مایکروسافت: به هیچ وجه قیمت Xbox Series X را کاهش نمی دهیم؛ امکان خرید قسطی وجود دارد

به گزارش مجله بای بلاگ، سال 2020 را می توان یکی از بدترین سال های جهان دانست؛ حتی می توان از آن به عنوان بدترین سال جهانی دیجیتال و کامپیوتر نیز نام برد. شرایط از هم گسیخته سال 2020، بدون شک دامن کنسول های بازی را نیز خواهد گرفت. کنسول هایی مانند Xbox Series X که در بدترین سال ممکن معرفی خواهند شد، چه شرایطی دارند؟ آیا سونی و مایکروسافت نگران این مسئله هستند؟ آیا شما هزینه خرید یک کنسول نسل نهمی را دارید؟

مایکروسافت: به هیچ وجه قیمت Xbox Series X را کاهش نمی دهیم؛ امکان خرید قسطی وجود دارد

اگر چه افزایش ارزش ارزهای خارجی به نسبت ریال در ایران منجر به یک شکست اقتصادی تمام و کمال شده است، اما شیوع ویروس کرونا در جهان نیز منجر به از بین رفتن فرصت های شغلی متعدد و کاهش درآمد بسیاری از مردم جهان شده است. در نتیجه آن می توان گفت که قدرت خرید این مردم کاهش یافته و با لغو انواع نمایشگاه و مراسم ها، شاهد ادامه فرایند بد اقتصادی برای شرکت های حوزه کامپیوتر و دیجیتال هستیم.

مایکروسافت تا انتها سال جاری Xbox Series X را معرفی می کند؛ اما این شرکت به خوبی می داند که نباید در انتظار یک فروش بالا و درخور توجه باشد. حتی با توجه به شرایط فعلی جهان، برخی انتظار دارند که کنسول های نسل نهم را در سال 2021 ملاقات کنند. مسئله ای که سونی و مایکروسافت آن را رد می کنند. آیا این دو شرکت نگران بازار بد و شرایط اقتصادی مردم نیستند؟ آیا مردم در میان رکود همه گیر و شرایط اقتصادی آشفته علاقه مند به خرید یک کنسول گران قیمت هستند؟

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) مدیر عامل بخش ایکس باکس، به تازگی و طی یک مصاحبه اختصاصی به این مسئله پرداخته است. آقای اسپنسر تأیید کرده است که کنسول ایکس باکس سری ایکس در تاریخ مقرر و تا انتها سال 2020 وارد بازار خواهد شد. آنها می دانند که بازار مناسبی را در این سال تجربه نخواهند کرد. آقای اسپنسر در این مصاحبه گفت: ما می دانیم که کنسول Xbox Series X در سال 2020 فروش مناسبی را تجربه نخواهد کرد؛ هدف اطمینان از ارائه کنسولی است که ارزش مناسبی را به مشتریان ارائه دهد.

قیمت بسیار مهم خواهد بود، اما استراتژی ما به کیفیت بازی متمرکز شده است. اگر سال 2020 سالی نیست که خانواده ها در آن تصمیم به خرید یک Xbox Series X بگیرند، اشکالی ندارد. استراتژی ما بر اساس فروش چند دستگاه Xbox Series X در سال 2020 نمی چرخد. در واقع می توان گفت که تمرکز مایکروسافت به فروش کنسول Xbox Series X به سال های بعد از 2020 اختصاص یافته است. از سوی دیگر، مایکروسافت به صراحت اعلام می کند که با توجه به ارزش و سخت افزارهای کنسول نسل نهمی خود، امکان کاهش قیمت برای آن وجود نداشته و حتی اگر این کنسول در سال جاری فروش مناسبی را تجربه نکند، آنها حاضر به کاهش قیمت نخواهند بود.

اما از سوی دیگر، این شرکت برنامه هایی را برای ساده سازی شرایط خرید Xbox Series X در نظر گرفته است. به عنوان مثال آقای اسپنسر گفت: ما در حال تلاش به منظور کاهش قیمت بازی های این کنسول هستیم. همچنین مایکروسافت از یک طرح فروش اقساطی با شیوه پرداخت ماهانه خبر می دهد. کاربران می توانند با خریداری Xbox Series X هزینه آن را به صورت ماهانه پرداخت کنند. با در نظر دریافت تمام این موارد، باید بگوییم که شرایط بازار ایران از دیگر نقاط جهان به مراتب بدتر بوده و شرایط خرید برای گیمرها ایرانی از دیگر کشورها دشوارتر خواهد بود.

منبع : شهر سخت افزار

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: آی تابناک
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2543

به "مایکروسافت: به هیچ وجه قیمت Xbox Series X را کاهش نمی دهیم؛ امکان خرید قسطی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت: به هیچ وجه قیمت Xbox Series X را کاهش نمی دهیم؛ امکان خرید قسطی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید