ورود مهاجران پس از اجرای توافق ترکیه-اتحادیه اروپا کاهش یافته است

به گزارش مجله بای بلاگ، نخست وزیر یونان گفت: ورود مهاجران به یونان در ماه های اخیر به طور قابل توجهی با کاهش روبرو شده است.

ورود مهاجران پس از اجرای توافق ترکیه-اتحادیه اروپا کاهش یافته است

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان امروز چهارشنبه در سخنانی ضمن دفاع از حمایت دولت آتن از توافق بین اتحادیه اروپا و ترکیه برای مقابله با بحران مهاجران، تاکید نمود: طی ماه های اخیر، فرایند ورود مهاجران به یونان با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

وی در ادامه توضیح داد: چند ماه قبل روزانه شاهد ورود 3 تا 4 هزار مهاجر به جزایر یونان بودیم. امروز تعداد ورود مهاجران و پناهجویان به یونان به کمتر از 50 تا 60 نفر رسیده است.

پانوس کامنوس وزیر دفاع یونان نیز روز گذشته در آتن با اورسولا وون در لین وزیر دفاع آلمان ملاقات و تبادل نظر نموده است. وی تاکید نمود: نیروی دریایی ناتو حضور خود در دریای اژه را تقویت نموده تا به مقابله با قاچاقچیان انسان یاری کند، این عامل تأثیر زیادی بر کاهش ورود مهاجران به یونان داشته است.

مقام های دولت یونان اعلام نموده اند که احتمالاً ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز طی روزهای اخیر به آتن سفر خواهد نمود.

وزیر دفاع آلمان نیز خواهان انتقال مهاجران به پناهگاه های رسمی از اردوگاه های نگهداری در شمال یونان شده است.

گروه های حقوق بشری یونان را متهم به ایجاد شرایط بسیار بد در این اردوگاه ها نموده اند.

بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد نمود و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون احتیاج به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. بر اساس آمارهای آژانس مرزی اروپا فرانتکس، بیش از 1.83 میلیون مهاجر در سال 2015 میلادی وارد مرزهای اروپا شده اند.

این بحران موجب ایجاد تنش در روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است و پایبندی این کشورها به توافقنامه شینگن را به شدت زیر سؤال برده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2327

به "ورود مهاجران پس از اجرای توافق ترکیه-اتحادیه اروپا کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود مهاجران پس از اجرای توافق ترکیه-اتحادیه اروپا کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید