متهم جدید و جدی انتقال کرونا ، این بیمارستان تهران در خط مقدم مبارزه با کرونا نهاده شد

به گزارش مجله بای بلاگ، فرمانده مدیریت عملیات مقابله با کرونا در تهران از بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان خط مقدم مقابله با کرونا در تهران نام برد و ضمن ارائه شرح درباره بیماران بستری در این بیمارستان و توصیه های مهم برای پیشگیری از کرونا، گوشی موبایل را یکی از متهمان اصلی انتقال کرونا دانست.

متهم جدید و جدی انتقال کرونا ، این بیمارستان تهران در خط مقدم مبارزه با کرونا نهاده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده مدیریت عملیات مقابله با کرونا در تهران ضمن تشکر از مردم تهران و جامعه پزشکی کشور که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند، گفت: مهم ترین موضوع اکنون کنترل زنجیره انتقال بیماری است چراکه واکسن و داروی خاصی ندارد. به مردم توصیه می کنیم از ارتباطات نزدیک و شرکت در تجمعات شلوغ و مراسم ها خودداری نمایند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم به حداقل رسیدن سفرها برای کنترل انتقال بیماری اضافه کرد: مهم ترین فاکتور برای شکست زنجیره انتقال بیماری رعایت بهداشت فردی است. شستن دست ها به مدت 20 ثانیه و استفاده از ضدعفونی نماینده های بر پایه الکلی می تواند مفید باشد. یکی از وسایلی که در انتقال ویروس نقش مهمی دارد گوشی های تلفن همراه است که بهتر است پیش از ورود به منزل اقدام به ضدعفونی کردن آن کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: همچنین بهتر است به محض ورود به منزل لباس های بیرون را با لباس خانگی تعویض نموده و دست های خود را بشویند. رعایت بهداشت فردی بهترین راه تقلیل بیماری است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با حضور روسای دانشگاه ها و معاونین وزارت بهداشت برای آنالیز ابعاد بیشتر موضوع، اضافه کرد: در این جلسه در مورد اقداماتی که باید برای کنترل بیماری انجام گردد صحبت می گردد و گزارشی از مهم ترین اقدامات انجام گرفته اعلام خواهد شد. همچنین فردا جلسه ای با حضور استاندار تهران خواهیم داشت که تصمیمات مقتضی اعلام می گردد.

زالی به استفاده از ظرفیت سایر بخش های برای یاری به مهار کرونا اشاره نمود و گفت: استفاده از ظرفیت های ارتش، سپاه، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و... در کنترل ویروس بسیار موثر است.

وی در مورد پذیرش افراد دارای علائم مشکوک به بیماری در بیمارستان ها ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده قرار است موارد مشکوک در ابتدا به کلینیک هایی که در بیمارستان در نظر گرفته شده مراجعه نمایند تا اقدامات اولیه برایشان انجام گردد. اکنون بیمارستان مسیح دانشوری خط مقدم مقابله با کرونا در تهران است که خوشبختانه امروز تعداد قابل توجهی از بیماران بستری در این بیمارستان مرخص شدند اما به آنها توصیه شد که در منزل بمانند و به گونه ای به قرنطینه سازی محدود برایشان احتیاج است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 971

به "متهم جدید و جدی انتقال کرونا ، این بیمارستان تهران در خط مقدم مبارزه با کرونا نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متهم جدید و جدی انتقال کرونا ، این بیمارستان تهران در خط مقدم مبارزه با کرونا نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید