متجاوزان سعودی به سیلوهای گندم و انبار مواد غذایی مردم یمن هم رحم نمی نمایند

به گزارش مجله بای بلاگ، بمباران مرکز تامین آرد و گندم ملت یمن در الحدیده یمن از سوی جنگنده های سعودی واکنش و محکومیت وزارت صنایع و دیگر نهادهای ذی ربط دولت نجات ملی یمن را به دنبال داشت.

متجاوزان سعودی به سیلوهای گندم و انبار مواد غذایی مردم یمن هم رحم نمی نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، منابع یمنی از 117 مورد نقض آتش بس در الحدیده طی ساعات گذشته اطلاع داد که شامل حملات پهپادی متجاوزان و نیز پرواز جنگنده ها و پروازهای جاسوسی و نیز ایجاد استحکامات جدید از سوی متجاوزان و مزدوران آنها بوده است.

این درحالی است که منابع یمنی از بمباران مرکز تهیه آرد و گندم مردم یمن از سوی جنگنده های سعودی در الصلیف در استان الحدیده یمن اطلاع دادند.

همزمان سازمان بنادر دریای سرخ دولت نجات ملی یمن هدف قرار دریافت مراکز حیاتی بندر الصلیف در الحدیده را نقش آتش توافق سوئد درباره الحدیده دانست و گفت: جنگنده های سعودی تاسیسات شرکت صنایع غذایی در الصلیف را بمباران کردند. ما متجاوزان و سازمان ملل را مسئول کامل تبعات بمباران مراکز حیاتی و ادامه توقیف کشتی های حامل سوخت یمن می دانیم.

همچنین وزارت صنایع دولت نجات ملی یمن هم بمباران سیلوها و صنایع غذایی در الصلیف را محکوم و گفت: بمباران زیرساخت ها از جمله کارخانجات و تاسیسات صنعتی و تجاری به مثابه جنایت جنگی و جنایت ضد بشری است.

وزارت صنایع یمن گفت: بمباران مرکز تهیه آرد و گندم در الصلیف در راستای جنگ مالی علیه ملت یمن و نابودی روزی این ملت است. ما از سازمان ملل و همه سازمان های بین المللی بشری می خواهیم که به کشورهای عضو ائتلاف برای هدف قرار ندریافت مراکز تجاری و صنعتی فشار وارد نمایند.

این وزارتخانه ضمن درخواست از بخش خصوصی برای مشارکت در تامین غذا و دارو ملت یمن از سازمان ملل و همه سازمان های بشردوستانه خواست که به ائتلاف سعودی برای هدف قرار ندادن مراکز تجاری و صنعتی فشار وارد نمایند زیرا هدف قرار دادن این مراکز به مثابه قطع روزی ملت یمن است.

اتاق بازرگانی و صنایع دولت نجات ملی یمن هم بیان نمود: ما بمباران مراکز غذایی در الصلیف را محکوم می کنیم. این بمباران به ویرانی ساختمان شرکت منجر شده است. شرکت ییفیکو که از سوی جنگنده های اائتلاف سعودی بمباران شد روزانه 15 هزار کیسه آرد و 50 هزار کیسه گندم فراوری و در همه استان های یمن توزیع می کرد.

در بیانیه اتاق بازرگانی یمن آمده است: توقف فعالیت این شرکت و نرسیدن گندم و آرد به ملت یمن تبعات فاجعه باری به دنبال خواهد داشت. ما از همه سازمان ها و کشورها می خواهیم که به ائتلاف سعودی به منظور دور نگه داشتن تاسیسات تجاری و صنعتی از بمباران فشار وارد نمایند.

تداوم حملات هوایی به مناطق مختلف یمن

همزمان حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن ادامه یافت و طی آن 19 بار مناطقی از مأرب، سه بار مناطقی از استان الجوف، چهار بار مناطقی از صنعاء و یک بار هم منطقه ای در استان حجه بمباران شدند.

عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن ضمن تمجید از پیروزی های نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن گفت: این پیروزی ها ضامن امنیت و کرامت و سربلندی ملت یمن است.

تجمع اعتراضی در برابر فرودگاه صنعا

منابع یمنی از برگزاری تجمع اعتراضی بیماران احتیاجمند درمان در خارج کشور در برابر فرودگاه بین المللی صنعا اطلاع دادند.

تجمع نمایندگان از سازمان های بین المللی و بشردوستانه خواستند که برای بازگشایی این فرودگاه به ائتلاف سعودی فشار وارد نمایند.

شرکت نمایندگان در این تجمع گفتند: این فرودگاه یک فرودگاه غیرنظامی است و قوانین بین المللی اجازه بسته شدن آنرا نمی دهد و بستن شدن آن جنایت جنگی است که جهان با سکوتش در آن مشارکت دارد.

شرکت نمایندگان بسته بودن فرودگاه صنعا را به مثابه مرگ تدریجی 120 هزار بیمار که درمان آنها در داخل یمن امکان پذیر نیست دانستند و از سازمان های مدنی و همه سازمان های حقوق بشری بین المللی خواستند که برای بازگشایی فرودگاه صنعا و فعال شدن پل هوایی پزشکی بشردوستانه برای نجات بیماران به ائتلاف سعودی فشار وارد نمایند.

مطهر الدرویش رئیس کمیته عالی پزشکی یمن گفت: فرودگاه صنعا به مثابه شریان حیاتی است و 120 هزار بیمار احتیاج به سفر هوایی دارند زیرا توان سفر از راه زمین را ندارند.

وی اضافه کرد: در برقراری پل هوایی پزشکی تعلل شده است و صدها بیمار در انتظار هشتند.

خالد الشایف مدیر کل فرودگاه صنعا هم تاکید نمود: فرودگاه صنعا آماده از سرگیری پروازها به محض برطرف محاصره آن است. سازمان ملل همسویی می نماید و راضی به بسته بودن این فرودگاه به روی یمنی هاست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6556

به "متجاوزان سعودی به سیلوهای گندم و انبار مواد غذایی مردم یمن هم رحم نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متجاوزان سعودی به سیلوهای گندم و انبار مواد غذایی مردم یمن هم رحم نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید