عربستان و کوشش برای قلب واقعیت های تجاوز به یمن در فرصت پایانی دولت ترامپ

به گزارش مجله بای بلاگ، جنگ یمن و دلایل وقوع آن، سوال بسیاری از مردم دنیا است که از ابتدای تعرض به خاک این کشور تا به امروز، رسانه های مزدور به واسطه ربط سیاسی و منافع خود به نحوی سعی در کتمان علل واقعی و ابعاد عظیم این جنایت داشته اند.

عربستان و کوشش برای قلب واقعیت های تجاوز به یمن در فرصت پایانی دولت ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اصلی ترین بهانه های تجاوز آل سعود (با حمایت آمریکا و متحدانش) به یمن عبارتند از:

1- نابودی انصارالله 2- بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به صنعا 3- دفع خطر امنیتی منطقه از سوی یمن 4- جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در منطقه و نهایتاً جلوگیری از ایجاد امپراطوری ایران.

اما مهمترین دلیل آغاز این جنگ را می توان بازگرداندن سلطه عربستان و آمریکا به یمن دانست. هدفی که با به روی کار آمدن ولیعهد بی تجربه، کارنابلد و تشنه به خون خاندان آل سعود، محمد بن سلمان، رویای هر روز و هر شب این رژیم جنایتکار و مزدور آمریکا شده است. یعنی گسترش نفوذ عربستان و ایفای نقش ژاندارم منطقه توسط آل سعود. لذا به همین دلیل و نیز برای دستیابی به اهداف مورد اشاره، تسلط بر تنگه باب المندب نقطه آغاز اجرای استراتژی شوم عربستان در قبال یمن بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این تنگه در قسمت جنوبی دریای سرخ قرار گرفته و این دریا را به خلیج عدن و سپس به دریای عرب و اقیانوس هند وصل می نماید. کشتی هایی که از اطراف اقیانوس هند راهی دریای مدیترانه اند، با گذر از باب المندب و عبور از طول دریای سرخ می توانند راه خود را از کانال سوئز به سوی دریای مدیترانه ادامه دهند. دریای سرخ تنها راستا تجاری مستقیم میان مدیترانه و آسیا است. کشتی های حامل کالا و به ویژه نفت برای تردد میان اروپا و آسیا از این تنگه و کانال سوئز عبور می نمایند. نفتکش های حامل نفت خاورمیانه نیز برای رسیدن به اروپا و ایالات متحده باید از باب المندب بگذرند.

در حال حاضر تسلط انصار الله یمن بر این تنگه، بیش از پیش عربستان را نگران کرده و نگرانی بیشتر این رژیم مسلط شدن ایران به وسیله انصارالله بر این تنگه است. عربستان با حمایت ائتلاف عربی در سال 2015 با هدف نابودی حوثی های یمن و تسلط بر باب المندب حمله نظامی خود را به یمن آغاز کرد.

به گزارش اندیشکده های جهان، جنگ یمن عظیمترین فاجعه انسانی قرن حاضر در جهان است که هم از لحاظ دیدگاه بشرمحبت آمیز و هم از نظر مسائل استراتژیک باید هر چه زودتر با آن انتها داد. در این گزارش ها آمده است که با گذشت 6 سال از آغاز جنگ و حمایت کشورهای عربی از عربستان و تخریب مراکز بهداشتی و غذایی یمن، بیش از 80 درصد مردم این کشور از جمله بچه ها دچار سوء تغذیه شده اند. حدود 5700 نفر کودک در این جنگ کشته شده اند. حدود 2 میلیون کودک از رفتن به مدرسه و تحصیل محروم شده اند. اینها تنها گوشه ای از نتایج اقدامات جنایتکارانه آل سعود خبیث در منطقه است که به پشتوانه ائتلاف عربی و با خرید و به روز رسانی ادوات نظامی از آمریکا وارد این جنگ شده و چون گاوی شیرده، دلارهای بادآورده حاصل از فروش نفت را به جیب شرکت های نظامی آمریکا می ریزد.

در این میان جمهوری اسلامی ایران با معرفی سفیر خود در یمن کوشش کرده محاصره سیاسی این کشور را بشکند و سایر کشورها را نیز به بازگشایی سفارتخانه هایشان در یمن ترغیب کند. چرا که سیاست ایران در قبال کشورهای منطقه حل مسائل به وسیله راهکار های دیپلماتیک و حفظ تمامیت ارضی و استقلال سیاسی آنها است.

سفر ولیعهد سعودی به آمریکا و ملاقات با رئیس جمهور این کشور و با هدف معرفی انصارالله به عنوان گروهک تروریستی از سوی آمریکا، آخرین کوشش عربستان برای تغییر شرایط و خروج از بن بست جنگ است. فشار آل سعود به ترامپ برای قراردادن نام انصارالله در فهرست گروهک های تروریستی آن هم در روزهای آخر دولت ترامپ به این دلیل است که در صورت موافقت با این خواسته، دیگر هیچ راهکاری برای مذاکره با یمنی ها باقی نخواهد ماند و عربستان با خیالی آسوده تر می تواند تحت عنوان نبرد با تروریسم به جنگ ادامه دهد و ذهن جامعه جهانی و افکار عمومی ملت ها را از این جنایت عظیم منحرف کند.

این در حالیست که 6 سال از آغاز این تجاوز آشکار گذشته و انصارالله نه تنها باقی مانده بلکه به عنوان یکی از مهمترین ارکان جبهه مقاومت دارای مآغازیت بین المللی است و به نمایندگی از مردم یمن از خاک و استقلال این کشور دفاع می نماید. رئیس جمهور فراری و مزدور این کشور راه بازگشت ندارد و دولت نجات ملی در صنعا حاکم است. امروز تهدیدات انصارالله، توان موشکی و پهپاد های آن کابوس ریاض و ابوظبی شده به طوری که به دنبال راهی آبرومندانه برای سرانجام بخشیدن به این فضاحت هستند.

جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقشی فعال در حمایت از مقاومت مردم یمن و به عنوان تنها تریبون دادخواهی این ملت مظلوم، مولد دیپلماسی قوی در خاورمیانه است. امروز بعد از رنج های انسانی بی شمار و جنایات ناگفته ائتلاف عربی و حامیان غربی آن، هنوز طرح 4 ماده ای ایران تنها گزینه قابل اعتنا و اعتماد برای حل بحران یمن است. جمهوری اسلامی ایران تنها راه برقراری صلح و ثبات در یمن را ایجاد شرایطی می داند که همه احزاب یمنی بدون مداخله کشورهای خارجی بتوانند دولت وحدت ملی و فراگیر خود را تشکیل دهند. برای دستیابی به این مهم همه کوشش ها به ویژه اقدامات سازمان ملل باید طبق اصول انسان محبت آمیز بین المللی و برای رسیدن به اهداف ذیل انجام پذیرد:

1- برقراری آتش بس و توقف سریع کلیه حملات نظامی خارجی

2- ارسال فوری و بدون وقفه یاری های بشرمحبت آمیز و پزشکی برای مردم یمن

3- از سرگیری گفت وگوی ملی یمنی و تحت راهنمایی مردم یمن و با مشارکت نمایندگان تمام احزاب سیاسی این کشور

4- تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی یمن

در نهایت پیروز اصلی این میدان مردم یمن و مقاومت ستودنی آنها است. حتی تحریم های ظالمانه مالی در کنار تجاوز و جنگ تحمیلی به آنها، آن هم در سکوت کامل جامعه جهانی نتوانست اراده این ملت مقاوم را بشکند.

وَ نُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَ نَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَ نَجعَلَهُمُ الوارِثینَ

نویسنده: مهدی قمی، کارشناس مسائل منطقه

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5682

به "عربستان و کوشش برای قلب واقعیت های تجاوز به یمن در فرصت پایانی دولت ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان و کوشش برای قلب واقعیت های تجاوز به یمن در فرصت پایانی دولت ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید