معجون های انرژی

به گزارش مجله بای بلاگ، تنفس صحیح، الزامی همیشگی است و مسلما مرمتی سریع یا چسب زخم موقت نیست.امیدوارم تو بتوانی از این برنامه برای بقیه عمرت استفاده کنی. اگر تو به بدنت ثابت کنی که در خصوص گوش دادن به درایت و خرد آن جدی هستی، تضمین می کنم جواب هایی را که به دنبالش هستی، می گیری.تنها کاری که ضروری است بکنی، جدی گرفتن قضیه است.

معجون های انرژی

معجون های انرژی

تنفس صحیح، الزامی همیشگی است و مسلما مرمتی سریع یا چسب زخم موقت نیست.امیدوارم تو بتوانی از این برنامه برای بقیه عمرت استفاده کنی.

اگر تو به بدنت ثابت کنی که در خصوص گوش دادن به درایت و خرد آن جدی هستی، تضمین می کنم جواب هایی را که به دنبالش هستی، می گیری.تنها کاری که ضروری است بکنی، جدی گرفتن قضیه است.

تنفس صحیح باعث می گردد بدنت خود شفابخش بود و هر نوع اختلال و ناهنجاری را درست کند.باور کن و حرفم را جدی بگیر.بگذار این برنامه برایت جا بیفتد و عمیقا آن را احساس کن.متعهد باش که این کار را هر روز انجام دهی.وقتی به آن عادت کردی ، اشکالی ندارد آن را تعدیل کنی.

قدر تک تک نفس هایت را بدان.تنفس خیلی ظریف و پیچیده است، راه های متعدد ی دارد و تو را به سیر و سفری می برد که ارزش دارد گام هایت را آهسته کنی.

هر کاری می کنی، بکن، اما این مقاله را هم بخوان و اگر تصور کردی شاید مفید باشد، در خصوصش جدی باش.با خودت قرار بگذار که آنها را انجام دهی، نه اینکه بگویی باشد بعدا سر فرصت.بعدا هرگز نمی آید.لطفا در دام نیفت.

نفس تو این قدرت را دارد که زندگی ات را متحول کند.به آن تکریم کن و احترامش را نگه دار.

برنامه روزانه شامل سه تمرین تنفسی است که من آنها را معجون های انرژی می نامم.یکی را آن قدر انجام بده تا در آن خبره شوی.بعد به سراغ دومی و سومی برو.

صورت غذای روزانه

تا حالا حتما در تنفس آهسته و عمیق شکمی مهارت پیدا نموده ای.هر جا که هستی، می توانی این طرز تنفس را انجام دهی.یادت باشد هر وقت احساس فشار عصبی و دلهره کردی، هر کاری را که می کنی ترک کن و نفس عمیق بکش .

شش ها، استخوان های قفسه سینه ، ماهیچه های مهم و دیافراگم شل و ول می شوند.تو به شدت احساس راحتی می کنی و بدنت سرشار از انرژی می گردد .

به صورت غذای روزانه تنفسی که بدن تو را به شاهکاری منظم تبدیل می نماید، دقت کن:

1 ـ سه دوره ده تایی تنفس سبک نجات غریقیانجام بده

این خودش 30 تا معجون انرژی می گردد .هر روز هر دوره ده تایی ، بیش از 5 ـ 6 دقیقه از وقتت را نمی گیرد و عقیده خوبی است که روز خودت را با دوره ده تایی آغاز کنی.به این طریق ، اندازه سوخت و سازت بالا می رود، احساس خیلی بهتری خواهی داشت و سرشار از انرژی می شوی.اگر هم چند دقیقه زودتر از خواب بلند شوی ، برایت اهمیتی ندارد.

البته اگر انجام آنها را فراموش کردی ، نمی خواهد دلخور شوی ، فقط مطمئن شو که قبل از خواب آنها را انجام بدهی ، یادت باشد این برنامه به منظور برطرف فشار روحی ، آرامش و راحتی است.

بعد از غذا هم وقت خوبی است که می توانی دوره ده تایی را انجام دهی.اگر امکان دارد، در موقع انجام بایست.اگر نمی توانی، حتی وقتی توی دفتر کارت هستی، در حال رانندگی یا در حال شستن ظرف آن را انجام بده.هر کاری که می کنی، هر روز سی تای آنها را انجام بده .

2 ـ قبل از هر وعده غذا ده بارتنفس کانگ فوانجام بده

عامل عمده تندرستی و لاغری ، فعالیت مناسب و به جای سیستم گوارشی است. این تنفس ساده فقط چند ثانیه طول می کشد .اما در این مدت کوتاه سیستم گوارشی ات را آتشین می نماید.سعی کن قبل از هر وعده غذا ده بار این کار را انجام دهی. اگر ده بار نتوانستی ، پنج بار انجام بده.

3 ـ روزی یک بار در یک جهت قدم بزن (یا حداقل 5 دقیقه)در حالی که دهانت پر از آب است.

می دانم دیوانگی به نظر می آید، اما برخی جنگجویان وقتی می خواستند برای نبردی نهایی تمرین نمایند ، این کار را انجام می دادند.آنها برای کسب بنیه و استقامت و انضباط با دهان پر از آب در صحرا می دویدند.تو هم برای بهتر شدن نفس هایت این کار را بکن.اگر دلت نمی خواهد از آب استفاده کنی ، توجه کن که دهانت باید بسته باشد.در مدت پیاده روی فقط از راه بینی نفس بکش.البته اگر ظرفیت ایروبیکی تو ضعیف و ناجور باشد، در وهله اول احساس خفگی می کنی.اگر این حالت در تو پیدا شد ، کار را آهسته کن ، اما تنفس از راه دهان را انجام نده .

خیال نکن این تنفس نوعی تمرین است. فکر کن این راه معرکه ای است که اکسیژن را وارد بدنت می کنی.فقط پنج دقیقه طول می کشد و چون تو به علت تنفس صحیح سرشار از انرژی می شوی ، ضروری است در جایی این انرژی را تخلیه کنی.شاید احساس کنی می توانی دو ـ سه بلوک بیشتر راه بروی.به هر حال مدت لازم و ضروری همان پنج دقیقه است.

با تنفس از راه بینی نه تنها چند لیتر اضافی اکسیژن به بدنت می رسد ، بلکه هوای تازه هم تو را سرشار از انرژی می نماید . اجازه نده باد ، باران و برف مانع پیاده روی تو گردد.

بسیار خوب ،این صورت غذای اصلی بود .از این آسانتر چه می خواهی ؟ حالا برای دسر به سراغ عمل بعدی برو .

هر هفته معجون انرژی متفاوتی را امتحان کن

خوب ، تو قبلا هر روز سی تفس نجات غریقی ، سی تنفس کانگ فویی و یک بلوک پیاده روی انجام داد ی و یازده معجون انرژی دیگر هم هست که باید آنها را انجام دهی.سعی کن برای یازده هفته بعد ، چهار بار در هفته و هر بار پانزده دقیقه وقت در نظر بگیری.هر کدام از آنها را یک هفته انجام بده.در آن مهارت پیدا کن و توجه داشته باش که چه فوایدی در زندگی ات دارد.

حتما وسوسه شده ای که کلی معجون انرژی را همین حالا انجام دهی.ولی همین ذهنیتهمه را انجام بدهتو را به دردسر می اندازد.سرعتت را آهسته کن .

تنفس از راه غلط به قدری ساده به نظر می رسد که گاهی برای خبره شدن در آن موقع ضروری است.باور کن شاید تو برخی از تمرینات را دوست نداشته باشی، اما آنها را از پنجره به بیرون پرت نکن . شاید همین یکی که تو از آن خوشت نیامده، همان است که به آن احتیاج داری ولی در عین حال در برابرش مقاومت می کنی.

معجون شماره یک ، نجات غریقی

این تنفس یکی از برترین هاست برای اینکه بدنت را سرشار از اکسیژن کند و وزنت را هم کاهش دهد.اگر تو این تمرین را ده بار و هر دفعه سه بار در روز انجام دهی ، در زندگی ات انقلابی ایجاد می کنی . وزنت کم می گردد، نابغه می شوی ، و تازه نویسنده هم می شوی.

خوب این کارها را انجام بده :

1 ـ بایست و بگو ، من برترین هستم ـ البته نه فقط با صدای بلند ، بلکه حالت و قیافه ات هم باید همین را نشان دهد.به خاطر داشته باش که جسم تو اندازه زیادی حرف می زند .

2 ـ از راه بینی نفس طولانی ، عمیق و آهسته بکش.

3 ـ نفس را در سینه ات حبس کن.مدت زمان آن 4 برابر زمان دم باشد.مثلا اگر دم تو با چهار شمارش بوده ، حبس نفس باید 16 شماره باشد.

4 ـ حالا عمل بازدم را از راه دهان انجام بده ، که باید دو برابر عمل دم باشد، برای بازدم تا عدد 8 بشمار .

نسبت دم و حبس و بازدم ،یک ـ چهار ـ دو است.اگر دم تو تا شمارش پنج باشد ، حبس تا شمارش بیست و بازدم باید تا شمارش ده باشد.اگر دم سه شماره است ، حبس دوازده و بازدم شش شماره است .

بعد از مدتی متوجه می شوی که توان و قدرت شش های تو پیشرفت نموده است. در وهله اول عمل دم تو شاید از یک تا سه باشد و کم کم تا عدد هشت و یا ده هم می رسد.

یادت باشد شش ها ماهیچه هایی هستند که در صورت استفاده از آنها وضعیتشان بهتر می گردد.

علت اینکه تو باید نفس را در سینه حبس کنی این است که سلول هایت را سرشار از انرژی تندرستی کنی.عمل بازدم طولانی هم مواد سمی را از بدن دفع می نماید.

حالا که بنا شده تو کاری را انجام دهی ، چه بهتر که توام با سرگرمی باشد .

اصلا اعداد را فراموش کن.اصلا شمردن اعداد کیف ندارد.تا جایی که می توانی عمل دم را انجام بده و به طور ذهنی بگو: من نجات غریق هستم بعد نفس را در سینه حبس کن و باز به طور ذهنی بگو: من نجات غریق هستم یک بار ، من نجات غریق هستم دوبار، من نجات غریق هستم سه بار.من نجات غریق هستم چهار بار.سپس عمل بازدم را انجام بده و به طور ذهنی بگو:من نجات غریق هستم یک بار ، من نجات غریق هستم دو بار.

این کار را ده بار انجام بده ، روزی سه بار ، توجه کن اگر از جمله بالا خوشت نمی آید ، می توانی جمله ای مخصوص خودت درست کنی ، مثلا:من لاغرم ، نگاهم کن یا من از همواره سر حال ترم.

خلاق باش و کیف کن.فقط حواست باشد تا جایی که می توانی به طور عمیق عمل دم را از راه بینی انجام بدهی و عمل بازدم را از راه دهان.یادت باشد هرگز به خودت فشار نیاوری.نفس ها باید عمیق ، آهسته ، لذت بخش و توام با آرامش باشد.

این طرز تنفس را من از آنتونی رابینز یاد گرفته ام.او ادعا می نماید همین طرز تنفس بود که زندگی اش را متحول کرد.حتما این کار را سه بار در روز انجام بده.بعد از هر وعده غذا ، سوخت و ساز بدنت فعال می گردد.پس با دادن اکسیژن اضافی به بدن ، این سوخت و ساز به مراتب سریع تر خواهد بود .

با تنفس کیف کن

تعجبی ندارد که تو هر روز رژیم گرفتن را به روز بعد موکول می کنی و برای خودت عذر و بهانه می آوری.آن قدر بستنی نمانده که ارزش توی یخچال گذاشتن داشته باشد.بهتر است ، بخورمش . رژیم را فردا آغاز می کنم.

من پیشنهاد می کنم راهبرد تغییر وزن باید توام با سرگرمی باشد ، چیزی که در واقع تو چشم به راهش باشی .

بدن ما طوری برنامه ریزی شده که احتیاج به خوابیدن و خوردن دارد.وقتی هم به حول و حوش سی و پنج سالگی برسی که دیگر باید بچه دار شوی.بنابراین تنها امید برای تغییر وزن همیشگی این است آدم به راهبردی رو کند که صرفا در انتظارش باشد.مانند نفس کشیدن!اصلا برای نفس کشیدن چرا باید تا فردا صبر کنی در حالی که می توانی از همین حالا هم آغاز کنی؟

تنفس به روش کانگ فو

این تنفسی است که مرتاضان هندی از زمان کریستف کلمب از آن استفاده می کردند.یوگی ها هیچ گونه نگرانی در خصوص هضم غذا نداشتند ، چون غذاهای سنگین نمی خوردند که دچار مشکل شوند .

وقتی ما کاملا در حالت آرامش نباشیم ، ماهیچه های شکممان سفت می گردد ، نفسمان به سمت سینه تغییر جهت می دهد و فعالیت دستگاه عصبی غیرارادی ما شدت می گیرد.این تغییرات ناگهانی باعث ترشح و ورود آدرنالین به دستگاه گردش خون می گردد ، ماهیچه های ما حالت هشدار به خود می گیرد و کار سیستم گوارشمان کند می گردد .

این شیوه تنفس باعث شل و ول شدن شکم، رهایی ماهیچه ها و سهولت در هضم غذا می گردد و انجام آن چهار ـ پنج بار قبل از هر وعده غذا مفید است.تصور کن این کار حکم میز چیدن دارد.کاری که این تنفس انجام می دهد ، ورود هوا با فشار به جایی است که مربیان هنرهای رزمی به آنها هارا می گویند.هارا مرکز انرژی است و تقریبا پنج سانتی متر زیر ناف قرار گرفته است.هارا بسیار زیاد در هنر رزمی ایکیدو ، کانگ فو و کاراته به کار می رود. طرز کار به این صورت است :

1 ـ بایست یادت باشد این تمرینات همواره معتدل و متناسب با احتیاجهای توست.هر وقت می توانی بایست و با جدیت آن را انجام بده.

2 ـ عمل دم را از راه بینی انجام بده ، سرت را طوری به عقب کج کن انگار می خواهی به لوستر نگاه کنی تا ببینی روی آن گرد و غبار نشسته است یا نه .

3 ـ برای یک لحظه در این حالت درنگ کن.

4 ـ بعد عمل بازدم را از راه دهان انجام بده و همین طور که سرت را به حالت عادی بر می گردانی ، با صدای بلند و معین ها بگو.یادت باشه هر وقت دچار نفخ شکم شدی ، تنفس کانگ فو انجام بدهی.

منبع:کتاب کاهش وزن با تنفس/پم گروت(با تصرف و تلخیص)انتشارات لیوسا.

هفته نامه موفقیت،شماره ی 171

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: راسخون
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8353

به "معجون های انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجون های انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید