هر مأموریت اورژانس هوایی بیش از 25 میلیون تومان هزینه دارد

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس اورژانس هوایی هر مأموریت اورژانس هوایی بیش از 25 میلیون تومان هزینه دارد که البته این مأموریت ها در تمام دنیا بسیار گران است.

هر مأموریت اورژانس هوایی بیش از 25 میلیون تومان هزینه دارد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، محمد سرور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 45 پایگاه اورژانس هوایی در کشور داریم. در سال 1379 در حوزه غیرنظامی در زمان جنگ از انتقال هوای استفاده کردیم و جانبازان را از خطوط مقدم به مراکز درمانی منتقل کردیم.

وی افزود: با شروع طرح تحول نظام سلامت این خدمت جزو اولویت های اورژانس کشور قرار گرفت و افزایش گرفت و تمام تلاش خود داریم که چهل و ششمین پایگاه را در استانی که اصلاً اورژانس هوایی نداشتیم یعنی خراسان جنوبی افتتاح کنیم.

رئیس اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور گفت: طی سال هایی که اورژانس هوایی در کشور فعالیت کرده است با بیش از 22 هزار مأموریت هوایی توانستیم بیش از 32 هزار نفر را به مراکز درمانی منتقل کنیم. تمام بیمارانی که توسط بالگرد منتقل می شود بیماران بدحال ما هستند.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم اهدای عضو سریعی داشته باشیم نیازمند اورژانس هوایی هستیم که در برای این مهم از انواع بالگردها استفاده می کنیم، به عنوان مثال یک قلب را از یزد به تهران منتقل می کنیم و نهایت این کار ظرف یک ساعت انجام می شود.

وی گفت: 23 قلب را توانسته ایم از مناطق دور دست به افراد نیازمندی که مرگ و زندگی آنها در گرو این پیوند بوده است برسانیم.

سرور گفت: 27 درصد از مأموریت های اورژانس هوایی حوادث غیر ترافیکی است که معمولاً در مناطق سخت گذر رخ می دهد و رساندن بیمار به وسیله خودروهای اورژانسی امکان پذیر نیست.

رئیس اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور گفت: شهرداری ها، فرمانداری ها، وزارت راه و دیگر دستگاه ها می توانند ما را برای تأمین پدهای نشست و برخواست بالگرد کمک کنند و تا ما بتوانیم این خدمات را در اختیار تمامی مردم قرار دهیم.

سرور در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران در مورد هزینه بالگردهای اورژانس گفت: بنا بر نیاز کشور نیاز داریم تا ظرفیت اورژانس هوایی ما دو برابر چیزی که الان هست شود، حدوداً هر مأموریت اورژانس هوایی بیش از 25 میلیون تومان هزینه بردار است. در تمام دنیا هم هزینه های بالگردهای امدادی بسیار گران قیمت است.

سرور ادامه داد: بیش از 20 فروند از بالگردهایی که در اختیار داریم از نیروهای نظامی و انتظامی کمک گرفته ایم و همکاری ما با ستادکل نیروهای مسلح خوب است.

رئیس اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور گفت: در توسعه اورژانس هوایی کشور با چالش های زیادی روبه رو هستیم، شرکت هایی که در حوزه غیرنظامی بتوانند با ما همکاری کنند به دلیل تحریم تعداد کمی هستند اما سعی در تأمین زیرساخت های لازم داریم.

وی گفت: در خود پرواز فعلاً از پرسنل خانم استفاده نمی کنیم چون شرایط پروازهای بالگردهای ما حساس است و نمی توان در لحظه از پرسنل خانم استفاده کرد. البته در انتقال مادران باردار که مبدا و مقصد معین است از ماماهای خانم و پرسنل خانم استفاده می کنیم.

سرور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت بهداشت چه تعداد بالگرد دارد، گفت: تعداد بالگردهایی که متعلق به وزارت بهداشت است تعداد 9 بالگرد است، تعدادی هم متعلق به شرکت های خصوصی غیرنظامی و 23 بالگرد متعلق به ستادکل نیروهای مسلح است.

رئیس اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور گفت: 10 درصد از مأموریت های ما در اورژانس هوایی مربوط به انتقال مادران باردار است؛ از ابتدای سال تا کنون 2 هزار 126 مادر باردار پرخطر را از مناطق سخت گذر به مراکز درمانی منتقل کرده ایم که تعدادی از آنها حتی در بالگردها زایمان داشته اند.

4148

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4150

به "هر مأموریت اورژانس هوایی بیش از 25 میلیون تومان هزینه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر مأموریت اورژانس هوایی بیش از 25 میلیون تومان هزینه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید