وزیر بازرگانی انگلیس: لندن و بروکسل هنوز بر سر توافق برگزیت اختلاف نظر دارند

به گزارش مجله بای بلاگ، وزیر بازرگانی انگلیس بر این باور است که بریتانیا و بروکسل هنوز در مذاکرات برگزیت اختلاف نظرهای زیادی دارند.

وزیر بازرگانی انگلیس: لندن و بروکسل هنوز بر سر توافق برگزیت اختلاف نظر دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، الوک شارما وزیر بازرگانی انگلیس روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: بریتانیا و اتحادیه اروپا هنوز در مذاکرات برگزیت اختلاف نظر دارند ولی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هنوز تصمیمی برای خارج شدن از مذاکرات نداشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، بریتانیا و اتحادیه اروپا روز یکشنبه به توافق رسیدند تا مذاکرات را طی روزهای آینده نیز ادامه دهند تا شاید بتوانند به یک توافق جامع و فراگیر تجاری دست یابند.

شارما در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: ما به مذاکره ادامه خواهیم داد، البته درخصوص مسائل اصلی و مهم اختلاف نظر داریم، ولی همان طور که نخست وزیر هم گفته است، نمی خواهیم از این مذاکرات خارج شویم.

میشل بارنیه مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا نیز دوشنبه گفت: دستیابی به توافق برگزیت همچنان امکان پذیر است. ما از هر شانسی برای دستیابی به این توافق استفاده خواهیم کرد. یک توافق خوب و متعادل.

وی در ادامه اضافه کرد: هنوز دو مسئله حل و فصل نشده است. رقابت عادلانه و منصفانه و توافقی که دسترسی به بازارها و آبها را تضمین کند. هنوز با بریتانیا بر سر این مسائل به یک رویکرد متعادل دست پیدا نکرده ایم؛ بنابراین به همکاری و کوشش ادامه خواهیم داد.

حدود سه هفته زمان تا خاتمه امسال میلادی و اتمام دوران گذار انگلیس باقی مانده است.

زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به سرعت در حال گذر و کوتاه است؛ چراکه باید مجلس اروپا و احتمالاً همچنین مجلس های ملی زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر امسال توافق احتمالی اجرا شده را تصویب نمایند.

یک دیپلمات اروپایی نیز گفته است که اختلافات بر سر 3 مسئله اساسی و اصلی یعنی حقوق ماهیگیری، حل وفصل منازعات و رقابت مالی همچنان به قوت خود باقی مانده است.

دومینیک راب وزیر خارجه بریتانیا نیز روز یکشنبه در اظهاراتی گفت: هنوز راهی طولانی برای مذاکرات برگزیت در پیش است. می خواهیم با ما مانند سایر کشورهای مستقل و دموکراتیک رفتار گردد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5350

به "وزیر بازرگانی انگلیس: لندن و بروکسل هنوز بر سر توافق برگزیت اختلاف نظر دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بازرگانی انگلیس: لندن و بروکسل هنوز بر سر توافق برگزیت اختلاف نظر دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید