مرگ شهروند خوافی هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارد

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علت مرگ فردی که در شهرستان خواف جان خود را از دست داده، هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارد.

مرگ شهروند خوافی هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارد

حمیدرضا رحیمی در گفت وگو با خبرنگاران عنوان نمود: در شهرستان خواف بعضی افراد به پخش شایعه ای مبنی بر گرفتار شدن و فوت فردی به دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا پرداختند که در این خصوص اعلام می گردد فوت این شخص هیچ ارتباطی به ویروس کرونا نداشته و علت اصلی مرگ وی مورد دیگری بوده است.

وی همچنین در مورد یک عکس که در آن فردی خود را یکی از پرسنل بیمارستان نیشابور معرفی نموده بود و برای نداشتن لباس مناسب جهت مواجهه با بیماران مشکوک به ویروس کرونا در فضای مجازی انتشار داده بود، اظهار کرد: لباس های ویژه برای کسانی است که بیماران به لحاظ تنفسی ایزوله می شوند.

رحیمی اضافه کرد: اگر بیماری داشته باشیم که از نظر تنفسی باید ایزوله گردد از لباس های مخصوص، عینک و ماسک باید استفاده گردد، حتی اگر فردی که سل همراه با سرفه نیز داشته باشد همین لباس را باید پوشید.

وی همچنین عنوان نمود: تا به امروز در سطح استان خراسان رضوی هیچ موردی از ابتلا شدن شهروندان به ویروس کرونا نداشتیم و اگر موردی هم باشد از سوی مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه به مردم توصیه نمود: حتما بهداشت دست، بهداشت فردی، رعایت فاصله یک متر، دست ندادن، روبوسی نکردن و شستن دست ها را به جد رعایت نمایند، اگر شهروندان این موارد را رعایت نمایند هیچ مسئله ای به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه عموم مردم به ماسک به خصوص ماسک فیلتردار نیازی ندارند، اضافه کرد: افراد اگر دچار کسالت و بی حالی شدند در منزل بمانند و به استراحت بپردازند، همچنین مواد غذایی تازه شامل میوه جات و سبزیجات تازه مصرف نمایند تا سیستم ایمنی بدنشان تقویت گردد.

رحیمی توضیح داد: اگر افراد احساس کردند بیماریشان از یک سرماخوردگی عادی شدیدتر است به پزشک مراجعه نمایند، البته این افراد باید تا رسیدن به پزشک از ماسک استفاده نمایند، چرا که عطسه و سرفه ویروسی که شاید آنفولانزا، سرماخوردگی عادی و یا کرونا باشد، در فضا منتشر می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 927

به "مرگ شهروند خوافی هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ شهروند خوافی هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید