پژوهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید