فرماندار نیویورک: شاید ویروس کرونا در اواخر سال 2019 وارد آمریکا شده باشد

به گزارش مجله بای بلاگ، فرماندار ایالت نیویورک با استناد به گزارش یک نهاد مرجع در بخش بهداشت و درمان آمریکا اظهار داشت که این امکان وجود دارد که ویروس کرونا در دو ماه پایانی سال گذشته میلادی وارد آمریکا شده باشد.

فرماندار نیویورک: شاید ویروس کرونا در اواخر سال 2019 وارد آمریکا شده باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی بی اس، اندرو کوئومو فرماندار ایالت نیویورک با استناد به گزارش های اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا (CDC) خاطرنشان کرد که ممکن است ویروس کرونا در ماه های پایانی سال 2019 وارد آمریکا شده باشد.

فرماندار ایالت نیویورک روز چهارشنبه در یک نشست خبری در این خصوص گفت: این سازمان فعال در حوزه سلامت [مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا یا CDC] گفته است که محتمل است شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه در ماه های فوریه و مارس [اواسط بهمن تا اواسط فروردین] بلکه در ماه های نوامبر یا دسامبر [اواسط آبان تا اواسط دی ماه] رخ داده باشد.

اندرو کوئومو هفته گذشته نیز با استناد به گزارش های رسمی نهادهای مرجع در بخش بهداشت و درمان آمریکا، اعلام نموده بود ویروس کرونا از کشورهای اروپایی به نیویورک وارد شده است. این در حالی است که پیش از آن رسانه ها و مقامات آمریکایی در این زمینه علیه چین مانور می دادند و سعی داشتند چین را مقصر شیوع ویروس کرونا در آمریکا جلوه دهند تا از این طریق بر ناتوانی دولت ترامپ در مهار ویروس کرونا سرپوش بگذارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی آمریکا، تا به امروز بالغ بر 1.2 میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، حدود 73 هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا هم از لحاظ آمار مبتلایان و هم از لحاظ آمار قربانیان ویروس کرونا، با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها رتبه اول دنیا را به خود اختصاص داده است.

ایالت نیویورک با بیش از 330 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و بالغ بر 25 هزار مورد مرگ ومیر بر اثر ابتلا به این ویروس، از این لحاظ رتبه اول را در بین ایالت های آمریکا در اختیار دارد.

این ایالت از لحاظ آمار مبتلایان به ویروس کرونا بالاتر از همه کشورهای دنیا (به جز خود آمریکا) قرار گرفته است و از لحاظ شمار قربانیان کرونا نیز تنها کشورهای انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و البته خود آمریکا را بالاتر از خود می بیند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2099

به "فرماندار نیویورک: شاید ویروس کرونا در اواخر سال 2019 وارد آمریکا شده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار نیویورک: شاید ویروس کرونا در اواخر سال 2019 وارد آمریکا شده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید