واکنش های متفاوت سیاستمداران اروپایی به توافق بروکسل با یونان

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران: یک نشریه آلمانی در مطلبی به آنالیز واکنش های مثبت و منفی سیاستمداران اروپایی به توافق اخیر رهبران حوزه یورو با آتن بر سر بسته نجات جدید پرداخت.

واکنش های متفاوت سیاستمداران اروپایی به توافق بروکسل با یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه فوکوس آلمان در گزارشی نوشت: بعد از مذاکرات سخت و طولانی رهبران حوزه یورو با آتن بر سر بسته نجات سوم صبح دوشنبه در بروکسل توافق به دست آمد. حالا باید به زودی درباره یک بسته کمکی جدید مذاکره گردد.

وولفگانگ بوزباخ، رئیس کمیسیون داخلی مجلس آلمان توافق بروکسل را خطری عظیم برای پرداخت نمایندگان مالیاتی در بروکسل ارزیابی نموده گفت: من تنها امیدوارم که حالا مجدداً این ادعا مطرح نگردد که این (بسته نجات سوم) تنها اعتبارهایی است که یونان بازپرداخت می نماید. این پولهایی است که هدر می رود.

الکساندر گراف لامبسدورف، معاون رئیس مجلس اروپا نیز با انتقاد از توافق بروکسل آن را یک فرصت از دست رفته برای آغاز جدید منطقه یورو دانسته گفت: وزیر دارایی آلمان در رویکرد عاقلانه خود برای یک خروج هماهنگ یونان از منطقه یورو باخت. یونان سالهاست که از بسته نجاتی به بسته نجات دیگری روی می آورد بدون اینکه تغییر مهمی در این کشور ایجاد گردد. اینکه چرا حالا باید شرایط به گونه ای دیگر باشد کسی نمی داند و با این حال اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان خود را برای ارائه بسته نجات سومی به یونان آماده می نمایند. این رویکردی غیر مسئولانه است بنابراین ما خواستار یک ارز ضعیف نبوده بلکه یک یوروی قدرتمند را می خواهیم.

المار بروک، رئیس کمیسیون خارجی مجلس اروپا نیز در این باره گفت: من شب قبل از دستیابی به توافق بروکسل با آتن فکر نمی کردم که چنین توافقی امکان پذیر است. اما ایفای نقش همراه مرکل و وزیر دارایی آلمان آشکارا اثر کرد. حالا همه چیز به این مسئله ارتباط دارد که آیا یونان واقعاً (برنامه های توافقی) را پیش می برد. در سایه توافق جدید بار دیگر پیش شرط ها برای ادامه مذاکرات شکل گرفت.

هانس پیتر فریدریش، وزیر کشور سابق آلمان و معاون ریاست فراکسیون احزاب متحد مسیحی آلمان نیز در واکنش به توافق بروکسل همچنان حل بحران را نیازمند صبر دانسته گفت: وعده های یونان اساسی برای تصمیم گیری نیست و من خواستار رویارویی با حقایق هستم.

یورگو چاتسیمارکاکیس از سیاستمداران آلمانی یونانی و نماینده سابق مجلس اروپا نیز در این باره گفت که این توافق مثبت است، اگر برنامه های سرمایه گذاری نیز اجرایی گردد. اینکه آیا موفقیتی وجود خواهد داشت بستگی به این دارد که آیا یونان شرایطی را خلق می نماید که نظام سیاسی سابق خود را کنار بگذارد. یک چیز واضح است و آن این که برای نخست وزیر یونان این توافق به این مفهوم است که وی باید برود. تسیپراس، نخست وزیر یونان وعده های خود مبنی بر انتها دادن به سیاست های ریاضتی و بسته نجات را با این توافق نقض نموده است.

کریستین فون اشتتن، از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی آلمان نیز توضیح داد که توافق برای یک بسته کمکی سوم به یونان بار سنگینی روی دوش نسل آینده خواهد بود. این طور نمی تواند باشد که صندوق بین المللی پول از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1737

به "واکنش های متفاوت سیاستمداران اروپایی به توافق بروکسل با یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش های متفاوت سیاستمداران اروپایی به توافق بروکسل با یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید