ورزش با کرونا چه می نماید؟

به گزارش مجله بای بلاگ، مدیر گروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با 30 دقیقه ورزش روزانه، سیستم ایمنی بدن در مقابله با هر نوع بیماری بویژه ویروس کرونا تقویت خواهد شد.

ورزش با کرونا چه می نماید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی مظاهری نژاد روز پنجشنبه با بیان اینکه برای حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن باید از تغذیه و خواب مناسب نیز برخوردار بود، اضافه کرد: به رغم اینکه هیچگونه ورزشی را در فضاهای بسته توصیه نمی کنیم، ورزش در فضای باز نیز باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله مناسب اجتماعی انجام گردد.

وی با بیان اینکه توصیه سازمان بهداشتی جهانی نیز مبنی بر انجام حرکات ورزشی به مدت حداقل 150 دقیقه در هفته است، گفت: یک فرد آلوده به کرونا می تواند در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه افراد حاضر در یک فضای بسته را به ویروس کرونا آلوده کند که به همین منظور ورزش کردن در فضای بسته را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم.

مظاهری نژاد در پاسخ به این سوال که بهترین زمان برای ورزش چه ساعتی خواهد بود، گفت: با توجه به آلودگی هوا و در صورت نداشتن هرگونه بیماری قلبی و نیز برای سنین زیر 50 سال اوایل صبح زمانی مناسبی است.

این متخصص پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه سازمان بهداشت جهانی نیز استفاده نکردن از ماسک در

فعالیت های شدید ورزشی را توصیه می نماید، ادامه داد: به این دلیل نیز به هیچ عنوان نباید در فضای بسته ورزش کرد.

مظاهری نژاد با بیان اینکه افراد آلوده به کرونا به دلیل تحت فشار قرار دریافت از هرگونه فعالیت ورزشی خودداری نمایند، اضافه کرد: سعی کنید در هنگام ورزش به دفعات مکرر از نوشیدن آب دوری نکنید.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از ماسک سبب کاهش اکسیژن خون می گردد یا نه گفت: در آخرین مطالعات انجام گرفته توسط جامعه پزشکی استفاده از ماسک که سبب کاهش اکسیژن خون می گردد ثابت نشده است.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

1com.ir: مجله کامپیوتر | مجله کاربردی فناوری در صنعت گردشگری

heevblog.ir: هیو بلاگ | سیستم مدیریت محتوای هیو بلاگ

dabiblog.ir: دَبی بلاگ، سیستم مدیریت محتوای دَبی

persinablog.ir: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5442

به "ورزش با کرونا چه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش با کرونا چه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید