نردبانی برای سفر به آبشار قره سو مشهد

به گزارش مجله بای بلاگ، در میان همه جاذبه های تاریخی و مذهبی که شهر مشهد را از سایر شهرهای ایران متمایز می نماید، جاذبه های طبیعی متعددی در این شهر خودنمایی می نمایند که هر کدام از آن ها می توانند مکان جذاب و شگفت انگیزی برای گشت و گذار باشند.

نردبانی برای سفر به آبشار قره سو مشهد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، در میان همه جاذبه های تاریخی و مذهبی که شهر مشهد را از سایر شهرهای ایران متمایز می نماید، جاذبه های طبیعی متعددی در این شهر خودنمایی می نمایند که هر کدام از آن ها می توانند مکان جذاب و شگفت انگیزی برای گشت و گذار باشند.

سرزمین خراسان میزبان جاذبه های طبیعی است که برای دیدن شان باید از میان کوه ها، دره ها و مراتع سرسبز عبور کرد. اگر چه بعضی ها مشهد را به دلیل وجود زیارتگاه هایش می شناسند و آن را شهری مذهبی می دانند، اما جاذبه های طبیعی متعددی همچون آبشارها توانسته اند مسافران را بیشتر از قبل به سمت این شهر جذاب بکشانند.

برای آن هایی که عاشق طبیعت هستند و سفر به دل طبیعت را بیشتر از هر چیز دیگری دوست دارند، مشهد مکان منحصر به فردی خواهد بود. یکی از همین جاذبه های طبیعی که توانسته است دل مسافران را با خود همراه کند آبشاری به نام قره سو است. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و ببینیم این آبشار در چه موقعیتی واقع شده است و چه امکاناتی در اختیارمان می گذارد. پس همراه ما باشید.

معرفی آبشار قره سو مشهد

زمانی که با تور مشهد لحظه آخر به این شهر توریستی سفر می کنید، خودتان را به جنوب غربی شهرستان کلات نادری برسانید و سری به روستای قره سو بزنید. این روستا پر از جاذبه های گردشگری است و یکی از همین جاذبه ها آبشاری است که ارتفاع آن به 1250 متر از سطح دریا هم می رسد.

روستای قره سو حدود 160 کیلومتر از شهر مشهد فاصله دارد. شاید طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه دلیل اصلی محبوبیت آن در میان مسافران باشد. در این روستا علاوه بر آبشار قره سو دره ها و چشمه های خنک دیگری هم وجود دارد که هر کدام از آن ها می توانند به تنهایی جاذبه ای شگفت انگیز برای مسافران باشند. این آبشار یکی از چهار آبشار مهمی است که در استان خراسان رضوی قرار گرفته است و به دلیل دره های پیچ در پیچ توانسته است صندلی ویژه ای در میان مسافران و گردشگران داشته باشد.

نردبان آبشار قره سو مشهد

زمانی که خودتان را به روستای قره سو می رسانید و به سراغ آبشار قره سو می روید با دره ها و چشمه های مختلفی رو به رو خواهید شد. در ابتدای جهت، دره با یال های چین داری پوشیده شده است که به شکل صخره هستند و اطراف آن ها نیز لایه های سنگی به شکل عمودی دیده می شوند. وجود دره های تنگ و پیچ در پیچ باعث شده است این مکان جذابیت فوق العاده ای برای مسافران داشته باشد.

نردبان هایی بر روی دیواره های سنگی دره قره سو نصب شده است تا رفت و آمد برای گردشگران ساده تر گردد. آبشار قره سو چند آبشار کوتاه و بلند دارد که حداکثر ارتفاع آن ها به 8 متر هم می رسد. آب این بخش به مصرف باغ ها اختصاص دارد و گاهی از آن برای تامین آب شرب اهالی پایین دست نیز استفاده می گردد.

چیزی که بر اهمیت و زیبایی این آبشار افزوده، نردبان فلزی است که در میان آن گنجانده شده است. افرادی که عاشق ماجراجویی هستند و سفر به دل طبیعت را با وجود همه خطرات آن دوست دارند، می توانند به بهترین شکل ممکن از این همه زیبایی بهره ببرند.

در سمت چپ این ناحیه دره ای کوچک وجود دارد که در ابتدای آن به جهتی می رسیم که در دوران قدیم زنان برای نادرشاه نان می پختند. آن ها زنجیره ای انسانی تشکیل می دادند و بعد از پخت، نان ها را به صورت داغ دست به دست می کردند تا به دست نادرشاه برسد.

با وجود نردبانی که بر روی این آبشار گنجانده شده است، رسیدن به بخش بالایی آن کار سختی نخواهد بود. زمانی که آب آبشار در فصل بهار افزایش پیدا می نماید نردبان به طور کامل زیر آب قرار می گیرد. با این حال در زمان هایی همچون فصل تابستان نردبان خارج از آب خواهد بود و تنها باعث خیس شدن شما خواهد شد. بعد از اینکه جهت آبشار را پیاده روی کردید و از آب و هوای مطبوعش لذت بردید، به جنگل های ارس خواهید رسید که درخت های سر به فلک کشیده اش هوش از سر هر انسانی می برد.

بازدید از آبشار قره سو مشهد

برای بازدید از این آبشار دو جهت پیش روی خود خواهید داشت. در جهت اول باید خود را به شهر مشهد برسانید و سپس سری به شهر کلات نادری بزنید. حدود 5 کیلومتری شهر کلات در حاشیه سمت چپ جاده، روستایی جلوه گری می نماید که همان روستای قره سو است. بعد از اینکه به روستا رسیدید می توانید به یاری اهالی آنجا سری به آبشار قره سو بزنید.

جهت دومی که پیش رو دارید به وسیله قوچان و درگز خواهد بود. ابتدا سری به شهر قوچان بزنید و خودتان را به درگز برسانید. بعد از اینکه 80 کیلومتر از درگز دور شدید، به شهر کلات خواهید رسید. به خاطر داشته باشید که این جهت بسیار پرپیچ و خم است و می تواند شرایط سختی برای شما به وجود آورد. پس اگر اهل ماجراجویی نیستید بهترین کار این است که جهت اول را برای رسیدن به آبشار قره سو انتخاب کنید.

فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این ناحیه بکر وشگفت انگیز خواهد بود. صدای شرشر آب بهترین موسیقی جهان است به خصوص برای آن هایی که دوست دارند از محیط پر سر و صدای شهر دور شوند و خودشان را در میان یک زندگی آرام روستایی ببینند.

اگر تصمیم گرفته اید سری به این روستای زیبا بزنید و از جاذبه های آن دیدن کنید همه وسایل مورد احتیاجتان را از قبل تدارک ببینید. برای پیاده روی در این جهت به کفش های مناسب احتیاج خواهید داشت. سعی کنید کفش مخصوص پیاده روی به همراه داشته باشید و در کوله تان موادی که فکر می کنید در طول این سفر به دردتان می خورد را بردارید. اگر چه شهر مشهد برای خیلی ها فقط مکانی برای زیارت کردن است، اما بازدید از جاذبه های طبیعی همچون آبشار قره سو خالی از لطف نخواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3556

به "نردبانی برای سفر به آبشار قره سو مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نردبانی برای سفر به آبشار قره سو مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید