لوستر اتاق خواب و نکات مهم انتخاب آن

به گزارش مجله بای بلاگ، جهت اجرای یک روش نورپردازی صحیح در اتاق خواب، استفاده از انواع لوستر و لامپ های روشنایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آن چه که در این مطلب از ما به آن پرداخته شده است، آشنایی با انواع لامپ و وسایل روشنایی مناسب در اتاق خواب و نکات مهم هنگام انتخاب لوستر مناسب این قسمت خانه، می باشد. با ما همراه باشید.

لوستر اتاق خواب و نکات مهم انتخاب آن

نکات مهم در انتخاب لوستر مناسب اتاق خواب

  • اندازه لوستر

در انتخاب لوستر برای اتاق خواب اولین نکته ای که باید به آن دقت کنید اندازه آن است. اندازه لوستر باید متناسب با اتاق خواب باشد. اگر اتاق خواب شما کوچک باشد، باید از لوسترهای کوچک با تعداد چراغ های کم استفاده کنید، در غیر این صورت روشنایی نامتعارفی در اتاق بوجود می آید.

  • ارتفاع از سقف

ارتفاع سقف را اندازه بگیرید. اگر سقف بلندی دارید، استفاده از آویزهای بلند می تواند مناسب باشد.اما در صورت کوتاه بودن سقف، سعی کنید از لوسترهای چسبیده به سقف که زیبایی منحصربفردی هم دارند، استفاده کنید.

  • مکان نصب لوستر

نصب لوستر در اتاق خواب جای بخصوصی ندارد، اما اکثرا در مرکز سقف آن را نصب می نمایند. اما شما می توانید بنابر سلیقه خود، آن را به صورت نامتعارف در هر جا که دوست داشتید نصب کنید.

  • جنس و سبک لوستر

در انتخاب لوستر، باید به سبک و مدل چیدمان و دکوراسیون داخلی اتاق خواب توجه کنید. اگر چیدمان شما به سبک مدرن می باشد، باید از لوستری با سبک مدرن و کلاسیک استفاده کنید. اگر سبک سنتی استفاده نموده اید، سعی کنید از لوسترهایی با مدل های قدیمی و با جنس برنجی و یا برنزی استفاده کنید. اگر سبک مینیمال را اجرا نموده اید، بهترین گزینه برای شما استفاده از لوسترهای ساده می باشد.

  • رنگ لوستر

انتخاب رنگ مناسب لوستر می تواند تغییری چشمگیر در دکوراسیون اتاق خواب شما ایجاد کند. هماهنگی رنگ لوستر با کاغذ دیواری می تواند ایده خوبی باشد. استفاده از لوسترهای رنگی در اتاق خوابی که کاغذ دیواری رنگارنگ دارد، محیطی شاد و دلنشین و پرانرژی را بوجود می آورد.

  • قیمت لوستر

یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب و خرید لوستر، قیمت آن می باشد. لوسترها در طرح و رنگ و قیمت های بسیار متنوع در بازار یافت می شوند و شما می توانید بر مبنای میزان بودجه، لوستر مناسبی را برای اتاق خواب خود انتخاب نمایید.

ایده های لوستر مناسب اتاق خواب

  • ست کردن لوستر و کاغذ دیواری

به منظور ست کردن وسیله روشنایی و کاغذ دیواری، باید از رنگی که در کاغذ دیواری استفاده شده برای انتخاب لوستر استفاده نمایید. استفاده از این ایده هیچ گاه قدیمی نشده و زیبایی چشم نوازی به همراه دارد. اگر در طراحی کاغذ دیواری که در اتاق خواب مورد استفاده قرار داده اید، از رنگ های مختلف استفاده شده است، می توانید به ست کردن لوستر با یکی از رنگ های آن اقدام نمایید. آن چه که در این تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای از اجرای این ایده می باشد.

  • لوستر با اشکال خاص

استفاده از یک لوستر که از طرح ویژه ای برخوردار است، نمونه ای مناسب برای استفاده در اتاق خواب می باشد. برای مثال می توان به یک لوستر که ظاهری شبیه به مکعب دارد، اشاره نمود. برای ایجاد نمایی زیباتر می توانید از یک آباژور که ظاهری مشابه با لوستر دارد نیز استفاده نمایید. این کار باعث ایجاد انسجام در فضای اتاق خواب نیز خواهد شد.

  • لوسترهای مراکشی

استفاده از لوسترهای مراکشی یکی از بهترین گزینه هایی است که می توان از آن در طراحی اتاق خواب استفاده کرد. نکته مثبت در خصوص استفاده از این لوسترها قابلیت استفاده از آن ها در انواع سبک های طراحی می باشد. هم چنین این لوسترها از زیبایی خاصی برخوردار هستند. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، سوراخ هایی بر روی آن ها وجود دارد. پخش نور از میان این حفره ها، نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید.

  • لوسترهای کریستالی

استفاده از لوسترهای کریستال باعث ایجاد نمای زیبا و لوکسی می گردد. از این لوسترها در طراحی های مدرن و کلاسیک استفاده می گردد. این لوسترها در انواع رنگ وجود دارند و شما می توانید با توجه به رنگ های استفاده شده در طراحی اتاق خواب، نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید.

  • استفاده از آباژور

استفاده از آباژور یا لامپ های رومیزی از دیگر نمونه انواع وسایل روشنایی است که می توانید در طراحی اتاق خواب از آن استفاده نمایید. نورپردازی از طریق این آباژورها بیش تر جنبه کاربردی داشته و در کنار آن باید از روش نورپردازی عمومی نیز استفاده نمایید.

  • استفاده از وسایل روشنایی مناسب در کنار تخت

استفاده از دو لوستر که از طراحی ساده ای برخوردارند در کنار تخت از ایده های نورپردازی در طراحی مدرن می باشد. در انتخاب این لوسترها می توانید از انواع رنگ متناسب با طراحی استفاده نمایید.

  • لامپ های دیواری

استفاده از لامپ های دیواری یکی از پر طرفدارترین وسیله های روشنایی در طراحی اتاق خواب می باشد. چرا که می توان آن ها را در کنار سایر وسایل روشنایی دیگر به کار برد. این امکان وجود دارد که از این لامپ ها در قسمت های مختلف دیوار استفاده کرد. اما پیشنهاد ما استفاده از آن ها در قسمت بالای تخت خواب می باشد. به این منظور می توانید از دو عدد لامپ دیواری در دو طرف تخت خواب استفاده نمایید.

  • انواع لامپ های پایه دار

استفاده از لامپ های پایه دار در طراحی اتاق خواب مدرن کاربرد دارد. نکته کلیدی در خصوص استفاده از این لامپ ها، به کار گیری تنها یک نمونه از آن ها می باشد. در کنار آن می توانید از لامپ های روشنایی دیگر به منظور روشنایی بیش تر استفاده نمایید. از مزیت های استفاده از این لامپ ها می توان به قابلیت جا به جا کردن آن ها در مواقع دلخواه اشاره نمود.

  • استفاده از مدل های رنگی

استفاده از لوسترهای رنگی باعث ایجاد تغییر عظیم و چشمگیری در فضای اتاق خواب می گردد. بهتر است برای انتخاب آن ها نمونه ای که در آن از رنگ غالب استفاده شده را استفاده نمایید. توجه داشته باشید که این رنگ باید با رنگ سایر المان ها هماهنگی داشته باشد.

  • مدل های حبابی

استفاده از لوسترهای حبابی در جهت نورپردازی اتاق خواب باعث ایجاد جذابیت دیداری می گردد. به این منظور می توانید نمونه ای که در آن از رنگ های خنثی استفاده شده را انتخاب نمایید.

نکات پایانی

اهمیت اجرای نورپردازی مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی بر هیچ کس پوشیده نیست. استفاده از یک روش نورپردازی مناسب باعث می گردد زیبایی طراحی بیش تر از آن چه که هست به چشم آید. این امر در طراحی اتاق خواب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. انتخاب وسیله روشنایی مناسب نکته کلیدی در اجرای نورپردازی می باشد.

آن چه که در این جا به آن اشاره شد، نمونه ای از وسایل روشنایی می باشد که استفاده از آن ها در طراحی اتاق خواب و در جهت نورپردازی مناسب بوده و نمای زیبایی ایجاد می نماید. این امکان وجود دارد که از سه لایه نورپردازی عمومی، دکوراتیو و کاربردی به طور هم زمان در طراحی اتاق خواب استفاده کرد. به این منظور انتخاب وسایل روشنایی مناسب برای هریک نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتخاب هر یک از آن ها باید به گونه ای باشد که در صورت استفاده در یک اتاق با یکدیگر از لحاظ ظاهری هماهنگی داشته باشند. این امر در زیبایی اتاق تاثیرگذار خواهد بود. در جهت کنترل روشنایی بر اساس احتیاج نیز می توان از دیمرها استفاده کرد. دیمرها این امکان را برای شما فراهم می نمایند که در صورت احتیاج نور اتاق را به میزان دلخواه کم یا زیاد کنید. مشورت با یک متخصص در این زمینه نیز می تواند به شما در اجرای یک نورپردازی مناسب یاری کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4143

به "لوستر اتاق خواب و نکات مهم انتخاب آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوستر اتاق خواب و نکات مهم انتخاب آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید