فضای مجازی مانند تیغ دولبه عمل می کند

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان غربی یک روانشناس گفت: والدین مدت زمان استفاده فرزندان از فضای مجازی را باید مدیریت کنند.

فضای مجازی مانند تیغ دولبه عمل می کند

علی نژاد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: باتوجه به استفاده اجباری بچه ها و نوجوانان از اینترنت و فضای مجازی، والدین باید مدت زمان استفاده فرزندان از فضای مجازی را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر روابط خانواده ها تاثیر گذاشته است، شرح داد: غفلت خانواده ها و عدم آگاهی آنها از فضای مجازی باعث چندین برابر شدن آسیب های فضای مجازی خواهد شد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه با گسترش فضای مجازی، تبادل علم و آگاهی ها درهمه حوزه ها بالا رفته است، اظهار کرد: فضای مجازی بر شخصیت و رفتار افراد به ویژه بچه ها و نوجوانان تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته با شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش ها حضوربچه ها و نوجوانان در فضای مجازی بیشتر شده است، خاطر نشان کرد: همین حضور باعث به وجود آمدن دغدغه ها برای والدین شد چرا که فضای مجازی مانند تیغ دولبه عمل می کند که اگر والدین آگاهی و آشنایی کاملی بااین فضای نو ظهور نداشته باشند با مشکلاتی همراه خواهند بود.

این روانشناس اظهار کرد: کرونا دیر یا زود تمام می شود و باتوجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی و تغییرات نظام تربیتی باید نهاد های متولی درحوزه روانشناسی ، تعلیم وتربیت ، مهارت های زندگی و برقراری ارتباط والدین بافرزندان و آشنایی آنها با فضای مجازی برنامه ریزی کنند تا ضمن آشنایی والدین با فضای مجازی باهمراهی فرزندان در این دنیای بزرگ ضمن کسب دانش وآگاهی از آسیب های این فضا جلوگیری شود.

وی ادامه داد: نهادهای متولی فضای مجازی باید از سال ها قبل کارگاه های آموزشی ومهارتی برای والدین برگزار می کردند تا در شرایط فعلی که بدون مقدمه بچه ها وارد فضا وآموزش مجازی شدند خانواده ها راحت تر و بدون دغدغه جوابگوی نیاز فرزند ان خود می شدند.

علی نژاد با تاکید بر اینکه اعتیاد به اینترنت به دلیل جدید بودن فضای مجازی ازجمله مهمترین آسیب های فضای مجازی است که بچه ها را تهدید می کند، یاد آور شد: خشم، افت تحصیلی، اضطراب و افسردگی از دیگر آسیب های استفاده بی رویه از اینترنت است که والدین باید با هوشیاری، مدت زمان استفاده از اینترنت بچه ها و نوجوانان را مدیریت کرده، دانش خود را درخصوص این دنیای نوظهور افزایش دهند و با برقراری ارتباط محبت آمیز با فرزند خود ضمن آشنایی کودک و نوجوان از آسیب های فضای مجازی از اثرات منفی آن جلوگیری کنند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5804

به "فضای مجازی مانند تیغ دولبه عمل می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای مجازی مانند تیغ دولبه عمل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید