پیشرفت های اولیه در گفت وگوهای تخصصی برجام

به گزارش مجله بای بلاگ، سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین روز آدینه با اشاره به سرانجام دومین دور جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام گفت که شرکت کنندگان پیشرفت های اولیه در گفت وگوهای تخصصی را مد نظر قرار دادند.

پیشرفت های اولیه در گفت وگوهای تخصصی برجام

به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانوف با انتشار پیامی در توئیتر اضافه کرد که جلسه بعدی کمیسیون مشترک برجام برای حفظ فضای مثبت هفته آینده تشکیل خواهد شد.

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه در وین از سر گرفته شده بود، امروز (آدینه) با حضور مدیران سیاسی و معاونین وزارت خارجه کشورهای چهار به علاوه یک برگزار گردید.

ارائه گزارش رایزنی های فنی اجرا شده در جلسات گروه های کارشناسی لغو تحریم و هسته ای مهمترین دستور کار این نشست بود.

نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده های جلسات کارشناسی، نتیجه رایزنی های کارشناسان ایران و کشورهای 4+1 را به اعضای کمیسیون مشترک گزارش کردند.

سیدعباس عراقچی، رییس هیات کشورمان، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران جهت ادامه تعاملات جدی، گفت این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

عراقچی مجددا تاکید کرد لغو کلیه تحریم های آمریکا که در دوران رئیس جمهور گذشته آن کشور وضع شده اند، گام ضروری برای احیای برجام بوده تنها پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد.

در انتها این جلسه، توافق شد جلسه آینده کمیسیون در سطح معاونین روز چهارشنبه آینده در وین برگزار گردد و بلافاصله در چارچوب گروه های کارشناسی، رایزنی های فنی و تخصصی به صورت فشرده جهت تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی همه طرف ها در حوزه برطرف تحریم و اقدامات هسته ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6899

به "پیشرفت های اولیه در گفت وگوهای تخصصی برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت های اولیه در گفت وگوهای تخصصی برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید