مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!

به گزارش مجله بای بلاگ، البته باید بدانید که این اجساد، در واقع مجسمه های گچی هستند که برای ساخت آنها، گچ درون حفره های شکل گرفته در خاکستر آتشفشانی تزریق شده است.

مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!

حدود 16 سال پس از این اتفاق و در حدود ماه های آگوست یا اکتبر سال 79 میلادی، کوه وزوو با صدایی مهیب فوران کرد. قدرت انفجار به حدی بود که حجم بسیار زیادی از خاکستر آتشفشانی سمی، مواد مذاب و سنگ ها را به هوا پرتاب کرد. ارتفاع ستون خاکستر ناشی از این فوران در حدود 33 کلیومتر برآورد شده و از صدها کیلومتر آن طرف تر نیز قابل مشاهده بوده است. طبق آنالیز های اجرا شده، حجم مواد خارج شده از آتشفشان وزوو 1.5 میلیون تن در ثانیه بوده است و دمایی معادل انفجار 100 هزار بمب اتمی را آزاد نموده است.

در بخش مرکز شهر پمپئی، یک باغ قدیمی وجود دارد که حیرت برانگیزترین و شوکه نماینده ترین جاذبه پمپئی را در خود جای داده است. احتمال تصویر این جاذبه را در میان تصاویر پمپئی دیده اید؛ ردیفی از 13 پیکر که همگی در یک لحظه خشکشان زده است!

همانگونه که پیشتر گفتیم، پمپئی شهری ثروتمند بوده است و خانه های اعیانی متعددی در آن وجود داشته است. یکی از این عمارت ها که به نام خانه فواره ها شناخته می گردد، دارای فواره های موزاییک کاری شده زیبایی هستند. صاحب این خانه نسبتا ثروتمند بوده است و با استفاده از نقاشی های دیواری و فواره ها، ثروت خود را به نمایش گذاشته است.

منبع مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!

انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8612

به "مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: شهر پمپئی ایتالیا، جایی که زمان برای همواره متوقف شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید