فعالیت های مشترک جهاد دانشگاهی لرستان با سازمان ملل

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/لرستان با هدف بهره مندی از ظرفیت برنامه های سازمان ملل در راستای یاری به توسعه استان لرستان، فعالیت های بین المللی جهاد دانشگاهی لرستان با برنامه توسعه ملل شروع شده است.

فعالیت های مشترک جهاد دانشگاهی لرستان با سازمان ملل

دکتر سید علی نادر دهقانی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: بر اساس ظرفیت های ایجاد شده در جهاد دانشگاهی لرستان به ویژه در حوزه کشت و تجاری سازی گیاهان دارویی و مذاکره صورت گرفته با کنندگان برنامه توسعه سازمان ملل (یو ان دی پی) در کشور اولین زمینه همکاری در شهرستان پل دختر که در سال گذشته به دلیل سیل دچار خسارت شده است، اجرا می گردد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به ضرورت پرداختن به ظرفیت های استان برای معرفی و بهره مندی از آنها در راستای توسعه پایدار بیان نمود: اولین موضوع همکاری با برنامه توسعه سازمان ملل در مورد کشت گیاهان دارویی به میزان شش هکتار شامل گیاهان با بهره وری بالا و تقاضای بیشتر هم برای شرکت های مرتبط داخل و خارج کشور و هم برای مصارف عمومی است.

دکتر دهقانی ادامه داد: در فاز اول و بر اساس توافق با کنندگان برنامه در کشور گیاه آویشن برای کشت انتخاب شده است و جهاد دانشگاهی لرستان قلمه و نشاء استاندارد را برای کشت در عرصه های معرفی شده تأمین و مهم تر اینکه در تمام طول فرآیند کاشت، داشت، برداشت و تجاری سازی در کنار کشاورزان خواهد بود و خرید تضمینی محصول یا محصولات موضوع تفاهم نامه نیز بر عهده جهاد دانشگاهی لرستان است.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان ضمن قدردانی از کنندگان برنامه توسعه سازمان ملل در کشور و استان یادآور شد: در صورت معرفی ظرفیت لرستان به سازمان های جهانی امکان توسعه همکاری و بهره مندی از ظرفیت های کارشناسی- فنی و اقتصادی آنها فراهم است ولی دستیابی به این مهم نیازمند سازمان دهی منابع در درون استان و همکاری های ضروری است که خوشبختانه در این بخش ها تمایل بسیار خوبی در استان وجود دارد.

وی به کشاورزان اطمینان داد که تیم کارشناسان فنی و محققین جهاد دانشگاهی لرستان در تمام مراحل کار و بدون محدودیت در کنار شما هستند و انتظار داریم کشاورزان گرامی نیز با همت، جدیت و پشتکار لازم برای موفقیت این فعالیت همکاری کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان امکان تداوم همکاری ها با این سازمان در برنامه های آینده وجود دارد که در این صورت در موضوعات مختلف و نقاط مختلف استان امکان اجرایی کردن این برنامه ها وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5407

به "فعالیت های مشترک جهاد دانشگاهی لرستان با سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های مشترک جهاد دانشگاهی لرستان با سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید